Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ja_Sha_Taan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sie 26, 2010 08:43
Lokalizacja: Tychy
Auto: golf 3 cabrio 2.0gti 2E, passat b5 1.8t APU i roomster 1.4 tdi BNM
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: Ja_Sha_Taan » ndz mar 02, 2014 20:50

Proszę usunąć
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2016 23:02 przez Ja_Sha_Taan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: DJ_Mouse » pn mar 03, 2014 13:23

Zdejmujesz rozrząd, odkręcasz koło zębate rozrządu z wału (klucz 19mm 12kąt) przygotuj się, że w domowych warunkach możesz zerwać klin w kole przy odkręcaniu (136zł OE chyba jak dobrze pamiętam), chyba że owe koło zablokujesz w jakiś sposób, potem masz chyba 7 śrub 10mm które przykręcają pompę do bloku i 2 takie same od dołu ale jak masz miskę zdjętą to już masz odkręcone. Pompa ma 2 miejsca gdzie można ją podważyć i odciągnąć od bloku.

Jeśli chcesz koniecznie zakładać starą pompę to wymień simmering wału (jest wbity w aluminiową obudowę pompy). Jak będzie złom, napisz PW, mam nową pompę i koła rozrządu ;) Przerabiałem kilka takich przypadków wymiana samych panewek na niewiele się zdała.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Ja_Sha_Taan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sie 26, 2010 08:43
Lokalizacja: Tychy
Auto: golf 3 cabrio 2.0gti 2E, passat b5 1.8t APU i roomster 1.4 tdi BNM
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: Ja_Sha_Taan » pn mar 03, 2014 19:55

Proszę usunąć
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2016 23:03 przez Ja_Sha_Taan, łącznie zmieniany 2 razy.



Ja_Sha_Taan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sie 26, 2010 08:43
Lokalizacja: Tychy
Auto: golf 3 cabrio 2.0gti 2E, passat b5 1.8t APU i roomster 1.4 tdi BNM
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: Ja_Sha_Taan » śr mar 05, 2014 20:43

Proszę usunąć
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2016 23:03 przez Ja_Sha_Taan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: DJ_Mouse » czw mar 06, 2014 11:44

Ja_Sha_Taan, raczej wątpię że ktoś zerwał go wcześniej, po prostu śruba przy pierwszym obrocie w lewo obraca się razem z kołem bo "przywiera" do niego np. przez rdzę i bez zablokowania tego koła raczej rzadko się zdarza, żeby nie uszkodzić tego klina, bo jest z plasteliny - pewnie to specjalnie tak wymyślone...

Nie wsadzisz panewki "od boku" tym bardziej jeśli nie odkręcisz wału to po pierwsze, a po drugie jeśli jedna jest uszkodzona - reszta będzie taka sama, wymiana jednej panewki mija się z celem i szkoda wydawać na to pieniądze bo będzie kibel. Wał jak najbardziej można odkręcić i wyciągnąć, ale niestety silnik musisz wyjąć, zdjąć sprzęgło, koło zamachowe i simmering z tyłu wału z okuciem. Potem zakładasz nowe panewki jeśli, wał jest nie porysowany składasz do kupy, dokręcasz stopy wału z odpowiednim momentem i tyle. Jak miały by wyglądać remonty silnika jakby nie można było odkręcić wału? Jak nie było ciśnienia oleju to fajerwerków się nie spodziewam...

Sprawdź czy są panewki oporowe, 2 razy po rozebraniu takiego silnika okazało się, że dolnych panewek oporowych nie było, co ciekawe w misce też ich nie znalazłem więc może było wcześniej coś grzebane, ale na kilka takich "remontów" 2 razy mi się zdarzyło. Poszarp wałem przód-tył - jak będzie miał luz, motor na śmietnik raczej. Słupek do 1.0 zdrowy jest kupić ciężko, a jeśli już to nie taniej niż 1000zł. Jak będziesz potrzebował jakieś części do tego motoru, to napisz PW.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Ja_Sha_Taan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sie 26, 2010 08:43
Lokalizacja: Tychy
Auto: golf 3 cabrio 2.0gti 2E, passat b5 1.8t APU i roomster 1.4 tdi BNM
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: Ja_Sha_Taan » sob mar 08, 2014 11:41

Koncowy wynik, zmieniłem panewki korbowodowe, panewki główne i panewki dystansowe oraz pompe oleju. Dodatkowo przy okazji założony nowy pasek rozrządu.
Silnik odpalony pracuje dobrze ustały wszelkie stuki i co najważniejsze kontrolka oleju juz sie nie zapala.

Mam nadzieje że samochód jeszcze pożyje



Ja_Sha_Taan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sie 26, 2010 08:43
Lokalizacja: Tychy
Auto: golf 3 cabrio 2.0gti 2E, passat b5 1.8t APU i roomster 1.4 tdi BNM
Kontakt:

Re: Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: Ja_Sha_Taan » pn mar 17, 2014 12:13

Proszę usunąć
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2016 23:04 przez Ja_Sha_Taan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Demontaz pompy oleju AROSA silnik [ALL]

Post autor: DJ_Mouse » pn mar 17, 2014 14:53

Ja_Sha_Taan, nie chcesz słuchać porad, to nic nie da nawet jakbyś wyszlifował wał


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości