Strona 1 z 1

Jazda na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza

: ndz kwie 22, 2007 21:52
autor: tstrzala
Witam wszystkich
Ze względu że LPG woli zimne powietrze to ostatnio odłączyłem w swoim golfiku III rurę od kolektora wydechowego, która doprowadza ciepłe powietrze do filtra powietrza.

Niedługo bede wyjeżdzał do Anglii, wiadomo że cały czas nie będe jechał na LPG , zwłaszcza w Niemczech i przez co będę zmuszony do jazdy na PB i o tóż moje pytanie polega na:
Czy ze względu że silnik zasysa zimne powietrze to na benzynie będzie więcej palił. A jeżeli tak to o ile???

pozdrawiam i proszę o poradę

: ndz kwie 22, 2007 23:19
autor: S1BART1
im zimniejsze powietrze tym lepiej wiecej go wchodzi do cylindra zuzycie paliwa nie zwrosnie tak czy tak Za dawke paliwa odpowiada komp na podstawie odczytow z czujnika temp. wody

: pn kwie 23, 2007 09:28
autor: dziejo
tstrzala pisze:zwłaszcza w Niemczech
???nie ma stacji lpg??

: pn kwie 23, 2007 09:53
autor: Amanda
dziejo pisze:
tstrzala pisze:zwłaszcza w Niemczech
???nie ma stacji lpg??
Może nie tyle nie ma, co jest bardzo mało zwłaszcza przy autostradach :hmm:

: pn kwie 23, 2007 11:39
autor: tstrzala
dziejo pisze:???nie ma stacji lpg??
Stacje LPG są tylko jest ich bardzo mało, a złaszcza przy autostradach.
A pozatym to nie chodziło mi o stacje LPG tylko o jazde na benzynie przy zasysaniu zimnego powietrza.

: pn kwie 23, 2007 12:34
autor: adamasio
zimne powietrze moze tylko pomoc a nie zaszkodzic.
Chocby przykladem jest doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka na stozkowy filtr paliwa.

: pn kwie 23, 2007 16:12
autor: Jacenty85
Tym się nie przejmój. Co prawda auto powinno miec większego kopa ze względu na to, że im zimniejsze powietrze odczytuje czujnik powietrza zasysanego tym wydłuza się czas wtrysku oraz minimalnie powinno przyspieszyć zapłon. Zużycie paliwa wzrośnie tak niezauważalnie że nawet precyzyjny komputer nie będzie w stanie tego zauważyć. Mógłby być to problem jeśli na dworzu byłoby -15 a ty zdjąłbyś rurę. Wówczas spalanie wzrosłoby.

: pn kwie 23, 2007 17:05
autor: Paweł Marek
tstrzala zanim zaczniesz coś odłączać przyłączać to zdejm filtr powietrza i zobacz czy jest tam dobrze działająca klapka przelączająca powietrze z zimnego na ciepłe. Jeśli działa, nie jest zablokowana przez gazowników to i tak ciepłe powietrze leci tylko przy zimnym silniku. Jeśli jest klapka zablokowana na ciepłe to co z tego że rurę zdejmiesz?

: pn kwie 23, 2007 17:29
autor: tstrzala
Paweł Marek pisze:tstrzala zanim zaczniesz coś odłączać przyłączać to zdejm filtr powietrza i zobacz czy jest tam dobrze działająca klapka przelączająca powietrze z zimnego na ciepłe. Jeśli działa, nie jest zablokowana przez gazowników to i tak ciepłe powietrze leci tylko przy zimnym silniku. Jeśli jest klapka zablokowana na ciepłe to co z tego że rurę zdejmiesz?
Z tego co zauważyłem to gazownicy grzebali przy tym. Zablokowali mi klapkę poprzez wkręcenie wkręta (była non stop otwarta na cieple powietrze) przez to zablokowanie to zepsuli mi ten mechanizm: otwierania i zamykania klapki. Postanowilem ten przewód który idzie do kolektora i bierze ciepłe powietrze skierować go do błotnika żeby zasysał zimne powietrze. Przypomne że u mnie jest okrągły filtr powietrza.
I teraz ciągnie tylko zimne powietrze.

: pn kwie 23, 2007 17:33
autor: Paweł Marek
tstrzala pisze:Z tego co zauważyłem to gazownicy grzebali przy tym. Zablokowali mi klapkę poprzez wkręcenie wkręta (była non stop otwarta na cieple powietrze) przez to zablokowanie to zepsuli mi ten mechanizm: otwierania i zamykania klapki. Postanowilem ten przewód który idzie do kolektora i bierze ciepłe powietrze skierować go do błotnika żeby zasysał zimne powietrze. Przypomne że u mnie jest okrągły filtr powietrza.
I teraz ciągnie tylko zimne powietrze.
I bardzo dobrze zrobiłeś. Blokowanie klapki w w golfach jest bez sensu, przydaje się w autach które łapią powietrze z kierunku jazdy jak honda itp. A w wolnej chwili odblokuj klapkę i przywróć jej działanie fabryczne , ociupinkę przyda się to na mrozach.

: pn kwie 23, 2007 19:59
autor: zajac
A wracajac do tematu lpg w niemczech to na autostradzie A13/E36/E55 jak sie leci z poludnia polski od zgorzelca np rzeczywiscie nie ma stacji z lpg ale na glownej A2 frankfurt
Berlin hannover dortmund essen mniej wiecj co 200 km mozna nabic LPG w druga stronne jak sie do polski jedzie slabiej bo w calych niemcach na A2 sa 2 stacje

jak bedziesz juz w anglii to zatankuj sie w dover na BP bo potem to lipa na autostradach z gaziwem w londynie jest pare ale trzeba sie naszukac na pewno jest w Hemmel Hempstead na polnoc od londynu ok 70 km na M1

: pn kwie 23, 2007 22:54
autor: Amanda
TU możesz się zorientować gdzie będziesz miał Tankstellen für LPG Autogas m.in. w D i GB :grin: