Strona 1 z 1

czujnik temperatury zapytanie

: ndz kwie 15, 2007 10:03
autor: red11
Witam! Mam problem z czujnikiem temp. pokazuje 110 stopni. Z silnikiem wszystko ok nowy termostat, wył. termiczny temperatura mierzona termometrem... wszystko ok a na wskazniku dalej 110 . Mierzyłem rezystancję tego czujnika wszystko wydaje sie być ok zgodnie z tabelką. Z forum dowiedziałem że czujniki z żółtą opaską (tanie ) tak mają, jaki więc macie czujnik (kolor opaski) w swoich mk3 (silik 1,6 ABU) jaki powinien być bo chciałbym kupić wreszcie dobry.

: ndz kwie 15, 2007 10:11
autor: Grzesiekk1982
red11 pisze:nowy termostat
jakiej marki?
red11 pisze:temperatura mierzona termometrem
Termometrem nie zmierzysz (szczególnie w zbiorniczku wyrównawczym, wszędzie jest inna temp cieczy, a w zbiorniczku najniższa).
Proponuję kupić oryginalny czujnik przeznaczony to tego silnika. Zamienniki są wykonane losowo. A czy przy tych 110 stopniach włącza się wentylator?
Pozdrawiam.

: ndz kwie 15, 2007 10:12
autor: jawel
W moim golfie temperatura nie przekracza 70* wymieniłem termostat, czujnik chyba trzy razy i nic nie pomogło. W moim przypadku oszukuje wskaźnik. Wielu kolegów z forum ma takie same problemy

: ndz kwie 15, 2007 11:53
autor: Grzesiekk1982
jawel, ale kupowałeś porządne czujniki i termostaty?
Możliwe, że ktoś nawalił jakiegoś cudu do uszczelniania chłodnic i rejon chlodnicy, gdzie znajduje się czujnik może być częściowo przytkany, chłodniejszy :hmm: Też nie można wykluczyć.
Pozdrawiam.

: ndz kwie 15, 2007 16:33
autor: jawel
Grzesiekk1982 pisze:ale kupowałeś porządne czujniki i termostaty?

zrobiłem nawet tak ,że pożyczyłem od kumpla z golfa. U niego 90 u mnie na tym samym czujniku70*

[ Dodano: 15 Kwi 2007 16:37 ]
Grzesiekk1982 pisze: i rejon chlodnicy, gdzie znajduje się czujnik
czujnik jest chyba przy termostacie

: ndz kwie 15, 2007 19:13
autor: Grzesiekk1982
No faktycznie :D Ale jakoś to dziwne żeby wskaźnik się uszkodził, może ktoś tam grzebał? Ja na Twoim miejscu bym to olał :) Jeśli wiesz, że wszystko jest dobrze, kumpla termostat i czujnik dawały ten sam wynik, to kwestia tylko, żeby nie świrować pierwsze 3-5 km zanim silnik się rozgrzeje (ważniejsze w dieslach z turbinką, w ABD średnio) :bigok: Podejrzewam, że sam zegar da się wymienić, widziałem gdzieś fotoporadę jak były wyjęty prędkościomierz i obrotomierz. Ale moim zdaniem szkoda roboty. W razie czego, możesz kupić całe zegary, do ABD nie powinny być drogie (szczególnie te bez obrotka?).
Pozdrawiam.

: ndz kwie 15, 2007 22:22
autor: tomyart
U mnie własnie tak było, na starych zegarach miałem 70 no max 80 na wskazniku tez chciałem wymieniac termostat ale jakos tak sie złozyło ze miałem zegary na podmiane i na nich temp. jest idealnie 90. A co do czujnika u siebie mam zamontowany czujnik ktory wyciągnełem ze skody numery sie zgadzały ma tez zółta opaske ale oginalne znaki vw i audi takze nie wiem czy tanie znaczy gorsze