Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » ndz lip 22, 2012 15:22

Witam.

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Passata B5 1.8T aeb. Szukałem informacji o moim problemie ale nigdzie nie znalazlem podobnego problemu, mianowicie: Od jakiegoś czasu silnik czasami pracuje na 3 cylindry a czasami normalnie. Zauważyłem że przy większych prędkościach (np. w trasie) nie zdarza mu się jechać na 3 garach, natomiast w mieście bardzo często.

Świece wymieniłem na NGK. Uszkodzenie cewki także wykluczam (podmieniałem je i cały czas nie pracował na 1 cylindrze)

Komputer pokazywał błąd 00561, który skasowałem i już się nie pojawia, a problem jest nadal.

Dodam że podczas "telepania" na postoju zmieniają się w vagu wskaźniki T.B. Angle oraz Mass Flow. NIe wiem czy to coś zmienia.

Zauważyłem że jak poruszam kablami idącymi do przepływomierza to silnik jakby zaskakuje na chwile i pracuje normalnie...

Czy ktoś z kolegów ma jakieś sugestie?? Będę wdzięczny.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: jeryk10 » ndz lip 22, 2012 20:13

Sprawdź kable idące do modułu zapłonu który własnie znajduje się na filtrze powietrza ewentualnie zmień moduł bo pewnie w nim tkwi usterka


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Re: Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » ndz lip 22, 2012 21:56

jeryk10 pisze:Sprawdź kable idące do modułu zapłonu który własnie znajduje się na filtrze powietrza ewentualnie zmień moduł bo pewnie w nim tkwi usterka
Właśnie się dowiedziałem że przy ruszaniu kabelkami właśnie od modułu zapłonu następowała poprawa. Ale to możliwe że przy usterce modułu raz pali normalnie a raz na 3 cylindry? Skoro vag żadnych błędów nie wywala?

Pozwól jeryk10 że jeszcze Cię zapytam jak sprawdzić te kable idące do modułu? Słyszałem że miernikiem nie da rady...

Dzięki za pomoc i czekam na dalsze wskazówki ;)

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: Pablo Corrado » ndz lip 22, 2012 22:30

Ale po części sam sobie odpowiedziałeś.
Piszesz, że jak ruszasz wiązką przepływomierza to silnik reaguje zmianami i że jak faluje to zmienia się odczyt Mass Flow.
Sprawdź więc wiązkę przepływomierza ;-)


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Re: Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » ndz lip 22, 2012 22:40

Pablo Corrado pisze:Ale po części sam sobie odpowiedziałeś.
Piszesz, że jak ruszasz wiązką przepływomierza to silnik reaguje zmianami i że jak faluje to zmienia się odczyt Mass Flow.
Sprawdź więc wiązkę przepływomierza ;-)
No właśnie mój błąd ;) Nie ruszałem wiązką przepływomierza (a tak mi się wydawało) a tymi dwiema wtyczkami od modułu zapłonu ;)

Czyli chyba wszystko wskazuje na moduł. Tylko teraz nie wiem jak go sprawdzić, bo podobno miernikiem nie da rady.



level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » czw lip 26, 2012 09:44

Witam ponownie.

Mam kolejne pytanko. Czy mozliwe ze silnik zaczął lepiej pracowac po wyczyszczeniu tych stykających się płytek w module zapłonowym? Ponieważ były troche zabrudzone, a po ich wysczyszczenie problem z paleniem na 3 cylindry powraca tylko np. wtedy gdy klimatyzacja pochodzi dłużej na większych obrotach... Nie wiem czy ma to jakiś związek...

Będe wdzięczny za jakiegolwiek rady i sugestie.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: Pablo Corrado » czw lip 26, 2012 10:22

Sprawdź VAG COMem czy nie wypadają zapłony na poszczególnych cylindrach (missfire).


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » czw lip 26, 2012 10:29

Pablo Corrado wlasnie VAG nie sypie zadnymi bledami, tylko te ktore skasowalem i juz sie nie pojawiaja...



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: Pablo Corrado » czw lip 26, 2012 14:16

Nie patrz na błedy, tylko sprawdź w grupach pomiarowych podczas pracy silnika.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » czw lip 26, 2012 14:43

Po pierwsze dziękuję Ci Pablo Corrado za zainteresowanie i rady ;)

Które konkretnie grupy w VAGu sprawdzić? Rozumie że sprawdzić parametry wtedy kiedy silnik będzie palił na 3 gary?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: Pablo Corrado » czw lip 26, 2012 21:39

W [01] ENGINE znajdź MEASURING BLOCKS i poszukaj tam po kolei w grupach "missfire 1 cyl" i analogicznie 2, 3 i 4.
Jak na odpalonym silniku w którejś z tych grup zacznie rosnąc wartość, to w tym cylindrze jest problem (świeca, cewka, okablowanie).


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: jeryk10 » pn lip 30, 2012 08:27

masz stary model zapłonu i nie wyrzuci ci błędu na vag ktora cewka ma wypadanie ewentualnie sprawdzic idzie w blokach jak Pablo Corrado, ci podpowiedział


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

level89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 22, 2010 21:42

Passat B5 - czasami pali na 3 cylindry

Post autor: level89 » pn lip 30, 2012 12:13

Dziękuję Wam za wszelkie rady ;-)

Postanowiłem że na początku wymienię moduł, a potem zobaczymy.

Ponawiam prośbę do Ciebie jeryk10 ;-)

Czym mogę sprawdzić ten nieszczęsny moduł? I jak? Wystarczy miernik diodowy? Gdzieś taki na Allegro widziałem.

Pozdrawiam ;-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości