Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bizdzioch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: czw lip 19, 2007 07:46
Lokalizacja: Walichnowy k/Wielunia
Kontakt:

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: bizdzioch » czw lut 20, 2014 13:20

WItam. Co prawda to nie golf a audi a6 ale silniki te same wiec proszę o pomoc. A wiec niedawno ojciec kupil Audi A6 1.8 20v (125 km) z 2000r. Podczas oględzin nie stwierdziliśmy żadnego defektu silnika ani nic z tych rzeczy wszystko ładnie mruczało, wiec kupilismy ta karete I wszystko bylo dobrze puki nie zostal wymieniony olej i rozrzad. Jako ze niewiadomo jaki byl olej wczesniej lany a przebieg niby 200 tys. to mechanik zalal 10w/40 castrola. I zaczelo sie po 2 dniach może zaczęło strasznie klekotac podczas odpalania tak jakby napinacz lancucha rozrzadu ale cichnie po chwili i nie jest to dzwiek szklanek bo to inny dziek. Wczesniej w swoim passacie wymienialem napinacz ale tam go bylo slychac caly czas po zapaleniu a tu cichnie po chwili po uruchomieniu. I diagnoza mechanika jest taka ze nowy olej wyplukal stare nagary z silnika zreszta kto wie kiedy mial ostatni raz olej wymieniany i co za bebly tam byly i teraz caly ten burdel plywa po silniku i moze przypchal cos w napinaczu i kto wie gdzie jeszcze? Mozliwe jest taka diagnoza? Faktycznie dzis zdjeli pokrywe klawiatury i zle to wyglada wszystko brudne i czarne od osadow. Jak wymienialem u siebie napinacz to u mnie bylo czysciutko wszstko mialo ladny zlotawy kolor oleju i zero osadow. Co teraz zrobic jak wyczyscic silnik z tego burdelu bez rozbierania? Macie jakies pomysly jak rozwiazac ten problem?

Z gory dziekuje za pomoc;)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/95/2e33260ea927a968.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: rysiektr » czw lut 20, 2014 14:13

bizdzioch pisze:zalal 10w/40 castrola
to może być Twój problem, castrol nie jest zbyt dobrym olejem, można by spróbować wypłukać silnik jakąś płukanką, ale z drugiej strony silnik może zacząć brać olej. Ja bym zaczął od zmiany oleju na lepszej marki. Valvoline wycisza silnik.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 604
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: luke320 » czw lut 20, 2014 22:04

Kolego bizdzioch,a słyszałeś o specyfiku zwanym motodoktor i pochodnych,coraz "popularniejsze" u nas w Polsce i u turków w niemcowni.



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: alex_7692 » pt lut 21, 2014 22:42

Może był zalany jakimś moto doktorem bo silnik klekotał, a nowy olej wszystko wypłukał.. Nie wiadomo czy to szklanki czy panewki.


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

luke320
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 604
Rejestracja: śr paź 27, 2010 18:19

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: luke320 » ndz lut 23, 2014 00:18

Zrób tak jak pisze rysiektr i zmień jeszcze raz olej.Valvoline wycisza trochę silnik,podobnie
Liqui Moly.Ja u siebie zmieniałem z Castrola na Elfa i silnik również zaczął po jakimś czasie
ciszej pracować.Choć z drugiej strony silnik u mnie nie klekotał,tylko był po prostu głośny.
A ten samochód to kupowałeś od znajomego,osoby prywatnej czy od handlarza?



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: J.B.S. » ndz lut 23, 2014 01:43

Nie ważne od kogo kupował. Stan silnika pod pokrywa zaworów swiadczy o tym co trzeba zrobić.
Ja na Twoim miejscu wybrał bym z pod pokrywy co sie da.
Nastepnie wlał bym jakis specyfik do płukania silnika znanej firmy.Zobaczył co jest napisane na opakowaniu i po tym czasie spuscił cały olej z silnika.Zdjoł miskę wyczyscił smok i wszelkie nagary.Dopiero po tym zabiegu nalał bym jakiś markowy olej.I zobaczył co się bedzie działo.



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: alex_7692 » ndz lut 23, 2014 04:51

J.B.S., Ja parę miesięcy temu tak zrobiłem, użyłem płukanki liqui moly, polecam. Zrobilem wielkie oczy jak na dnie wiadra ze starym olejem były takie jakby "kluski". Teraz wszędzie mam czysto, a olej po 1k km jest jak świeżo wlany. Dodam że poprzedni właściciel u mnie lał najtańszy syf mineralny jaki był.


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

bizdzioch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: czw lip 19, 2007 07:46
Lokalizacja: Walichnowy k/Wielunia
Kontakt:

Po wymianie oleju strasznie klekota przy zapalaniu;/

Post autor: bizdzioch » ndz lut 23, 2014 10:22

Koledzy dziekuje za rady:) Auto bylo sprowadzone z niemcowni i pewnie dopuki niemiec jezdzil to lal jakis tam olej a potem moze jakis turas to kupil i nic nie robil tylko dolewal. A szkoda gadac z tymi autami z zagranicy wizualnie ladnie silnik ladnie chodzi a jak sie chce zrobic do pozadku rozrzad oleje to sie zaczynaja klocki heh;) Ale wracajac do tematu w aucie zostala wyczyszczona cala gora zdjeta miska wyczyszczony smok i zalany nowym olejem niestety znow castrolemzobaczymy co z tego bedzie. Tez myslalem zeby przed tym zrobic jakas plukanke wyczyscic wszystko zalac jakis tani olej z filtrem pojezdzic ze 2 dni i znow zmienic olej na jakis juz pozadny ale to nie moje auto i sie nie bede wtracal;) Teraz jakby raz zaklekota raz nie zobaczymy ale chyba jeszcze bedzie problem z napinaczem bo dziwnie sie zachowywal jak na moment zapalali bez pokrywy zaworow to widac bylo ze bardzo tak jakby lancuch skacze znaczy sie nie byl ciagle napiety tylko jakby zmienial polozenie mowilem zeby go zmienic albo choc go wyciagnac umyc zalozyc nowa uszczelke bo w niej jest sitko ktore jest pewnie zatkane i z tad moga byc problemy. Napisze co sie bedzie dzialo z biegiem czasu;)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/95/2e33260ea927a968.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości