Strona 1 z 1

Podlaczenie komputera w VW Mk3 / Vento 1,8 poj sil. AAM

: sob mar 19, 2005 14:36
autor: Geeko
Szukam porady , jak podlaczyc komp. MFA w Vento 1,8. rok pr. 1994 Silnik AAM .(w tym modelu jest kostka diagnostyczna wewnatrz nad zapalniczka).
Uklad sterujacy Bosch Mono Tronic. Mam juz kupione wszystko , zegary z MFA , przelacznik. W kostce przy komputerze sterujacym silnikiem nie ma przewodu do komp.
Prosil bym o dokladny opis, rozmieszczenie kostek , polaczenia przewodow. Wedlug literatury to modele z takim silnikiem i komputerem sterujacym maja mozliwosc podlaczenia komputera MFA.
PROSZE O POMOC

POZDRAWIAM
Geeko

: ndz mar 20, 2005 10:11
autor: Goofol
poszukaj na forum juz widzialem gdzies post na ten temat!!!! Pozdrawiam

: wt mar 22, 2005 09:56
autor: Geeko
No szukalem na forum , ale nie znalazlem dokładnych informacji jak to podłączyc. Prosze jesli ktos moze pokazac gdzie dokładnie poprowadzic przewody i z jakich kostek to byl bym wdzieczny.

POZDRAWIAM

: wt mar 22, 2005 14:00
autor: Corvax
Troche mieszasz, spróbujemy po kolei:

Złacze ODB2 (koło zapalniczki) zostaw w spokoju :0

ECU też zostaw w spokoju :)

Masz szafe z MFA i manetki - zamień oryginalne na te nowe i zobacz efekt - cześć funkcji MFA powinna działać od razu, cześć będzie wymagała dodatkowych czujników.

Na pewno będziesz potrzebował czujnik temperatury zewn i dynks do mierzenia chwilowego spalania. Byc może również czujnik temp oleju - choć tego nie jestem pewien.

: śr mar 23, 2005 01:35
autor: Geeko
Oczywiscie ze wtyk nad zapalniczka to zostawie ! Ale jesli chodzi o manetki to jest tam kostka z przelacznika wycieraczek z 4 przewodami-gdzie ja podpiac ?!!! Do licznika jest tylko jeden wtyk , a co z kostka od manetki ???! A jesli chodzi o komputer sterujacy praca silnika jak piszesz (ECU) to wg schematu elektrycznego to jest przewod do wskaznikow - nr pin 27 w ECU.
Prosze o jakies szczegoly , schemat jak to zrobic, umiejscowienie kostek U1 i U2 .
POMOZCIE BO juz powoli sie zniechecam !!!
POZDRAWIAM

A jeszcze jedno pytanko predkosciomierz w liczniku z MFA mam do 260 km/h - idzie go przestawic na zakres do 220 km/h ???
Czy musze szukac licznika z MFA do 220 km/h ???

A , i dzieki za wczesniejsze opinie !!!

: śr mar 23, 2005 12:02
autor: Corvax
Kiedyś miałem w łapach szafe z mfa i miała ona wejście na przełącznik z manetek. Co do reszty to sądze że po prostu powinieneś podłaczyć i zobaczyć co działa a co nie - i wtedy się martwić.

Zakres do 260 to chyba z VRa - nie wiem czy nie będzie oszukiwał.

: śr mar 23, 2005 14:44
autor: premko
ktoś juz poruszał na forum temat o przekładaniu licznika
i u kilku osób był problem bo wkładali licznik wyskalowany do 260 km/h od VRa i oszukiwał. Najlepiej jak znajdziesz licznik wyskalowany do 240 lub 220 z MFA i nie bedzie problemu. Przerobić tego licznika zeby dobrze wskazywał to raczej się nie da bo on sterowany jest elektronicznie.

: śr mar 23, 2005 15:20
autor: Geeko
No niestety Corvax wtyczki w liczniku nie ma .!!! :niewiem: Doszukalem sie na ciekawej stronie -I TU JA POLECAM jak ktos potrzebuje przewody adres jest poniżej- ze jest kabelek do kostki elektrycznej od przelacznika (manetki ) z MFA . Reszta jest we wiazce do licznika. No ale wtyku bezposredniego do licznika z przełącznika nie ma.
Wedlug literatury to na schemacie tez jest pokazane ze polaczenie manetki z reszta jest przez kostke elektryczna .
CO TY NA TO ??!

A odnośnie predkosciomierza to jak uporam sie z MFA to wtedy zmienie liczniki ze wskazaniami do 220 km/h !!! Narazie przetestuje MFA na tym co mam !!!

link :http://www.kfznachruestkabel.de/
a to dla lubiacych zmieniac kolorki w licznikach :
http://www.blauertacho.de/doc/vw/index.htm

POZDRAWIAM

DIEKI ZA ODZEW NA MOJE PYTANKA LICZE NA DALSZE INFO !!!

: śr mar 23, 2005 19:13
autor: Corvax
Zerknij do FAQ, tam jest schemat podłączenia w 1Z - wygląda na to że faktycznie idzie to do jakiegoś gniazda - a to z kolei jest połaczone z licznikiem - wyjścia są 2 - albo znajdziesz to gniazdo (długość kabla z manetek ogranicza miejsce poszukiwań), albo pod MFA była robiona oddzielna instalacjacja

: czw mar 24, 2005 12:40
autor: Geeko
Juz mam pomysl jak to polaczyc !!! Nie bede szukal tych kostek wiecej bo bym musial rozbebeszyc cale wnetrze !!! Polacze bezposrednio do wtyku z licznika kable z manetki. A jeszcze jedna rzecz jaka mnie zastanawia to to ze wg schematu w tym modelu idzie jeden przewod od komp. sterujacego silnikiem do wtyku z licznika .Pin w kostce od licznika pod ktory opisany jest kabel od kompa sluzy do pomiaru sredniego spalania ! Jak jest realizowany pomiar ????!!!
POZDRAWIAM
GEEKO

: czw mar 24, 2005 12:55
autor: Corvax
Komp raczej wie jaka jest dawka wtrysku, przynajmniej w TDI

: pn paź 03, 2005 23:39
autor: szarak15
Czy ktos jeszcze robil cos takiego jak geeko??

[ Dodano: Pon Paź 03, 2005 23:42 ]
Czy ktos zajmowal sie takim czyms geeko??

: śr paź 26, 2005 08:45
autor: michas28
Corvax pisze:Zerknij do FAQ, tam jest schemat podłączenia w 1Z - wygląda na to że faktycznie idzie to do jakiegoś gniazda - a to z kolei jest połaczone z licznikiem - wyjścia są 2 - albo znajdziesz to gniazdo (długość kabla z manetek ogranicza miejsce poszukiwań), albo pod MFA była robiona oddzielna instalacjacja
idzie do skrzynki bezpieczników. do instalacji z MFA szło pare kabelków wiecej. Miejsca w których powinny byc sa poprostu puste