CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

caravela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 18, 2010 22:00
Lokalizacja: POLAND
Kontakt:

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

Post autor: caravela » pn paź 11, 2010 13:29

Witam.
Auto VW POLO 1.8t. 2007r. Od dłuższego czasu świeci mi się kontrolka Check Engine. Diagnoza serwisu - zapowietrzony układ paliwowy. Serwis skasował błąd i powiedział, że już nie powinien się palić. Po 3 dniach to samo. Serwis wymienił zawór odpowietrzający paliwo. Po kolejnych 3 dniach znowu zapaliła się kontrolka - zapowietrzony układ. Serwis wyczyścił filtry i miało być ok. Niestety nadal jest to samo. Przez 2 tygodnie świeciła się kontrolka a później na kilka dni sama zgasła i znów się zapaliła.

Z braku pieniędzy na zabawę z serwisem w wymianę wszystkiego po kolei czy ktoś z Was szanownych forumowiczów może pomóc mi w rozwiązaniu problemu?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

Post autor: Paweł Marek » pn paź 11, 2010 13:54

Wypada podać numery błędów. Jeśli nie podali w serwisie to poproś o numery błędów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

caravela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 18, 2010 22:00
Lokalizacja: POLAND
Kontakt:

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

Post autor: caravela » pn paź 11, 2010 17:57

Kodu błędu nie pamiętam, ale zawsze dotyczyło to zapowietrzenia układu paliwa. Ostatio serwis zrobił:
1. wymontował i zamontował zbiornik z węglem aktywnym
2. wymontował i zamontował zawór przy zbiorniku z węglem aktywnym
3. wymontował i zamontował 2 przewody zbiornika z węglem aktywnym
Po tej operacjikontolka zapaliła się po 3 dniach.

Mając już dość bezradności serwisu ostatnio podjechałem do znajomego mechanika, który podłączył auto do komputera i wyszło:
kod usterki 16825
SYSTEM FILTRA Z WĘGLEM AKTYWNYM
- NIEPRAWIDŁOWA ILOŚĆ PRZEPŁYWU

- Informacja ze sterownika dotycząca kodów usterek
-usterka sporadyczna.

Mechanik przeczyścił cały układ i...

Po 3 dniachznowu zapaliła się kontrolka:(



caravela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 18, 2010 22:00
Lokalizacja: POLAND
Kontakt:

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

Post autor: caravela » wt paź 12, 2010 17:47

Jakieś pomysły?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

CHECH ENGINE - zapowietrzony układ

Post autor: Paweł Marek » wt paź 12, 2010 20:38

na razie nikt nie odpisuje, ja się nie znam na 1.8 T ( w Polo takie dawali???) Ale wyszukaj sobie w necie działanie zaworu N80 i N115, nie wiem czy masz ten drugi ale raczej tak, jeden wpuszcza ze zbiornika węglowego opary do silnika, drugi wpuszcza do zbiornika węglowego opary z baku kontrolując ciśnienie w nim. Wpisałem numer błędu w google i wychodzi na to że powinny być dodatkowe numery dokładniej określające co jest zepsute. Ponoć przelewanie baku daje ten objaw zalewając zbiornik węglowy, no ale piszesz że wszystko wyczyszczone. Termin zapowietrzony to jakiś slogan, prawdziwe jest określenie błędu od znajomego.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości