Strona 1 z 1

Podświetlenie licznika kilometrów

: czw kwie 19, 2007 09:34
autor: granite
Kiedy ostatni raz załączałem światła zauważyłem, że na desce rozdzielczej nie świeci mi podświetlenie licznika kilometrów. Wszystkie pozostałe rzeczy są podświetlone tylko ten jeden mały prostokącik po prawej stronie nie chce świecić. Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić to czekam na wszelkiego rodzaju sugestie.

: czw kwie 19, 2007 10:21
autor: pszczyna
Jedna sekcja diodowa będzie nie sprawna—koszt naprawy może się równać kosztowi zakupu używanego licznika, chyba że masz kolegę który potrafi posługiwać się lutownicą i nie narobić szkód :bajer:

: ndz kwie 29, 2007 23:47
autor: granite
Na szczęście pszczyna, chyba nie miał racji ponieważ podświetlenie licznika kilometrów nagle znowu zaczeło świecić, więc chyba nie ma to nic wspólnego z sekcją diodową. Ma ktoś więc może jakiś pomysł co do przyczyny takiego chwilowego braku podświetlenia. Prawdopodobnie coś gdzieś nie łączy - pytanie tylko co?

: pn kwie 30, 2007 10:32
autor: pszczyna
No to słaby styk wtyczki ----wypiąć ,wyczyścić styki i zapiąć z powrotem--- lub przewód zasilający ma przerwaną żyłę

: pn kwie 30, 2007 16:50
autor: granite
pszczyna pisze:No to słaby styk wtyczki ----wypiąć ,wyczyścić styki i zapiąć z powrotem--- lub przewód zasilający ma przerwaną żyłę
Z tego co piszesz to wynikałoby, że podświetlenie licznika kilometrów ma jakąś osobna wtyczkę (jest to możliwe żeby każdy zegar na desce rozdzielczej miał osobną wtyczkę), albo jeden ze styków wtyczki odpowiedzialnej za ten element licznika nie łączy. Gdzie należy szukać takiej wtyczki i jak się do niej zabrać???

: pn kwie 30, 2007 16:55
autor: pszczyna
Demontując licznik

: pn kwie 30, 2007 17:38
autor: kiss
Z tyłu licznika wchodzą 2 wtyczki. Na pewno któreś styki odpowiadają za podświetlanie. Wykręc zegary i sprawdź. Sam demontaż jest banalnie prosty i można to zrobić w parę minut.

[ Dodano: 30 Kwi 2007 17:39 ]
Kierownice max. do siebie i do dołu. Następnie wyciągnij zaślepkę z zatrzasków i tam będą dwie śróby. Po ich odkręceniu możesz już wyciągać zegary odczepiając najpierw z lewej strony wtyk a potem z prawej.

[ Dodano: 30 Kwi 2007 17:40 ]
WAŻNE: odłącz akumulator!