Strona 1 z 2

temperatura >90st. i wentylator

: ndz kwie 15, 2007 09:18
autor: Nodle
Wczoraj po raz pierwszy od zimy (wtedy kopiłem golfa) uzyskałem temp. silnika 90st. później pochodził trochę na parkingu i temp. doszła do 100-105 st. a wentylator sie nie włączył.

Przy jakiej temp. powinien załączyć sie wentylator? co sprawdzić jeśli faktycznie miał sie załączyć?

: ndz kwie 15, 2007 09:33
autor: arturo222
tzn. pewnie nie otwiera ci sie termostat a powinien przy 87C i wtedy powinien sie zaloczyc wentylator

[ Dodano: 15 Kwi 2007 09:35 ]
najpierw sprawdz czy sie otwiera termostat: odpal samochod niech troche pochodzi jak temperatura wzrosnie to sprawdz czy dolny waz od chlodnicy jest goracy jak tak to termostat sie otwiera, a jak jest zimny to do wymiany

: ndz kwie 15, 2007 09:46
autor: damcio151
Nodle pisze:Przy jakiej temp. powinien załączyć sie wentylator?
przy 92-97 st.
Nodle pisze:co sprawdzić jeśli faktycznie miał sie załączyć?
Wymień włącznik termiczny w chłodnicy

: ndz kwie 15, 2007 10:24
autor: jawel
Nodle, A może po prostu oszukuje Cię wskaźnik?Ja tak mam że temperatura nie przekracza 70* a termostat i czujnik są na bank OK

: ndz kwie 15, 2007 11:29
autor: klekocix
Masz rację Kolego, to najprawdopodobniej będzie przekłamujący wskaźnik.

U mnie było podobnie, temperatura dochodziła mi do 110stopni i wentylator się nie włączał.

Razem z kolegą Adammem sprawdziliśmy to komputerowo i wyszło, że gdy wskaźnik na tablicy pokazuje 100 stopni to rzeczywista temperatura wynosi 88.5 stopnia celsjusza.

: ndz kwie 15, 2007 12:54
autor: Nodle
hmm.. wezmę się za to po niedzieli jak będzie trochę czasu i sprawdzę miernikiem rezystancje (gdzieś na forum był taki sposób by sprawdzić czy wskaźnik oszukuje).

Moze faktycznie zle pokazuje... w moim golfie są niezłe przekręty w elektronice (poprzedni właściciel)... zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły) niedaleko wiatraka tzn. końcówka ta nie jest nigdzie podpięta (może to przez to?) - leży mniej więcej pod reflektorem od strony kierowcy.

: ndz kwie 15, 2007 13:15
autor: marek2907
Nodle pisze:zauważyłem też, ze mam wypięty przewód (2 albo 3 żyły)
hmmmm
to może być wina właśnie tego przewodu
daj fotkę to oblukamy

: ndz kwie 15, 2007 13:15
autor: jozekrjrj
wiazka wentylatora ma 3 zyły 2+ i 1-

powina isc do włacznika na dole chłodnicy

mozliwe tez ze masz posuty 1 bieg wentylatora albo włacznik załacza dopiero 2 bieg

obie sytuacje miałem u siebie

najpier włacznik załzczał dopiero 2 bieg , po wymianie bylo 2 tyg dobrze i zatarł sie wentylator

kupiłem nowy i w nowym nie działał 1 bieg ( dopiero 3 wentylator w sklepie był dobry wiec radze sprawdzic przed zakupem podpinajac na krotko do aku)

: ndz kwie 15, 2007 14:14
autor: jawel
Obrazek tu masz jaka powinna być rezystancja czujnika

: pn kwie 16, 2007 20:02
autor: Nodle
tak wygląda ten nigdzie nie podpięty kabelek (kończy się w okolicy reflektora kierowcy)
czy ktoś wie do czego to?

Obrazek

: pn kwie 16, 2007 20:15
autor: klekocix
A czy gdy sam wskaźnik w zegarach oszukuje to da się go jakoś skalibrować do właściwych wartości?

Bo skoro na VAGu wychodzi że mam temperaturę 88.5 stopnia (zaokrąglijmy to do 90 stopni) a wskaźnik na tablicy pokazyje jakieś 100-105 stopni.

Tak więc raczej czujnik temperatury jest dobry tylko sam wskaźnik szwankuje.

: pn kwie 16, 2007 20:33
autor: jawel
klekocix pisze:A czy gdy sam wskaźnik w zegarach oszukuje to da się go jakoś skalibrować do właściwych wartości?
też jestem tym zainteresowany

: pn kwie 16, 2007 20:35
autor: Paweł Marek
Nodle zacznij po kolei bo wiara w przekłamania wskaźnika musi mieć podstawy żeby nie skończyć się przegrzaniem motoru
Wypnij wtyczkę z włącznika w chłodnicy. Masz tam trzy wsuwki. Połącz tą od czerwonego z którymś z pozostałych i wentylator ma zadziałać. Nie ma tam masy jak ktoś napisał. Włącznik jest na przewodach plusowych i przrywa lub załącza plus do wentylatora, pierwszy lub drugi bieg. Jakbyś tam nie łączył nic nie zepsujesz. W ten sposób zyskasz wiedzę czy instalacja i wentylator sa sprawne. Potem pojedziemy dalej bo trudno pisac wymieniając wszystkie możliwości.
Podane powyżej przez jawel opory tyczą czujnika od temperatury płynu chłodzącego obsługujacego komputer silnika, o ile masz 4-pinowy czujnik od wskazówki na liczniku jest druga para styków a opory są mniej wiecej o połowę niższe.

: pn kwie 16, 2007 20:36
autor: sobiking
Ta wtyka jest najprawdopodobnie od silniczka reflektora który steruje jego położeniem (góra - dół). Jak masz możliwość ręcznego sterowania położeniem reflektora to zapal światła i pokręć nim, powinineś widzieć jak światło się unosi do góry lub opada, w zależności w którą stronę kręcisz. Jeżeli ci świtło stoi w miejscu to na bank masz wypienty ten kabelek z silniczka w lampie.