Problemy z obrotami VW silnik PF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:11
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Volkswagen Passat B3'91
- Silnik: PF
Problemy z obrotami VW silnik PF
Witam serdecznie!
Mam problem z moim "paścieluszkiem"...
Otóż jestem dumnym posiadaczem VW Passata B3 Kombi z silnikiem PF,od pewnego czasu mam pewien problem z obrotami silnika.Samochód po odpaleniu zachowuje się bardzo poprawnie,natomiast po kopnięciu w gaz obroty po mojemu powinny wracac do około 1000 a u mnie dzieje się takie cos - obroty spadaja do około 400 aż zatrzęsie silnikiem,następnie podskakuja do ok 1500 póżniej powrót do ok 800 wyskok do 1200 i powrót do 1000 i tak juz trzyma.Jest to bardzo denerwujące,co trzeba zrobic by obroty spadały do swojego poziomu bez tego falowania? Silnik krokowy zmieniałem i nic to nie dało.niebieski czujnik też...dodam jeszcze ze dzieje się tak zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku
Będę wdzięczny za każdą podpowiedż.
Mam problem z moim "paścieluszkiem"...
Otóż jestem dumnym posiadaczem VW Passata B3 Kombi z silnikiem PF,od pewnego czasu mam pewien problem z obrotami silnika.Samochód po odpaleniu zachowuje się bardzo poprawnie,natomiast po kopnięciu w gaz obroty po mojemu powinny wracac do około 1000 a u mnie dzieje się takie cos - obroty spadaja do około 400 aż zatrzęsie silnikiem,następnie podskakuja do ok 1500 póżniej powrót do ok 800 wyskok do 1200 i powrót do 1000 i tak juz trzyma.Jest to bardzo denerwujące,co trzeba zrobic by obroty spadały do swojego poziomu bez tego falowania? Silnik krokowy zmieniałem i nic to nie dało.niebieski czujnik też...dodam jeszcze ze dzieje się tak zarówno na ciepłym jak i na zimnym silniku
Będę wdzięczny za każdą podpowiedż.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problemy z obrotami VW silnik PF
Kilka rzeczy:
sprawdź elektrycznie i mechanicznie przepływomierz, wystarczy miernik opisy na forum - tak samo jak do silnika 2E
sprawdź bardzo dokładnie szczelność dolotu łącznie z serwem odmą i podciśnieniami - musi być idealnie szczelnie na odcinku od przepływomierza do wtrysku
sprawdź styczniki przy przepustnicy, ustawienie rozrządu i zapłonu
jeśli to wszystko będzie ok może trzeba troszkę wzbogacić mieszankę, wkręcając śrubę regulacyjną na przepływomierzu, w każdym razie to coś prostego, na przyszłość: regulator wolnych obrotów nie daje takich wahań obrotów, może od niego być przygasanie ale nigdy skoki obrotów góra dół, więc niepotrzebny wydatek.
Linka gazu musi mieć minimalny luz
sprawdź elektrycznie i mechanicznie przepływomierz, wystarczy miernik opisy na forum - tak samo jak do silnika 2E
sprawdź bardzo dokładnie szczelność dolotu łącznie z serwem odmą i podciśnieniami - musi być idealnie szczelnie na odcinku od przepływomierza do wtrysku
sprawdź styczniki przy przepustnicy, ustawienie rozrządu i zapłonu
jeśli to wszystko będzie ok może trzeba troszkę wzbogacić mieszankę, wkręcając śrubę regulacyjną na przepływomierzu, w każdym razie to coś prostego, na przyszłość: regulator wolnych obrotów nie daje takich wahań obrotów, może od niego być przygasanie ale nigdy skoki obrotów góra dół, więc niepotrzebny wydatek.
