Witam
Co prawda posiadam Seata Ibizę jednak silnik AKL jest popularniejszy w Golfach, dlatego piszę na tym forum. Czytałem inne posty na temat tego silnika, żaden nie dał mi odpowiedzi na mój problem, dlatego zakładam nowy temat.
Auto posiadam od kwietnia 2010, jak do tej pory nie było z nim większych problemów. W sierpniu czyściłem przepustnicę bo zdarzało się, że obroty zawieszały się na 3 tysiącach i pomagało tylko zgaszenie i zapalenie silnika, obroty trochę falowały jak stałem na światłach. Potem oczywiście adaptacja. Dwa czy trzy razy zdarzyło się, że ciepły silnik nie chciał odpalić, ale po kilku próbach udawało się i miałem wrażenie, że silnik ma więcej mocy. Nic z tym nie robiłem bo czytając posty o tym silniku wiem, że czasami ma focha, ale nie gasnął w czasie jazdy, dobrze przyspieszał więc się tym nie przejmowałem.
Niestety w ostatnim czasie objawy powróciły i bardzo się nasiliły. Rano brak ssania, trzeba było kręcić ze 3 razy, obroty coraz częściej się zawieszały, zaczął gasnąc w trakcie jazdy, ale tylko jak był rozgrzany silnik. Diagnoza jaka postawiłem to czujnik temperatury G62, potwierdził to VAG, więc w zeszły poniedziałek wybrałem się do ASO po czujnik. Niestety wróciłem do domu na holu. Auto zgasło w czasie jazdy, potem na chwile odpalił i koniec. Akumulator się wyładował i musiałem dzwonić po pomoc. Naładowałem aku, wymieniłem czujnik i objawy ustąpiły. Rano odpala za 1 razem, oborty nie falują, silnik równiej chodzi. W środę przejechałem ze 30km bez żadnego problemu, kilka razy odpalałem ciepły silnik. Wczoraj też było wszystko OK, zrobiłem 80km.
Teraz sedno problemu. Dzisiaj rano odpalił bez najmniejszego problemu za 1 razem, ale przejechałem 3km, stanąłem na światłach i już z nich nie odjechałem . Aku znów się rozładował od kręcenia i koniec. Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny. Elektryka, komp, uklad paliwowy? Najbardziej stawiałbym na pompe paliwa, ale jak ją sprawdzić czy działa, skoro raz auto chodzi idealnie, a potem nagle gaśnie? Myślę, że nie jest to słynna przepustnica bo wtedy raczej by falowały obroty, ale pewności nie mam. Przyznam się bez bicia, że zdarzało mi się jeździć na rezerwie. Nie chcę jechać narazie do mechnika, wolę sprawdzić sam ile mogę bo już kilka razy się naciąłem na pseudo "fachowców".
Proszę o sugestie co i jak mogę sprawdzić. Po południu chyba wyciągne pompe paliwa, może sitka sa zatkane.
Gasnący 1.6 AKL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Gasnący 1.6 AKL
A masz jakiś alarm ? Może Dog-a ?
Piszę serio u mnie tez takie jaja były , wymieniałem czujni halla i tez nic , w ASO walczyli z pół dnia no i znależli
Było to parę lat temu i do tej pory nic.
Niestety oststnio też nie mam ssania - i znowu pewnie będzie trzeba jechać i trochę kasy zostawić
Piszę serio u mnie tez takie jaja były , wymieniałem czujni halla i tez nic , w ASO walczyli z pół dnia no i znależli
Było to parę lat temu i do tej pory nic.
Niestety oststnio też nie mam ssania - i znowu pewnie będzie trzeba jechać i trochę kasy zostawić
Re: Gasnący 1.6 AKL
Sprawdź może czujnik położenia wału korbowgo, to nie to samo co czujnik Hall'a...
Re: Gasnący 1.6 AKL
Sobczyp Mam fabryczny alarm seata, nie wiem jaki to model.
Jazz_Blue Chodzi Ci o ten czujnik przy filtrze oleju? Jeśli tak to jak go sprawdzić?
Z tego co się orientuje czujnik Halla w AKL jest gdzieś za rozrządem. Istenieje możliwość sprawdzenia takiego czujnika czy tylko proba wymiany i obserwowanie co się bedzie działo?
Jazz_Blue Chodzi Ci o ten czujnik przy filtrze oleju? Jeśli tak to jak go sprawdzić?
Z tego co się orientuje czujnik Halla w AKL jest gdzieś za rozrządem. Istenieje możliwość sprawdzenia takiego czujnika czy tylko proba wymiany i obserwowanie co się bedzie działo?
Moje autko http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?f=85&t=25683
Re: Gasnący 1.6 AKL
Dzisiaj podłączyłem auto pod komputer. Pokazał błąd czujnika temperatury silnika, ale pewnie przez to, że po wymianie nie był kasowany oraz błędy o braku zasilania. Wszystkie udało się skasować, nie powróciły. Zagrzałem auto do 90st, chwile pochodził i zgasnął. Po zgaśnięciu nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika, wszystkie inne się łączą. Przypuszczam, że za jakies 2h będzie można się normalnie skomunikować ze sterownikiem silnika. Wie ktoś jaka może być przyczyna braku komunikacji z komputerem? Oczywiście auto teraz nie odpala.
Moje autko http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?f=85&t=25683
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości