wymiana oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysss3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sie 07, 2006 22:15
Lokalizacja: szczawno

wymiana oleju

Post autor: krzysss3 » pn kwie 16, 2007 23:59

jaki powinien byc koszt samej wymiany oleju (mam swoj)??



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » wt kwie 17, 2007 00:01

20 zl to max. a minimum to jedno piwo



Awatar użytkownika
lordmatej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: pn lut 12, 2007 19:38
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Post autor: lordmatej » wt kwie 17, 2007 17:05

przy wymianie oleju powinieneś zmienić też filtr oleju!!Dodatkowy koszt!
Poza tym nie proś się nikogo-zmień sam!! Ja też myślałem że to straszne,bo jestem zupełnym laikiem ale jak mi znajomy pokazał to jest to roboty na pół godziny,a w tym przez 25 minut nie robisz nic tylko czekasz aż olej wypłynie! Najedź sobie tylko po rozgrzaniu silnika na jakieś najazdy(najlepiej kanał),ja zrobiłem sobie z drewnianych klocków cztery równe najazdy !!!! Potem śmigasz pod spód z naczyniem które ma minimum 4 litry pojemności,odkręcasz korek i olej wypływa sam.Ty w tym czasie odkręć sobie filtr oleju do którego naprawdę bardzo łatwo się dostać od strony silnika na stojąco.Jeśli masz trochę siły to odkręcisz go bez żadnego klucza. Następnie przykręć nowy filtr i pamiętaj o zmoczeniu olejem tej uszczelki.Nie musisz wcale na przysłowiowego hama tego filtra przykręcać-zrób to mocno i solidnie rękami i wystarczy.Po tym czasie olej już zleci całkowicie,zakręć korek od spodu po czym zapodaj nowy olej-i wszystko!! Po zawodach-idziesz z laską na browara za zaoszczędzone pieniądze-proste!!

To naprawdę bardzo prosta czynność,radzę Ci spróbować raz a potem co roku sam to sobie zrobisz.Mam nadzieję że pomogłem-napisz co zdecydowałeś w końcu-pozdrawiam!