ogrzewanie przy 1.8GU

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: pancerniak665 » śr lis 17, 2010 19:31

Witam jeżeli piszę nie w tym dziale to z góry przepraszam.Posiadam jette z 1.8GU.Z uwagi na nadchodzącą zimę to tematem u mnie na czasie jest ogrzewanie.A więc tak.
Na perwszym biegu nawiewu jeszcze jako tako sobie radzi ale 2 i 3 to porażka.Szybko się wyziębia.Nadmienie że termostat dziala poprawnie(założony nowy)założona nowa chłodnica(stara ciekła),poziom płynu jest ok.Pytałem paru "fachowców" i jakoś zaczynają od ciężkiej artylerii a mianowicie jeden mówi że nagrzewnica do wymiany,drugi zaś że uszczelka pod głowicą.Może Wy mi poradzicie co mam zrobić a przynajmniej jak mam wyeliminować jedno lub drugie bez podmianki.POMOCYYYYYYYYYYYYY


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: fifel » śr lis 17, 2010 20:55

Z tego co piszesz wynika, ze nagrzewnica nie ma dosc duzej wydajnosci, czyli na 1 biegu czuc cieplo, ale na wyzszych juz jest zbyt duzy ped powietrza, zeby stwierdzic ze jest ono cieple :)
Jak dla mnie powody moga byc trzy:

po 1 nagrzewnica zapowietrzona - odkrec korek zbiorniczka plynu chlodzacego i odpal silnik, poczekaj az zalaczy sie wentylator - wtedy uklad sie odpowietrzy calkiem. Zapowietrzenie nagrzewnicy moze byc jeszcze spowodowane jej rozszczelnieniem, mozna to stwierdzic po zapachu plynu z kratek nawiewu lub lecacej z nich pary.

po 2 nagrzewnica zakamieniona - wymiana nagrzewnicy.

po 3 uszkodzony "termostat" nagrzewnicy (jesli taki wystepuje) - na rurkach idacych do i z nagrzewnicy czesto zamontowane sa krocce, ktore laczy cienki wezyk - jesli taki cos zaobserwujesz to wywal to w cholere i wstaw zamiast kroccow np po kawalku rurki, zeby nie bylo miedzy wezami przeplywu i powinno ustapic.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: esio10 » śr lis 17, 2010 21:18

ja mialem to samo w swojej jetce- nagrzewnica do wymiany, nie ma sie co zastanawiac, 50 zl podróbki kosztuja - robota do opanowania na amatora , no i poki jeszcze sniegu nie ma i mrozów proponuje to najszybciej zrobic jak sie tylko da :) . Tu masz link z fotoporadą : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=129364" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: Paweł Marek » śr lis 17, 2010 21:44

Jeszcze jedna częsta i niewymieniona przez kolegów przyczyna która i kiedyś u mnie wystąpiła. Wyleciała gąbka zamykająca otwory w ażurowej klapie zamykającej ciepłe - zimne - szczegóły na forum. Trzeba trochę porozbierać żeby się do klapy tej dostać, więc proponuję: zakupić nagrzewnicę z zastrzeżeniem zwrotu, chociaż to nie pieniądz - 3 dychy za najtańszą. Dobrać się do klapy, jeśli gąbka wypadła zakleić otwory i można się wycofać z wymiany nagrzewnicy, jeśli jest na miejscu jedziemy dalej i wymieniamy nagrzewnicę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: fifel » czw lis 18, 2010 20:39

Paweł Marek pisze:Dobrać się do klapy, jeśli gąbka wypadła zakleić otwory i można się wycofać z wymiany nagrzewnicy, jeśli jest na miejscu jedziemy dalej i wymieniamy nagrzewnicę.
Zawsze mozna ta gabke wymienic nawet jesli jest... pamietam jak wymienialem nagrzewnice to niby gabka byla ale po dotknieciu sie sypala w rekach :)
Ale za glupi bylem i zlozylem to do kupy i dopiero potem stwierdzilem ze przeciez zapomnialem wymienic gabki :helm:


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: pancerniak665 » czw lis 18, 2010 23:34

Paweł Marek, właśnie od tej przegrody chcę jutro zacząć.Zobacze w jakim jest stanie,ale nagrzewnice i tak chyba wymienię za jednym zamachem


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: kwadrat » pt lis 19, 2010 00:40

