G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Kenty^
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 16, 2012 16:40

G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Post autor: Kenty^ » pn maja 12, 2014 19:56

Witam. Mam problem z moim Passatem G60 Syncro. Odkąd go kupiłem miał wysokie i falujące obroty (1200-1500). Regulacja śrubą z tyłu przepustnicy nic nie pomagała. Z czasem śruba wystrzeliła i "dopasowałem" taką jaką znalazłem w warsztacie. Obroty trochę spadły do jakiś 900-1000 oraz częściej są stabilne, tzn. auto się czasem uspokoi i trzyma w miarę równo obroty. Ale niestety gdy zacznę zawracać lub kręcić kierownicą to obroty lecą w dół i w górę i auto potrafi zgasnąć. Praktycznie zawsze też gaśnie gdy dojeżdżam do skrzyżowań lub gwałtownie hamuję. Nie wiem jaki to ma związek, ale dzieję się tak bardzo często, przez co G dostaje po dupie.
Nie ma jakieś ustalonej reguły co do falowania obrotów. Dzieję się tak zawsze czy silnik zimny czy ciepły. Czasem trzyma 900, czasem 1100 obrotów, nie mam pojęcia co z nim jest. Ale wkurza to, że stoję na światłach a tu gazuje mi pod maską, a ludzie się patrzą co ja robię. Albo gaśnie mi co drugie skrzyżowanie. Dodatkowo reakcja na gaz według mnie jest oporna. Jak nacisnę pedał to wkręca się na obroty trochę mulowato i z opóźnieniem. Myślę, że to ma związek z tymi obrotami.
Co zrobiłem do tej pory:
- po kupnie wymiana świec, kopułki i przewodów zapłonowych
- silniczek krokowy chyba już 4 albo 5 (teraz jest od G60, wcześniej jeździł od 2E)
- miesiąc temu musiałem wymienić cały silnik, mechanik miał sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza, stwierdził, że nigdzie nie ma nieszczelności
- ustawiony na nowo zapłon
- nowe świece dedykowane do G (Bosch Platinum)
Niestety problem dalej jest. Może ktoś wie co jest, że falują szczególnie po kręceniu kierownicą i opornie reaguje na gaz :rozpacz:
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedzi.



Kenty^
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 16, 2012 16:40

G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Post autor: Kenty^ » czw maja 15, 2014 17:52

Up



Kenty^
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 16, 2012 16:40

G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Post autor: Kenty^ » śr maja 21, 2014 18:10

Dzisiaj wymieniłem przepustnicę. Silnik nie gaśnie po kręceniu kierownicą, ale obroty dalej falują jak głupie. Po wyciągnięciu wtyczki z tyłu przepustnicy auto w żaden sposób nie reaguje, a powinno???



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Post autor: xxMAXIMxx » śr maja 21, 2014 20:59

Sprawdź poprawność działania czujnika pozycji przepustnicy (wtyczka 3 pinowa o której napisałeś) ma być zwarcie na dwóch pinach. Jeden jest wspólny. Sprawdź szczelność dolotu przy COpot i przy okazji jego oporność (ma być 450ohm). Sprawdź szczelność wężyka podciśnienia idącego do ECU. Sprawdź co się stanie jak odepniesz sondę lambda. Tyle na początek.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Kenty^
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 16, 2012 16:40

G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Post autor: Kenty^ » czw maja 22, 2014 18:50

Hej, dzięki za odpowiedź.
1. Sprawdziłem czujnik i na środkowym i zewnętrznym (niebieski i brązowo-biały) pokazuje jakieś wartości, na pierwszym nie ma żadnej reakcji (czerwono-niebieski) na mierniku.
2. Przy COpot szczelność wydaję się ok, nie zauważyłem by gdzieś ciągnęło lewe powietrze. Sprawdziłem wartość na czujniku (między pierwszym, a trzecim pinem) i wynosi ona 1232 Ohm. Trochę mnie to martwi. Jakie są tego skutki?
3. Wężyk od ecu też wygląda okej, ściskałem go na łączeniu i przy ECU i przy przepustnicy i nic nie zauważyłem.
4. Sonda lamba znajduje się na po lewej stronie silnika za kolektorem, tak głęboko? Wtyczka chyba 4 pinowa. Wypinałem i podpinałem, ale auto w żaden sposób nie reagowało.



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na gaz

Post autor: xxMAXIMxx » czw maja 22, 2014 22:05

W passacie wtyczka sondy jest po lewej stronie na łapie silnika z tyłu przy grodzi. Skręć Copot na 450ohm. To że nie ma pomiaru na 2 pinach czujnika przepustnicy znaczy że czujnik jest uwalony. Zmień czujnik i jeśli to ten on niskich obrotów to może być przyczyna.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Kenty^
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn sty 16, 2012 16:40

Re: G60 - falujące obroty, gaśnie silnik, oporna reakcja na

Post autor: Kenty^ » pt maja 23, 2014 06:13

xxMAXIMxx pisze:W passacie wtyczka sondy jest po lewej stronie na łapie silnika z tyłu przy grodzi. Skręć Copot na 450ohm. To że nie ma pomiaru na 2 pinach czujnika przepustnicy znaczy że czujnik jest uwalony. Zmień czujnik i jeśli to ten on niskich obrotów to może być przyczyna.
Więc dobrą odpinałem wtyczkę. A co do pomiaru to właśnie na dwóch pinach pokazuje wartość. Tylko na jednym nic się nie dzieje.
A COPOT da radę samemu jakoś ustawić czy trzeba się gdzieś z tym wybrać? Trzeba mieć do tego analizator spalin?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości