Strona 1 z 1

Trzeszcenie podczas skrecania kierownicy

: wt kwie 17, 2007 21:51
autor: gixy
Witam

mam taki problem-ostatnio coraz czesciej słysze trzeszczenie/wycie- nie wiem jak to nazwac- podczas krecenia kierownica gdy auto stoi-np. wykrecam, czy próbuje ominac jakas przeszkode (z zatrzymania). Nie ma znaczenia czy to teren płaski, spadzisty, czy "pod górkę"- i tylko wtedy to "trzeszczenie" słychac- podczas jazdy spokoj, zadnego drgania, nic- ktos wie co to moze byc? Co radzilibyscie sprawdzic? Czy moze Golfy tak maja?-Nie wiem co jeszcze z objawów napisac, nic mi do głowy nie przychodzi.

I jeszcze jedna sprawa:
Nie wiem czy jedno od drugiego jest zalezne czy to dwie oddzielne sprawy ale jest jeszcze cos takiego(z tym ze to było juz od poczatku jak kupiłem auto) mianowicie jak cofam to na max skerconych kołach w pewnym momencie słyszchac jeden pojedynczy "strzał"- obojetnei czy to w lewo czy w prawo- pytałem sie juz mechaników - mowia ze golfy tak maja... hmmm- to prawda czy cos jednak jest nie tak?

: wt kwie 17, 2007 21:59
autor: damcio151
gixy pisze:trzeszczenie
może koła obcierają , ale jak w trakcie jazdy jest ok to raczej nie to
gixy pisze:wycie
pompa wspomagania ........ u mnie też wyje , sprawdź ilość oleju w zbiorniczku

: wt kwie 17, 2007 22:04
autor: arturo222
mowisz ze trzeszczy ci kierownica podczas skrecania mi sie wydaje ze to moze byc koncowka drazka kierowniczego

: wt kwie 17, 2007 22:46
autor: gixy
ok wyraziłem sie niezbyt precyzyjnie- słychac trzeszczenie jak krece kierownica- ale to nie kierownica trzeszczy, tylko jest odgłos- czegos....? gdy nia (kierownica) obracam. A co do stanu płynu we wspomaganiu- wszystko jest na "tip top"

[ Dodano: 17 Kwi 2007 22:47 ]
znaczy przy kreceniu kierownica słychac odgłos trzeszczenia<-- tak miało byc:)

: wt kwie 17, 2007 22:49
autor: damcio151
gixy pisze: znaczy przy kreceniu kierownica słychac odgłos trzeszczenia<-- tak miało byc:)
Może przekładnia już niedomaga ??u mnie pompa trzeszczy/buczy , a olej jest

: wt kwie 17, 2007 22:55
autor: Bednarus
Rozumiem, że ten hałas nie dobiega z wewnątrz kabiny. A jak na postoju skręcisz koła na maksa czy ten hałas się wzmaga w miarę kręcenia kierownicą? Jak tak to będzie pompa szwankowała. Mamy tak w naszym golferze. Płyn mamy OK. I poza tym wyciem wspomaganie działa bez problemu (może odrobinę ciężej się obraca kółkiem)

: wt kwie 17, 2007 22:59
autor: damcio151
Bednarus pisze:Rozumiem, że ten hałas nie dobiega z wewnątrz kabiny. A jak na postoju skręcisz koła na maksa czy ten hałas się wzmaga w miarę kręcenia kierownicą? Jak tak to będzie pompa szwankowała.
u mnie na przykład wyje coraz mocniej gdy ruszam ze skręconą kierownicą i dodaje gazu......wtedy wyje

: wt kwie 17, 2007 23:24
autor: Cygan i Mena
a może to coś z zawieszeniem? skąd dokładnie dobiegają te odgłosy różnej treści??

: śr kwie 18, 2007 15:14
autor: arturo222
sprawdz kocowke drazka kierowniczego wedlug mnie to jest przyczyna i dlatego tak słcyhac ja tez tak mialem jak jechalem to nie bylo nic a przy malej predkosci przy skrecaniu bylo słychac trzeszczenie i to byla koncowka drazka kierowniczego

: śr kwie 18, 2007 15:53
autor: daniel2505
Takie pykania przy skręcaniu mają też związek z wybitymi poduszkami na kolumnie McPhersona. Sprawdź czy nie masz tam luzu. U mnie też coś skrzypi przy skręcaniu jakby metal tarł o gumę ale dźwięk wyraćnie dobiega z wnetrza pojazdu. NIe chce mi się grzebac żeby to zlokalizowac ale wkońcu musze sie tym zająć bo juz troche denerwuje.

: śr maja 02, 2007 14:59
autor: Przemo86
rafi1985 pisze:mowisz ze trzeszczy ci kierownica podczas skrecania mi sie wydaje ze to moze byc koncowka drazka kierowniczego
mi też się tak samo wydaje, mi też trzeszczała czasami przy kręceniu, głównie przy większych temp, naprzykład w deszczu lub wilgotno mniej, winowajcą okazała się lewa końcówka drążka kierowniczego, ale nie mam czasu wymienić :blush:
gixy pisze:na max skerconych kołach w pewnym momencie słyszchac jeden pojedynczy "strzał"- obojetnei czy to w lewo czy w prawo
spróbuj zrobić tak samo ruszając do przodu na skręconych kołach, szybciej niż normalnie, możliwe, że przeguby zewnętrzne dają o sobie znać

jeżeli tylko przy cofaniu może to być tuleja metalowo gumowa wachacza ta większa przynajmniej mi się tak wydaje :bigok: