Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Jędrzej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt mar 11, 2011 21:49

Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

Post autor: Jędrzej » pn maja 20, 2013 23:03

Scirocco 1984 przed swapem posiadało 1,8 EX na gaźniku. Wstawiony nowy silnik 2,0 AGG. Miałem problem z pompą paliwa, bo otwór w baku z pływakiem mały i nie mogłem zastosować pompy z baku z mk3, który był dawcą. Kupiłem zewnętrzną pompę 3bar i zamontowana jest pod bakiem. Jest teraz tylko jedna pompa, wydaje mi się, że powinna wystarczyć, bo sama zasysa paliwo i pcha dalej. Samochód przy normalnej jeździe śmiga ok, ale przy butowaniu, na wysokich obrotach przy np 3cim biegu gaśnie, wystarczy odpuścić na 5sek gaz i silnik chodzi dalej. Do kompletu dodam, że zaczęło lekko kopcić na czarno. Wydech jest bez katalizatora, tylko tłumik końcowy. U dawcy kopcenie nie występowało. Gdzie może być przyczyna? Zacząłem podejrzewać, że ta jedna pompa nie działa jak powinna i musiałbym zastosować jakąś do baku i dać zbiorniczek pośredni między pompami, ale za cholerę nie ma tam miejsca. Chciałem dać całość z mk2, ale jest to za wielkie...



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

Post autor: Superbeasto » wt maja 21, 2013 07:50

Witam. Sprawdź wydajność tej pompy, którą masz. Ciśnienie paliwa to nie wszystko. Może podaje za mało paliwa (przy właściwym ciśnieniu) i dlatego go brakuje przy wyższych obrotach. Mam przykład na aucie z gaźnikami. Seryjna pompa dająca ciśnienie załóżmy 1,5 bara miała wydajność coś około 65 litrów. Dopóki było 8 zaworów w aucie, wystarczało, jednak jak zmieniłem silnik na 16 zaworów, to paliwa starczało tylko do 3 tyś obrotów. Pomagał dodatkowy zbiorniczek na paliwo zamontowany przed gaźnikami, ale tylko na chwilę. 16 v z mocą większą o około 40KM, miało większy apetyt niż 8 zaworów. Dlatego potrzebna mi była pompa o wydajności coś około 150 litrów, żeby miała jeszcze zadatek. I to bym u Ciebie obstawiał. Podłącz jakiś zegar pod przewód z paliwem i sprawdź co się dzieje przy tych wyższych obrotach, będziesz wiedział. Pozdrawiam.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

Post autor: Paweł Marek » wt maja 21, 2013 16:46

Jędrzej pisze:wydaje mi się, że powinna wystarczyć, bo sama zasysa paliwo i pcha dalej
nie wystarczy i wydaje mi się że jest to typowy objaw jej braku, zamontuj jak w oryginale pompkę 0,24 bara do baku, taka sama jest w każdym mk2 na wtrysku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jędrzej
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: pt mar 11, 2011 21:49

Re: Scirocco mk2 po swapie na AGG gaśnie przy butowaniu

Post autor: Jędrzej » wt maja 21, 2013 21:38

A czy potrzebny jest wtedy zbiorniczek pośredni między pompami, czy można je połączyć szeregowo? Poza tym, jeśli ją dam do baku, to jak przepuścić kable z baku na zewnątrz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości