1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomek8777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 21, 2015 18:03

1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: tomek8777 » śr sty 21, 2015 18:33

Witam,
Mój ojciec planuje kupić auto w grę między innymi wchodzą auta takie jak octavia 1,4TSI 140KM, superb 1,8TSI 160KM oraz suvy Tiguan 1,4TSI 160KM oraz ix35 oraz rav4 2,0 benzyna. Oczywiśie ostatnie 2 suvy to silniki bez turbo i chyba raczej technicznie stare (wolniejsze i więcej palące).
Mój wpis ma jednak dotyczyć aut skody i tiguana.
Otóz mam pytania dotyczące silników. Chodzi mi oczywiście o róznice miedzy tymi silnikami techniczne, jesli chodzi o budowę a także awaryjność.
O to co się dowiedziałem w salonach. Silniki skody te zaproponowane są na pasku wg pana ze skody. Tiguan ma silnik wg pana z vw na łańcuchu. Wg mojej wiedzy internetowej silniki na łańcuchu 1,2 i 1,4 TSI były awaryjne więc zmieniono je obecnie na paski. czy to prawda? Druga sprawa skoro zmieniono na paski to czemu tiguan ma łańcuch? Nie sądzie chyba, aby vw dał skodie montować poprawione silniki a sam montował na łańcuchu sprawiającym problemy (wg Pana z VW łańcuchy w VW nigdy nie sprawiały problemów) a wiem dobrze ze np 2,7TDI i 3,0TDI nie należą do tych z bezawaryjnym rozrządem.
Dodam tylko, że ja obecnie mam e90 poliftowe (obecnie 4lata)i z silnikiem na łańcuchu i wiem co to za problem i wiem co to odpalać auto *#cenzura#* łańcucha. Wymiana takiego dobrodziejstwa kosztowała mnie ponad 3,5tys (rozrzad po stronie skrzynii). Wobec czego jesteśmy w domu bardzo bardzo przewrażliwieni w temacie łańcucha rozrządu... Pytanie już ostatnie jak umieszczony jest rozrząd w silnikah TSI i ile kosztują części (łańcuchy slizgi i zebatki - komplet). I ogólnie czy warto się pchać w TSI od VW-Skoda? Prosze o wyczerpujące odpowiedzi bo bardzo konkretnych informacji w temacie trudno znaleźć.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: grg474 » śr sty 21, 2015 19:32

nie napisałeś w jakich rocznikach zamierzasz bo silniki np TSI były modyfikowane


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

tomek8777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 21, 2015 18:03

Re: 1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: tomek8777 » śr sty 21, 2015 19:38

Mówimy w każdym przypadku o prod 2015r bo już można zamawiać roczniki nowe.



ozzy1979

1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: ozzy1979 » czw sty 22, 2015 07:21

tomek8777 pisze:rav4 2,0 benzyna
Najlepszy wybór z nich wszystkich!!!
tomek8777 pisze: Oczywiśie ostatnie 2 suvy to silniki bez turbo i chyba raczej technicznie stare (wolniejsze i więcej palące)
na SZCZĘSCIE bez doładowania, masz rację. Technicznie stare? A co masz nowoczesnego w 1,4 TSi??? Odgrzany kotlet sprzed 25 lat (przeciez te TSi to popłuczyny po Volkswagenowskich konstrukcjach 1,4 G40 i 1,8 G60) do którego nawalili elektroniki i spartolili wszystko inne?? Wolniejsze? No raczej fizyki nie oszukasz - 136-150 KM/2,0 l w Toyocie vs 160-180 KM w TSi to zawsze będzie wolniejszy ten słabszy. Spalanie? Podobne, nie róbmy jaj. Za to 10x większa bezawaryjność w Toyocie + trwałość bezapelacyjna. Silnik 2,0 16V w Toyocie jest bardzo dobrą konstrukcją. Ja mając wybór pomiędzy tymi padłami TSi a Toyotą nawet się bym nie zastanawiał... Zresztą VW skończył robić dobre silniki wraz z końcem Golfa Mk2/ewentualnie Mk3. Aha, nie wspominam już o tym, jak świetnie taki rav4 spisuje się w mieście (szczególnie wersja 2d krótka) ze względu na swoje właściwości jezdne (wysoki, 4x4). Spalanie rav4 2,0 w mieście to 9-10 l/100 km. Myslisz, że TSi spali mniej? I zadaj też pytanie ojcu czy szuka osiągów czy bezawaryjności i trwałości.



tomek8777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 21, 2015 18:03

1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: tomek8777 » czw sty 22, 2015 20:26