Linka gazu musi mieć minimalny luz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:11
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Volkswagen Passat B3'91
- Silnik: PF
Problemy z obrotami VW silnik PF
Hmmm... przeszukuję forum i nie mogę znależc opisu sprawdzenia przepływomierza
Co do stycznika na przepustnicy - tego na górze (przepraszam za niefachowe określenia) który się zamyka przy maksymalnym wcisnięciu gazu to chyba nie działa - wciskałem go ręcznie w trakcie pracy silnika i nic się nie dzieje,nie wiem,moze tak ma być? Przewód dolotowy od przepływomierza do wtrysku taka rura jest cała i szczelnie zamontowana.
Tyle z wstępnej analizy,jeszcze tylko prosiłbym o opis sprawdzenia przepływomierza
Co do stycznika na przepustnicy - tego na górze (przepraszam za niefachowe określenia) który się zamyka przy maksymalnym wcisnięciu gazu to chyba nie działa - wciskałem go ręcznie w trakcie pracy silnika i nic się nie dzieje,nie wiem,moze tak ma być? Przewód dolotowy od przepływomierza do wtrysku taka rura jest cała i szczelnie zamontowana.
Tyle z wstępnej analizy,jeszcze tylko prosiłbym o opis sprawdzenia przepływomierza
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
Problemy z obrotami VW silnik PF
takie cos znalazłem kolego
1. czujnik temperatury powietrza: wyjmujemy wtyczkę i mierzymy opór pomiędzy stykami 1 i 4 , normy jak dla czujnika płynu czyli jakieś 3-4 komy na zimnie
2. najważniejsze: potencjometr przepływomierza.
Wtyczkę zostawiamy założoną. Z wtyczki odciągamy gumową osłonę żeby mieć dostęp do styków. Podpinamy voltomierz do styku 2 (numerki na przepływce widać) kabel niebiesko biały, oraz do masy np. obudowa alternatora. Włączamy zapłon silinik zgaszony - napięcie około 0,24 Volta ma być.
Podnosimy pokrywę filtra i sprawdzamy czy przy ręcznym otwieraniu klapki napięcie wzrasta płynnie bez skoków od 0.24 do ok 4,5 Volta. To wszystko. Na wolnych obrotach zależnie od ich poziomu to napięcie jest około 0.6 do 1.2 Volta.
1. czujnik temperatury powietrza: wyjmujemy wtyczkę i mierzymy opór pomiędzy stykami 1 i 4 , normy jak dla czujnika płynu czyli jakieś 3-4 komy na zimnie
2. najważniejsze: potencjometr przepływomierza.
Wtyczkę zostawiamy założoną. Z wtyczki odciągamy gumową osłonę żeby mieć dostęp do styków. Podpinamy voltomierz do styku 2 (numerki na przepływce widać) kabel niebiesko biały, oraz do masy np. obudowa alternatora. Włączamy zapłon silinik zgaszony - napięcie około 0,24 Volta ma być.
Podnosimy pokrywę filtra i sprawdzamy czy przy ręcznym otwieraniu klapki napięcie wzrasta płynnie bez skoków od 0.24 do ok 4,5 Volta. To wszystko. Na wolnych obrotach zależnie od ich poziomu to napięcie jest około 0.6 do 1.2 Volta.
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problemy z obrotami VW silnik PF
ducati996, przełącznik biegu jałowego przewodzi na jałowym, przełącznik szerokiego otwarcia przewodzi po mocnym wciśnięciu gazu. Miernik i jakoś sprawdzisz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:11
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Auto: Volkswagen Passat B3'91
- Silnik: PF
Problemy z obrotami VW silnik PF
Bardzo dziękuję za podpowiedzi,dzis sie postaram pomierzyć podane miejsca,kolejne pytanie - gdzie są umieszczone przełączniki biegu jałowego i przełącznik szerokiego otwarcia? Czy jednym z nich jest ten co jest załączany przy maksymalnym wciśnięciu gazu? Bo ten albo u mnie nie działa albo nie wiem - jak opisywałem gdy silnik pracuje a ja go wciskam ręcznie to nic sie nie dzieje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości