Strona 1 z 1

Olej cieknie przy czujniku, zrobiłem fotke i mam pytanie...

: sob kwie 14, 2007 15:02
autor: lagwus
Pytanie dotyczy silnika 1.6 AEA (MK3).

Wydobywa mi się olej z okolic czujnika - obszar wycieku zaznaczyłem na zdjęciu.
P.S. Na fotce wycieku nie widać, bo wyczyściłem.

Obrazek

Pytania moje to:
1. Czy to czujnik ciśnienia oleju?
2. Czy to możliwe żeby w tym miejscu ciekło?
3. Czy jakby w razie czujnik był do wymiany muszę na coś zwrócić uwagę...?

Za pomoc z góry dzięki.

TYlko sklep.

: sob kwie 14, 2007 16:50
autor: Darek
Zwróć uwagę na kolor czujnika ,a najlepiej z wymontownym idź do sklepu.Jezeli to co wycierałeś było olejem ,to to jest czujnik oleju.Koszt czujnika około 30 PLN - ważny jest kolor.
Pozdrawiam

: sob kwie 14, 2007 17:58
autor: Grzesiekk1982
Darek pisze:to jest czujnik oleju
a czujnik ciśnienia oleju nie jest w kadłubie? :hmm:

: sob kwie 14, 2007 18:24
autor: Paweł NPI
lagwus pisze:2. Czy to możliwe żeby w tym miejscu ciekło?
Skoro jest to czujnik to ma kontakt z jakąś cieczą. W głowiczy jest i olej i płyn tak więc może przepuszczać.
lagwus pisze:3. Czy jakby w razie czujnik był do wymiany muszę na coś zwrócić uwagę...?
napewno na to aby czujnik był taki sam. Skoro wycieka z niego olej to na zimnym silniku jak go wykręcisz to nie powinno nic lecieć bo cały olej znajduje sie w misce.
Zastanawia mnie jeszcze jedno... Zaraz niedaleko z prawej jest chyba drugi taki czujnik?? :bajer:

[ Dodano: 2007-04-14, 18:28 ]
To jest chyba czujnik położenia wałka rozrządu... albo mi się wydaje

[ Dodano: 2007-04-14, 18:33 ]
Choć w intercarsie taki sam jest czujnik ciśnienia oleju... ale w głowicy??

Jest na bank.

: sob kwie 14, 2007 20:12
autor: Darek
Jeden z tych dwóch jest czujnikiem ciśnienia oleju - wiem bo mi tez przeciekał i musiałem wymienić.
Drugi jest od temperatury płynu chłodzącego.
Pomocna wskazówka to taka ze ten od oleju cieknie tylko przy pracującym silniku i to cieknie fest.A przy wymianie nie ma zadnych problemów.
Wykręć i pokarz w sklepie - dadza taki sam.
Pozdrawiam

: ndz kwie 15, 2007 11:04
autor: david81
I wymień go jak najszybciej,bo mi też ciekło ale w mk2 znajduje on się z tyłu,a zaciekało z przodu i nie wiedziałem skąd,wymieniłem simering wałka,a niedługo po tym wywaliło mi cały olej jak z roboty jechałem,i wcale u mnie nie było widać że to przez czujnik,dopiero jak nacisnąłem tą gumową osłonkę wtedy trysnęło olejem i w końcu doszedłem,dlatego zrób to jak najszybciej bo jak to sie stanie w trasie to miło nie będzie,pozdro

: śr kwie 18, 2007 07:55
autor: lagwus
Zaznaczony na fotce czujnik to czujnik ciśnienia oleju. Wymieniłem go i po problemie - nie cieknie. Jak koledzy wspomnieli olej wyciekał przy pracującym silniku.
Z wymianą też nie było problemu, ale jednej sprawy nie rozumię tak do końca:

Jako że nie miałem możliwości wykręcenia czujnika przed wymianą, bo musiałem się pojazdem przemieszczać to kupiłem czujnik w sklepie opisując go słownie.
Jak wykręciłem oryginał to nabite było na nim 0.75 - 1.25 Bar. Natomiast ten co nabyłem wizualnie niczym się nie różni, ale nabite ma 1.8 +/- 0.2 Bar. Czy ten "nowy" czujnik jest OK, co dokładnie oznaczają te parametry...?

: śr kwie 18, 2007 08:08
autor: Bąku
wydaje mi sie że jest to zakres ciśnienia w jakim czujnik może pracować ale niewiem

: śr kwie 18, 2007 08:39
autor: zodiak
Jest to ciśnienie zadziałania czujnika.
Czujnik ma być taki jak producent przewiduje, jesli miałeś zamontowany właściwy to ten nowy jest nie taki jak trzeba.

: śr kwie 18, 2007 09:53
autor: Paweł NPI
lagwus, To teraz podjedź do sklepu i pokaż im stary czujnik i niech zobaczą czy taki mają. Jeśli dałbyś radę się z nimi dogadać że ten co wcześniej kupiłeś im oddasz to byś tylko zapłacił ewentuaną różnicę lub nic. A jak nie to raczej kup odpowiedni, bo ten co nabyłeś to raczej nie odpowiada temu staremu.

: śr kwie 18, 2007 14:29
autor: lagwus
Dzięki wielkie koledzy za pomoc mam już czujnik identyczny z tym oryginalnym.
Pozdrawiam.