Koledzy a mi też się coś pofanzoliło z ogrzewanie i w ogóle z temp silnika. Wcześniej miałem termostat chyba lekko uszkodzony tzn. miał chyba cały czas duży obieg bo jak jechałem to wskazówka tylko trochę się podnosiła, w ciepłe dni w lecie dopiero stała pionowo. Byłem ostatnio w trasie 300km w jedną i jak jechałem z powrotem to dosyć gnałem. Później po przyjeżdzie zauważyłem że auto mi się grzeje tzn bardzo szybko się nagrzewa, wskazówka przekracza pion i idzie w stronę prawą (coraz bardzioej się nagrzewa), olej to samo, normalnie jadąc przez kilkanascie km nie ma problemu żeby osiągnął 100 stopni C. No i ogrzewanie od tamtej pory mi nie działa wcale-leci cały czas zimne powietrze. Kumpel ("mechanik") mi już to niby odpowietrzał(chociaż w golfie samo się powinno odpowietrzać), cuda robił, dolewał płynu, zrobił mi właśnie te dwie rurki zamiast tych zaworów?rozgałęźników? i nic dalej to samo. Auto się grzeje, ogrzewania nie ma. Powiedział mi że nagrzewnica do wymiany. Ok, ale czy tylko nagrzewnica? Nie stało mi się coś z silnikiem złego?


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: Paweł Marek » pt lis 19, 2010 10:26

jeśli się silnik przegrzewa to problem musi być głębszy i nie można się skupiać na samej nagrzewnicy. Płynu ubywa? Może tylko jest go za mało. Przetkaj sobie na próbę króćce cienkiego weżyka odpowietrzającego od zbiorniczka, zajrzyj jeszczde raz na termostat i po jego wyjęciu obejrzyj wirnik pompy, podmień korek zbiorniczka. Jeśli to nie pomoże trzeba myśleć o uszczelce pod głowicą, obserwuj czy nie kopci nadmiernie na biało z wydechu na rozgrzanym silniku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: pancerniak665 » pt lis 19, 2010 19:12

fifel,
na rurkach idacych do i z nagrzewnicy czesto zamontowane sa krocce, ktore laczy cienki wezyk
a możesz jakieś foto strzelić jak to wygląda?


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: Paweł Marek » pt lis 19, 2010 19:22

kwadrat pisze:zrobił mi właśnie te dwie rurki zamiast tych zaworów?rozgałęźników?
właśnie chyba o tym kolega pisze że u niego zostało zlikwidowane
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279112" onclick="window.open(this.href);return false; w tym temacie pierwsza fotka prawy dolny róg


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: pancerniak665 » pt lis 19, 2010 20:46

czyli to u mnie odpada.Dzisiaj trochę siedziałem przy ogrzewaniu i sprawa ma się tak
-nagrzewnica gorąca(cała)
-klapke sterującą podmuchem ciepło-zimno zakleiłem(zakleiłem pozostałości po piance)
i dalej się wychładza na 3 biegu nadmuchu


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: Paweł Marek » pt lis 19, 2010 20:51

no to niestety - jest zaleziona kamieniem. Próbują z tym walczyć niektórzy przepłukując ją (bez demontażu) wodą z octem czasem się udaje czasem nie i pozostaje wymiana.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: fifel » sob lis 20, 2010 01:04

W takim wypadku to bym chyba juz wymienil... koszt ok 40 zl za Bilsteina - tyle placilem 2 lata temu co prawda ale nie sadze zeby duzo drozej bylo teraz :)
Co do odkamieniania octem to spoko, ale nawet jak pomoze choc troche to nie sadze zeby dalo sie ja przywrocic do stanu idealnego, przez co nigdy nie bedzie juz tak wydajne ogrzewanie jak z nowa nagrzewnica.

Ja wymienilem nagrzewnice w moim mk2 na chodniku pod blokiem :) nie majac o tym pojecia, ale sie oplacilo :okej:


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pancerniak665
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 472
Rejestracja: śr maja 26, 2010 08:24
Lokalizacja: Olsztyn

ogrzewanie przy 1.8GU

Post autor: pancerniak665 » ndz lis 21, 2010 10:54

I MAM OGRZEWANIE.Dzisiaj do 3 rano działałem z ogrzewaniem.Przyczyną było co?nagrzewnica ale co ciekawe jak ją wyjąłem to się okazało że jest możliwość jej czyszczenia(jak zdjąłem dolny dekiel to moim oczom ukazały się czyszczaki w rurkach nagrzewnicy.Wyglądają jak makaron świderki i są na całej długości rurek.Z uwagi że kupiłem nową nagrzewniczke stara poszła do kosza.Prócz tego okleiłem na nowo klapki dmuchawy i teraz paznokcie pali


http://img831.imageshack.us/img831/96/abcd0007j.th.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości