Strona 1 z 2

czujnik temp, czujnik od włączania wiatraka

: wt kwie 17, 2007 12:58
autor: zxcv2
Witam, który czujnik odpowiada za pokazywanie temp na zegarze, oraz za włączanie wiatraka? Gdzie je znajde?

Wymiana obędzie się bez spuszczania płynu chłodzącego?


Nad króćcem wodnym jest jakiś czujnik na 1 kabel. Od czego on? Po jego odkręceniu wypłynie płyn chłodniczy ? Jakie są koszta tych czujników?

: wt kwie 17, 2007 13:10
autor: miś fazi
wiatrak załącza wyłącznik termiczny który masz w chłodnicy , a od zegara prawdopodobnie masz z boku głowicy z prawej strony jak stoisz przodem do silnika

: wt kwie 17, 2007 13:11
autor: bodzio_j
zxcv2 pisze:za włączanie wiatraka
ten jest w chłodnicy na dole.Jak odkręcisz to płyn się wyleje.
Od wskaźnika powinien być w głowicy.

: wt kwie 17, 2007 13:11
autor: miś fazi
jak wykręcisz czujnik to zawsze troszke płynu ucieknie

: wt kwie 17, 2007 13:17
autor: zxcv2
czyli to nad króćcem wodnym wkręcone w głowice to czujnik temp? Ale na 1 kabel ? :|
Trzeba go chyba wymienić, ponieważ ciągle pokazuje mi temp max 70-75 stopni na ciepłym silniku, a powinno byc chyba w okolicy 90? Termostat raczej działa, dolny i górny wąż są gorące, tylko czy one powinny być gorące, a może tylko ciepłe?

Dużo tego płynu ucieknie wykręcając czujnik z głowicy?

: wt kwie 17, 2007 13:34
autor: miś fazi
na jeden kabel moze byc bo drugi to masa , jak termostat dobry to dolny wąz powinien sie robić gorący jak silnik juz ma z 90 stopni , wtedy dopiero puszcza termostat i dostaje duzy obieg

[ Dodano: 17 Kwi 2007 13:35 ]
jak chcesz wiedziec na pewno czy to ten czujnik to na gorącym silniku odłącz ten kabel , wskazówka powinna spaść do zera

: wt kwie 17, 2007 13:41
autor: zxcv2
odłączyłem kabel, a wskazówka nie spadła :|

Dolny wąż mam gorący, górny też.

: wt kwie 17, 2007 13:45
autor: miś fazi
jak nie spadła to widocznie jest od kontrolki przekroczenia temperatury , podłącz go do masy powinna zaświecić kontrolka temperatury wody , widocznie masz czujnik do zegara temperatury z boku głowicy , a jak oba robią sie gorace na raz to termostat Ci nie trzyma

[ Dodano: 17 Kwi 2007 13:48 ]
a fotke silnika dasz rade pokazać?

: wt kwie 17, 2007 13:49
autor: zxcv2
mase podłączyć zamiast tamtego kabla?

Jak powinno być z tymi wężami? Który i w jakim momencie ma się nagrzewać? Górny ma być zimny?

: wt kwie 17, 2007 13:59
autor: miś fazi
jak chcesz sprawdzic do czego masz ten czujnik to zdejmij z niego kabel i dotknij masy powinna sie zaswiecic kontrolka , tak samo jak znajdziesz czujnik od zegara to zdjęcie z niego kabla i podlączenie do masy , tylko na moment powinno Ci wychylic wskazówke zegara na maks , pierwszy powinien robic sie gorący górny dopiero jak górny jest gorący to dolny powinien zacząć sie nagrzewać

: wt kwie 17, 2007 14:01
autor: zxcv2
A gdy silnik jest już mocno nagrzany oba węże mają być gorące?

: wt kwie 17, 2007 14:03
autor: miś fazi
tak

: wt kwie 17, 2007 14:07
autor: zxcv2
po podłączeniu masy miga kontrolka od ciśnienia oleju :| Gdzie ten czujnik od wskaźnika temp moze byc w silniku RF ? :grrr:

: wt kwie 17, 2007 14:08
autor: miś fazi
bo wtedy puszcza termostat i obieg masz przez chłodnice , bo na początku nagrzewania termostat blokuje chłodnice i nagrzewa sie tylko silnik jak silnik uzyska około 95 stopni to puszcza termostat wode na chłodnice , i wtedy jak razem osiągaa temperature 95 97 stopni np. w korku to włącza sie wentylator , a impuls do jego włączenia masz z termowyłącznika w chłodnicy

[ Dodano: 17 Kwi 2007 14:09 ]
nie masz go z boku głowicy po prawej stronie ?

[ Dodano: 17 Kwi 2007 14:15 ]
tylko nie ten co jest na boku głowicy u samej góry tylko troszke nizej , tam powinien byc tak samo taki trójnik