czujnik temp, czujnik od włączania wiatraka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

czujnik temp, czujnik od włączania wiatraka

Post autor: zxcv2 » wt kwie 17, 2007 12:58

Witam, który czujnik odpowiada za pokazywanie temp na zegarze, oraz za włączanie wiatraka? Gdzie je znajde?

Wymiana obędzie się bez spuszczania płynu chłodzącego?


Nad króćcem wodnym jest jakiś czujnik na 1 kabel. Od czego on? Po jego odkręceniu wypłynie płyn chłodniczy ? Jakie są koszta tych czujników?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 13:10

wiatrak załącza wyłącznik termiczny który masz w chłodnicy , a od zegara prawdopodobnie masz z boku głowicy z prawej strony jak stoisz przodem do silnika



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt kwie 17, 2007 13:11

zxcv2 pisze:za włączanie wiatraka
ten jest w chłodnicy na dole.Jak odkręcisz to płyn się wyleje.
Od wskaźnika powinien być w głowicy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 13:11

jak wykręcisz czujnik to zawsze troszke płynu ucieknie



zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: zxcv2 » wt kwie 17, 2007 13:17

czyli to nad króćcem wodnym wkręcone w głowice to czujnik temp? Ale na 1 kabel ? :|
Trzeba go chyba wymienić, ponieważ ciągle pokazuje mi temp max 70-75 stopni na ciepłym silniku, a powinno byc chyba w okolicy 90? Termostat raczej działa, dolny i górny wąż są gorące, tylko czy one powinny być gorące, a może tylko ciepłe?

Dużo tego płynu ucieknie wykręcając czujnik z głowicy?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 13:34

na jeden kabel moze byc bo drugi to masa , jak termostat dobry to dolny wąz powinien sie robić gorący jak silnik juz ma z 90 stopni , wtedy dopiero puszcza termostat i dostaje duzy obieg

[ Dodano: 17 Kwi 2007 13:35 ]
jak chcesz wiedziec na pewno czy to ten czujnik to na gorącym silniku odłącz ten kabel , wskazówka powinna spaść do zera



zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: zxcv2 » wt kwie 17, 2007 13:41

odłączyłem kabel, a wskazówka nie spadła :|

Dolny wąż mam gorący, górny też.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 13:45

jak nie spadła to widocznie jest od kontrolki przekroczenia temperatury , podłącz go do masy powinna zaświecić kontrolka temperatury wody , widocznie masz czujnik do zegara temperatury z boku głowicy , a jak oba robią sie gorace na raz to termostat Ci nie trzyma

[ Dodano: 17 Kwi 2007 13:48 ]
a fotke silnika dasz rade pokazać?



zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: zxcv2 » wt kwie 17, 2007 13:49

mase podłączyć zamiast tamtego kabla?

Jak powinno być z tymi wężami? Który i w jakim momencie ma się nagrzewać? Górny ma być zimny?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 13:59

jak chcesz sprawdzic do czego masz ten czujnik to zdejmij z niego kabel i dotknij masy powinna sie zaswiecic kontrolka , tak samo jak znajdziesz czujnik od zegara to zdjęcie z niego kabla i podlączenie do masy , tylko na moment powinno Ci wychylic wskazówke zegara na maks , pierwszy powinien robic sie gorący górny dopiero jak górny jest gorący to dolny powinien zacząć sie nagrzewać



zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: zxcv2 » wt kwie 17, 2007 14:01

A gdy silnik jest już mocno nagrzany oba węże mają być gorące?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 14:03

tak



zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: zxcv2 » wt kwie 17, 2007 14:07

po podłączeniu masy miga kontrolka od ciśnienia oleju :| Gdzie ten czujnik od wskaźnika temp moze byc w silniku RF ? :grrr:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 17, 2007 14:08

bo wtedy puszcza termostat i obieg masz przez chłodnice , bo na początku nagrzewania termostat blokuje chłodnice i nagrzewa sie tylko silnik jak silnik uzyska około 95 stopni to puszcza termostat wode na chłodnice , i wtedy jak razem osiągaa temperature 95 97 stopni np. w korku to włącza sie wentylator , a impuls do jego włączenia masz z termowyłącznika w chłodnicy

[ Dodano: 17 Kwi 2007 14:09 ]
nie masz go z boku głowicy po prawej stronie ?

[ Dodano: 17 Kwi 2007 14:15 ]
tylko nie ten co jest na boku głowicy u samej góry tylko troszke nizej , tam powinien byc tak samo taki trójnik



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 518 gości