Dziwne piski przy zmianie biegu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne piski przy zmianie biegu
Witam. Taki problem mam drobny. Przy zmianie biegów słyszę wyraźny pisk (skrzypnięcie, dźwięk metaliczny) dochodzący z przodu. Początkowo myślałem, że to grill, który jest już niesamowicie zdezelowany i trzyma się na 3 kawałkach drutu, ale nie. Dziś chciałem zdjąć grill, żeby wykluczyć jego popiskiwanie, ale na zimnym silniku nie słyszałem nic. Dopiero jak się rozgrzał, zaczął piszczeć jak zwykle. Więc nie grill. Ale co?
Pisk, czy skrzypnięcie jest wyraźnie słyszalne gdy puszczam gaz, lub wciskam sprzęgło (z wyjątkiem wciskania sprzęgła, gdy Golfik jedzie bez gazu), czyli generalnie w momentach nagłego spadku obrotów. Czego to może być przyczyna?
Pisk, czy skrzypnięcie jest wyraźnie słyszalne gdy puszczam gaz, lub wciskam sprzęgło (z wyjątkiem wciskania sprzęgła, gdy Golfik jedzie bez gazu), czyli generalnie w momentach nagłego spadku obrotów. Czego to może być przyczyna?
Everyone dies. Not everyone lives.
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
tak po prostu hamulce? hmmm sprawdzę to (dla mojej ciekawości) tylko jaki to ma związek?
chociaż wątpię że to jest to bo te pisko-skrzypienie dochodzi mi z pod pedałów lub okolic
chociaż wątpię że to jest to bo te pisko-skrzypienie dochodzi mi z pod pedałów lub okolic
Ostatnio zmieniony ndz cze 13, 2010 23:13 przez inż. Mk2_marcin, łącznie zmieniany 3 razy.
To raczej nie hamulce też obserwuje ten pisk przy zmianie biegów przy jednym z firmowych aut. Jak ktoś dojdzie do tego to proszę to opisać.czarnybrat pisze:tak po prostu hamulce? hmmm sprawdzę to (dla mojej ciekawości) tylko jaki to ma związek?
chociaż wątpię że to jest to bo te pisko-skrzypienie dochodzi mi z pod pedałów lub okolic
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Witam, u mnie piszczy cały czas gdy silnik jest ciepły. Na wertepach, dziurach, przy puszczaniu gazu i hamowaniu. Gdy przy nagrzanym silniku podnoszę maskę, łapię za kolektor i staram się ruszać silnikiem to piszczy gdzieś z dołu. Podejrzewam poduszkę pod silnikiem.
Dodatkowo bardzo szarpie przy puszczaniu i wciskaniu gazu, zwłaszcza na 1 i 2 biegu.
Na zimnym silniku jak na złość - cichutko!
Moze więc i u was warto sprawdzić poduchę.
Dodatkowo bardzo szarpie przy puszczaniu i wciskaniu gazu, zwłaszcza na 1 i 2 biegu.
Na zimnym silniku jak na złość - cichutko!
Moze więc i u was warto sprawdzić poduchę.
Kolega GENE, ma poniekąd rację.
Jeśli pasek jest naprężony to piski może powodować zużyty(starty, zaolejony, wilgotny) pasek klinowy, jeśli po wymianie paska piski są dalej przyczyną mogą być koła zamachowe, rolki napinaczy(w miejscy kontaktu z paskiem klinowym materiał jest idealnie gładki)w takim wypadku warto te części przeczyścić jakimś zmywaczem do hamulców itp.
Jak sprawdzałeś naciąg paska?? naciąg powinno sprawdzać się poprzez skręcenie paska w jedną stronę, poprawny naciąg to max 90 stopni przekręcony pasek w stosunku do pozycji normalnej
Jeśli pasek jest naprężony to piski może powodować zużyty(starty, zaolejony, wilgotny) pasek klinowy, jeśli po wymianie paska piski są dalej przyczyną mogą być koła zamachowe, rolki napinaczy(w miejscy kontaktu z paskiem klinowym materiał jest idealnie gładki)w takim wypadku warto te części przeczyścić jakimś zmywaczem do hamulców itp.
Jak sprawdzałeś naciąg paska?? naciąg powinno sprawdzać się poprzez skręcenie paska w jedną stronę, poprawny naciąg to max 90 stopni przekręcony pasek w stosunku do pozycji normalnej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 231 gości