Ojciec szuka bezawaryjności, umiarkowanego spalania możliwie jako takiego wyposażenia i mocy która będzie użyteczna - nie będzie trzeba krecic auta wysoko, aby jechało. TSI wydaje mi się, że to daje.... Poza tym rav4 odpada ze względu na cene i to co oferuje w tej cenie (właściwie nic... poza napedem 4x4 w standardzie, który akurat dla Ojca jest zbędny + kamera w standardzie). Jakość wykonania wnętrza jako taka (nieporównywalnie jednak lepsza niż koreańczyka ix35). Natomiast tiguan jest fajnie napakowany już w wyposażeniach podstawowych mimo że że o 15tys droższy + fajnie wygląda wewnatrz i zgrabnie na zewnątrz mimo, że jednak mniejszy od rav4.
W grę wchodzą jeszcze silniki i auta skody (czyli rezygnacja z suv-a)- octavia za prawie 100tys naprawdę potrafi zawstydzić wyposażeniem nawet moją bumę ;). Więc pytanie brzmi jakie są różnice miedzy tymi wyżej wymienionymi silnikami? Przede wszystkim techniczne. Gdzie jest łańcuch gdzie pasek i czy nadal się sypie łańcuch w tiguanie i czy jest już poprawiony?



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: kwadrat » czw sty 22, 2015 22:19

tomek8777, według mnie najrozsądniej było by się dowiedzieć jaki kod silnika ma być w tym Tiguanie i wtedy po kodzie zobaczyć co w trawie piszczy. Według mnie tam powinien być pasek, a nie łańcuch, tak jak w golfie VII.
ozzy1979 pisze:A co masz nowoczesnego w 1,4 TSi?
No fakt silnik nie wygląda jak statek kosmiczny
ozzy1979 pisze:Wolniejsze? No raczej fizyki nie oszukasz - 136-150 KM/2,0 l w Toyocie vs 160-180 KM w TSi to zawsze będzie wolniejszy ten słabszy.
Nie zawsze, dochodzi jeszcze takie coś jak np. masa. Oprócz "wolności" jest jeszcze takie coś jak dynamika, elastyczność
ozzy1979 pisze:Spalanie? Podobne, nie róbmy jaj
Na pewno mniejsze w 2.0 16v
ozzy1979 pisze:Zresztą VW skończył robić dobre silniki wraz z końcem Golfa Mk2/ewentualnie Mk3
VW zawsze robił dobre silniki. Po prostu świat idzie do przodu, czego przykładem jest VW. Silniki są nowocześniejsze, mniej spalają, są bardziej ekologiczne. Niestety pociąga to za sobą większe ryzyko awarii.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

ozzy1979

1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: ozzy1979 » sob sty 24, 2015 09:43

kwadrat pisze:Nie zawsze, dochodzi jeszcze takie coś jak np. masa. Oprócz "wolności" jest jeszcze takie coś jak dynamika, elastyczność
Auta te raczej mają podobne masy. Elastyczność? A co to takiego? :-) Chyba nie to, że jakiś baran dusi auto na najwyższym biegu od 80 km/h i pitoli, że nie ma elastyczności...
kwadrat pisze:VW zawsze robił dobre silniki. Po prostu świat idzie do przodu, czego przykładem jest VW. Silniki są nowocześniejsze, mniej spalają, są bardziej ekologiczne. Niestety pociąga to za sobą większe ryzyko awarii.
Nie rozśmieszaj mnie z rana, że VW zawsze robił dobre. :rotfl: Szczególnie dobre są 1,4/1,6/2,0 16V w MK4, 2,0 TDi itd :-)
Silniki są nowocześniejsze? mniej palą? W porównaniu do czego? Gdzie ta nowoczesnośc? Czy też nowoczesnością nazwiemy odgrzewane kotlety sprzed 25-70 lat (tak, sprzed 70-ciu lat, wtedy Niemcy robili hiper nowoczesne silniki, przy których to, co mamy obecnie pod maską to zabawka, a chętnie się sięga wciąż do rozwiązań z II WŚ). O "nowoczesności" dzisiejszych silników dużo by gadać, ale nie zgodzę się z tym, że są one obecnie nowoczesne.



Awatar użytkownika
marcinde
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 941
Rejestracja: ndz cze 02, 2013 13:00

Re: 1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: marcinde » ndz sty 25, 2015 16:48

kwadrat pisze:Według mnie tam powinien być pasek, a nie łańcuch, tak jak w golfie VII.
W golfie VII nie ma łańcucha...



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Re: 1,4TSI 140KM, 1,8TSI skody vs 1,4 TSI tiguana

Post autor: kwadrat » śr lut 11, 2015 23:46

ozzy1979 pisze: Chyba nie to, że jakiś baran dusi auto na najwyższym biegu od 80 km/h i pitoli, że nie ma elastyczności...
No właśnie tak pewnie to wygląda to w Rav4
marcinde pisze:
kwadrat pisze:Według mnie tam powinien być pasek, a nie łańcuch, tak jak w golfie VII.
W golfie VII nie ma łańcucha...
Źle zrozumiałeś/źle napisałem. Chodziło mi właśnie o to, że "tam powinien być pasek, tak jak ma to miejsce w golfie VII"


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości