/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Witam
Ostatnio wszedłem w posiadanie VW Vento z silnikiem 1.8 benz z instalacją gazową.
I mam pewien problem - meteliczny stukot z silnika ale nie zawsze. Jak go ogladałem nic nie było, w drodze powrotnej na stacji slysze stukot po dotarciu do domu dalej stuka mysle podjade do mechanika niech posłucha u mechanika cisza tak wiec wyglada to tak ze stuka przejade 2km niestuka a za nastepne 2 moze stukac. Jeszcze dodatkowo czasen słychac pojedyncze stuki a czasem podwójne tak jak by dwie rzeczy stukały. Proszę o podpowiedz co to moze być? Jakies pomysły?
Nie zaley to od temperatury silnika. Zresztą sprawdze jak dzisiaj bede wyjezdzal czy stuka bo jak do tej pory na zimnym jeszcze nie słyszałem. Sprawdze to napiszę.
Dodatkowo przy wiekszej predkości czasem na sekunde włącza sie kontrolka oleju i alarm ale zaraz wyłącza.:/
I nie wiem czy z tym związane obroty na luzie ok 500-600
Ostatnio wszedłem w posiadanie VW Vento z silnikiem 1.8 benz z instalacją gazową.
I mam pewien problem - meteliczny stukot z silnika ale nie zawsze. Jak go ogladałem nic nie było, w drodze powrotnej na stacji slysze stukot po dotarciu do domu dalej stuka mysle podjade do mechanika niech posłucha u mechanika cisza tak wiec wyglada to tak ze stuka przejade 2km niestuka a za nastepne 2 moze stukac. Jeszcze dodatkowo czasen słychac pojedyncze stuki a czasem podwójne tak jak by dwie rzeczy stukały. Proszę o podpowiedz co to moze być? Jakies pomysły?
Nie zaley to od temperatury silnika. Zresztą sprawdze jak dzisiaj bede wyjezdzal czy stuka bo jak do tej pory na zimnym jeszcze nie słyszałem. Sprawdze to napiszę.
Dodatkowo przy wiekszej predkości czasem na sekunde włącza sie kontrolka oleju i alarm ale zaraz wyłącza.:/
I nie wiem czy z tym związane obroty na luzie ok 500-600
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
ciężko powiedzieć co stuka zlokalizuj czy na górze czy na dole silnika wciśnij sprzęgło i zobacz czy przesianie.
daj znać to będziemy myśleć co dalej a najlepiej jak będzie stukać to podjedz do najbliższego warsztatu i spytaj się powinni powiedzieć ci za darmo.
najczęściej jest to:
zawory
panewki
łożysko oporowe
t.z mały dwumas (koło pasowe)
daj znać to będziemy myśleć co dalej a najlepiej jak będzie stukać to podjedz do najbliższego warsztatu i spytaj się powinni powiedzieć ci za darmo.
najczęściej jest to:
zawory
panewki
łożysko oporowe
t.z mały dwumas (koło pasowe)
Re: / [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Co do stukania to dalej stuka kiedy chce - rano na zimnym stukał potem stukał na rozgrzanym i również nie stukał na rozgrzanym raz już próbowałem do mechanika podjechac ale sie nie udalo bo przestał stukac :/ stuka czasem glosniej czasem ciszej czasem podwójnie oczywiscie stukanie przyspiesza wraz z dodawaniem gazu
Wydaje mi sie że to raczej u góry silnika.
A co do kontrolki ciśnienia oleju to już wiem dokładnie kirdy się zapala - nie wiem czy to ma cos wspólnego ale może - mianowicie gdy rozpędze się do 100 i jadę ciągle jednostajnie nie przyspieszając na 5 biegu na obrotach między 2000 a 2500 w sensie 5 bieg i jade 15 sekund na 2200 obrotów to zapala sie kontrolka i alarm i wyje aż nie zmniejszę lub zwiększę obrotów. ( jak jade 90k/h na 5 biegu i mam obroty 1800 to sie nie zapala tylko w przedziale 2000-2500)
Co do sprzęgła to to stukanie w silniku jest niezależne od niego wiem bo mam tez lozysko sprzegla do wymiany i tamto cichnie po wciśnięciu sprzegła
Wydaje mi sie że to raczej u góry silnika.
A co do kontrolki ciśnienia oleju to już wiem dokładnie kirdy się zapala - nie wiem czy to ma cos wspólnego ale może - mianowicie gdy rozpędze się do 100 i jadę ciągle jednostajnie nie przyspieszając na 5 biegu na obrotach między 2000 a 2500 w sensie 5 bieg i jade 15 sekund na 2200 obrotów to zapala sie kontrolka i alarm i wyje aż nie zmniejszę lub zwiększę obrotów. ( jak jade 90k/h na 5 biegu i mam obroty 1800 to sie nie zapala tylko w przedziale 2000-2500)
Co do sprzęgła to to stukanie w silniku jest niezależne od niego wiem bo mam tez lozysko sprzegla do wymiany i tamto cichnie po wciśnięciu sprzegła
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
todd4, jak kolega radzi wyżej , podjedż do kumatego mechera on powinien zdiagnozować co się dzieje , przypuszczam że to może być panewka ale to dopiero mecher to zweryfikuje
Re: / [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Jak tylko będę miał możliwość podjedę do mechanika, a co do kontrolki oleju to tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 7#p5797817 jest identyczny problem
- Pedi1994
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 22:30
- Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Kolego a poziom oleju w silniku jaki jest ?
czasem gdy za mało to też są takie objawy pukania w silniku.
Poziom oleju powinien na bagnecie być 3/4 stanu.
czasem gdy za mało to też są takie objawy pukania w silniku.
Poziom oleju powinien na bagnecie być 3/4 stanu.
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Skoro zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju to wygląda na to że jest słabe ciśnienie, a jak będzie słabe ciśnienie to od tego będą stukać popychacze zaworów, takie moje zdanie Na początek za pomocą manometru sprawdź jakie jest ciśnienie oleju.
Re: / [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Poziom oleju jest ok.
Ale dlaczego kontrolka zapala sie tylko i wyłącznie jesli silnik jest porzadnie rozgrzany i tylko jesli potrzyma sie obroty jednostajnie na 2000-2500?
Podjadę jak bede miał chwile niech posłuch i zmierzy ciśnienie.
Ale dlaczego kontrolka zapala sie tylko i wyłącznie jesli silnik jest porzadnie rozgrzany i tylko jesli potrzyma sie obroty jednostajnie na 2000-2500?
Podjadę jak bede miał chwile niech posłuch i zmierzy ciśnienie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Nie ma co gdybać zmierz ciśnienie. Na rozgrzanym olej rzadszy więc ciśnienie niższe, a to że powyżej 2000 to dlatego że czujnik wysokociśnieniowy - biały zdaje się u Ciebie - powoduje sygnalizację niskiego ciśnienia dopiero jak obroty przekraczają 2000. Ew. sprawdź mu wtyczkę albo podmień, ale tego typu zabawy mają sens jak będziesz pewien że ciśnienie jest ok.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Ma to jakies znaczenie? Zdrowy silnik bedzie miał cisnienie na każdym oleju, nawet na oliwce do niemowlęcych pup.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Pedi1994
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 22:30
- Lokalizacja: Grodzisk Wielkopolski - Wolsztyn
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
nom dokładnie kolego Paweł Marek tylko iż nie wiemy jaki jest stan jego silnika i jakie ciśnienie ma
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
/ [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Więc czekamy na pomiar którym kolega się pochwali jesli zechce i nic więcej nie piszemy wczesniej bo niema sensu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: / [Vento] 1.8 b+g stuki w silniku
Pomiaru jeszcze nie mam ale może nawet nie bedzie potrzebny.
Mianowicie - co nowego:
jeszcze to potwierdze ale wydaje mi się że na bęzynie tego nie ma - nie zapala sie kontrolka oleju w żadnym momencie - jeszcze to potwierdze bo miałem mało benzyny i tylko kawalek przejechalem ale nie zapalila się kontrolka nawet gdy kilkanascie sekund jechałem jednostajnie na 2200 obrotów co na gazie wywołuje odrazu kontrolkę - więc może wystarczy wyregulowac gaz ( jest troszke mułowaty i ma niskie obroty na wolnym i drgania) więc wymienie filtr gazu i regulacja gazu i wtedy będę sprawdzał dalej czy jest cos nie tak
co do stuków to usłyszałem od mechanika po dzwięku że to szklanki stukają i że to nic powaznego - czy może się coś stać poważniejszego jak trochę tak pojeżdze?
ten mechanik co stwierdzil ze szklanki to nic powaznego o kontrolce oleju powiedzial ze to napewno wina czujnika i trzeba go odłączyć - odrazu pomyslalem że jego klienci muszą być zadowoleni z jego usług
co do oleju to jest zalany 15w40 ale ile przejechane nie wiem wiem ze zalany na wiosne a gosciu robił nim 10km dziennie ja teraz wymienią i zaleję 10w40 akurat mam nowy miałem wymieniac w innym aucie i nie wymieniłem więc został
Mianowicie - co nowego:
jeszcze to potwierdze ale wydaje mi się że na bęzynie tego nie ma - nie zapala sie kontrolka oleju w żadnym momencie - jeszcze to potwierdze bo miałem mało benzyny i tylko kawalek przejechalem ale nie zapalila się kontrolka nawet gdy kilkanascie sekund jechałem jednostajnie na 2200 obrotów co na gazie wywołuje odrazu kontrolkę - więc może wystarczy wyregulowac gaz ( jest troszke mułowaty i ma niskie obroty na wolnym i drgania) więc wymienie filtr gazu i regulacja gazu i wtedy będę sprawdzał dalej czy jest cos nie tak
co do stuków to usłyszałem od mechanika po dzwięku że to szklanki stukają i że to nic powaznego - czy może się coś stać poważniejszego jak trochę tak pojeżdze?
ten mechanik co stwierdzil ze szklanki to nic powaznego o kontrolce oleju powiedzial ze to napewno wina czujnika i trzeba go odłączyć - odrazu pomyslalem że jego klienci muszą być zadowoleni z jego usług
co do oleju to jest zalany 15w40 ale ile przejechane nie wiem wiem ze zalany na wiosne a gosciu robił nim 10km dziennie ja teraz wymienią i zaleję 10w40 akurat mam nowy miałem wymieniac w innym aucie i nie wymieniłem więc został
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości