Wymiana sondy lambda.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana sondy lambda.
Wmienilem sonde. Kupilem na allegro uniwersalna Boscha i zamontowalem w autoryzowanej stacji Bosch jak wracalem do domu zauwarzlem ze samochod mi sie dusi przy dodawaniu gazu jak jechalem na gazie na benzynie na wolnych obrotach bardzo faluje i w czasie jazdy tez mam wrazenie jakby mi odcinalo paliwo. Na komputerze sprawdzalem i nie ma zadnych bled napiecie na wolnych na benzynie wynosi 0,5 tak wskazymal komp. Co mam zrobic bo nie da sie jezdzic. Prosze o pomoc.
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
- Lokalizacja: Legionowo
Podobno komputer musi sie dostroic ale ilo to moze trwac? zrobilem po wymianie juz kilkadziesiat kilometrow na benzynie i nie widze poprawy. Po zgaszeniu silnika i po probie ponownego uruchomienia mialem problem z uruchomeniem to ma byc ta nauka ECU.
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:18 ]
Roznica w cenie byla wieksza bo kosztowalo kolo 250 a ta dalem 80.Gosc w serwisie powiedzial ze ma numer Boscha i bylojeszcze n niej napisane Germany i jeszcze jakies numery. Pytam jeszcze raz co trzeba zrobic po wymianie sondy.
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:18 ]
Roznica w cenie byla wieksza bo kosztowalo kolo 250 a ta dalem 80.Gosc w serwisie powiedzial ze ma numer Boscha i bylojeszcze n niej napisane Germany i jeszcze jakies numery. Pytam jeszcze raz co trzeba zrobic po wymianie sondy.
Robiłeś później reset? Ew. efekty?misiu24 pisze:silnika i po probie ponownego uruchomienia mialem problem z uruchomeniem to ma byc ta nauka ECU.
JeździćPytam jeszcze raz co trzeba zrobic po wymianie sondy.
Masz laptopa i interfejs do LPG?
Jak masz, podłącz i zobacz jak się zachowuje sonda (faluje? pokazuje bogatą mieszankę? ubogą?) ew. w trakcie obserwacji rozłącz kostke z przewodem od sondy - zmieni się coś na monitorze?
Jak nie masz laptopa, może sz ew. mierzyć napięcie na sondzie woltomierzem powinno wię wahać od 0-0.8-0,9 V
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sprawdzalem sonde na kompie i napiecie stalo rowno na 0,5 na biegu jalowym a przy przygazowaniu dochodzilo do 1 i spadolo do 0,5 i stalo. Wydaje mi sie ze jest to dobrze i zauwarzylem ze jak to napiecie spada po przegazowaniu i jest 0,6 to zaczyna go juz szarpac i obroty zaczynaja falowac.
Nie ma interfejsu do LPG ale tak jak mi radzisz zebym wyjal wtyczke podczas pracy silnik to wtedy komp zlapie bledy.
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:48 ]
Wymienilem sonde poniewaz napiecie podczas pracy na benzynie nie spadalo ponizej 0,7 przy przegazowaniu zminilo sie do 1 i pozniej bardzo powoli spadalo do 0,7. Na gazie mam teraz jak i przed wymiana 1V.
Nie ma interfejsu do LPG ale tak jak mi radzisz zebym wyjal wtyczke podczas pracy silnik to wtedy komp zlapie bledy.
[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 22:48 ]
Wymienilem sonde poniewaz napiecie podczas pracy na benzynie nie spadalo ponizej 0,7 przy przegazowaniu zminilo sie do 1 i pozniej bardzo powoli spadalo do 0,7. Na gazie mam teraz jak i przed wymiana 1V.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jest to bardzo źle,chyba że mierzysz takim voltomierzem co nie nadąża za zmainami napięć sondy. Jakby stało na 1V to mogłaby być inna usterka powodująca nadmiernie bogatą mieszankę. Ale jeśli rzeczywiście brak wahań i napięcie 0,5 to chyba do kitu ta sonda. Trzeba ją sprawdzić jakimś oscyloskopem, albo testerem do sond, albo jak kolega wyżej radzi interfejsem do gazu.misiu24 pisze:spadolo do 0,5 i stalo
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Nie powiem Ci teraz jak powinno być na benzynie (czy ma falować czy być w ok 0,5), ale na gazie ma cały czas "chodzić" od 0 - minimum 0.7 V.
Jak masz cały czas 1V to albo miesznaka jest zbyt bogata, albo sonda jest do (bardziej prawdopodobne - jeszcze nigdy nie miałem 1V, max 0,84)
Z tym odpięciem chodziło mi o sprawdzenie czy ona wogóle ma jakoiś wpływ na wskazania czy jak odepniesz to nic się nie zmieni (to że błędy nałapie - trudno, choć przez chwilę zaraz się nie popie..li - zresztą mały resecik i po kłopocie)
Jak masz cały czas 1V to albo miesznaka jest zbyt bogata, albo sonda jest do (bardziej prawdopodobne - jeszcze nigdy nie miałem 1V, max 0,84)
Z tym odpięciem chodziło mi o sprawdzenie czy ona wogóle ma jakoiś wpływ na wskazania czy jak odepniesz to nic się nie zmieni (to że błędy nałapie - trudno, choć przez chwilę zaraz się nie popie..li - zresztą mały resecik i po kłopocie)
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
oczywiście że ma falować, w podobnym zakresie jak na gazie tylko ciut częsciej, na tym polega działanie sondyAmanda pisze:na benzynie (czy ma falować czy być w ok 0,5)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Napiecie 0,5V jest dobre z tego co czytalem troche na internecie. Po przegazowaniu wzrasta zawsze a pozniej stabilizuje sie. Zaden miernik nie nadazy za zmian napiecia sondy bo ono zmienia sie co 30ms. Oscyloskopem mozna tylko sprawdzic dokladnie. Te wslazania co pisalem przeczytalem z komputer ktory podlaczylem to nie byl zwykly laptop i jakis interfej tylko sprzet wart ponad 10000zl kolega kupil cos takiego i otworzyl zaklad. W serwisie autoryzowanym Hondy tez mi przed wymiana miezyli sonde i bylo takie samo wskazanie jak u kolegi wiec wyemienil bo mechanik powiedzial ze jest zbyt bogata mieszanka prawdopodobnie zapchana sonda i mial racje sonda jest cala w czarnej sadzy. Rozchodzi mi si o ta adaptacje sond po wymianie oco chodzi i ile czasu trzeba czekac aby komp sier dostroil?
Cos kolego czytałeś chyba nie tych autorów (bez obrazy) - TU i TU masz pokazane jak prawidłowo pracuje sonda pierwsza fotka wolne obroty druga 3000 (na dole masz czas w sekundach).misiu24 pisze:Napiecie 0,5V jest dobre z tego co czytalem troche na internecie. Po przegazowaniu wzrasta zawsze a pozniej stabilizuje sie. Zaden miernik nie nadazy za zmian napiecia sondy bo ono zmienia sie co 30ms. Oscyloskopem mozna tylko sprawdzic dokladnie. Te wslazania co pisalem przeczytalem z komputer ktory podlaczylem to nie byl zwykly laptop i jakis interfej tylko sprzet wart ponad 10000zl kolega kupil cos takiego i otworzyl zaklad. W serwisie autoryzowanym Hondy tez mi przed wymiana miezyli sonde i bylo takie samo wskazanie jak u kolegi wiec wyemienil bo mechanik powiedzial ze jest zbyt bogata mieszanka prawdopodobnie zapchana sonda i mial racje sonda jest cala w czarnej sadzy. Rozchodzi mi si o ta adaptacje sond po wymianie oco chodzi i ile czasu trzeba czekac aby komp sier dostroil?
Fotki zaczerpnięte z TEGO tematu na niniejszym forum
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
30 ms może trwać czas zmiany napięcia, np od 0,1 do 0,8V jak być powinno. A czestotliwość poszególnych fal jest dużo niższa i spada jak sonda się starzeje. 1 zmiana na sekudnę na wolnych obrotach to już zalecają wymianę, ale takie minimum żebysonda jeszcze coś dobregorobiła to jest jedna zmiana na 4 sekundy. Na wolnych, po dodaniu gazu częstotliwość wzrasta.
Wykres pracy sondy to jest taka sinusoida z ze stromą falą.
Wykres pracy sondy to jest taka sinusoida z ze stromą falą.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Użytkownik
- Posty: 391
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 13:56
- Lokalizacja: Legionowo
Napiecie na biegu jalowym powinno sie wachac od 0,1 do 0,9 ze zmianami co sekunde.
Ilu przewodowa masz sonde? jesli masz z grzalka sonde to musisz poczekac az sie rozgrzeje do 300 stopni i dopiero w tedy mozna mierzyc napiecie.
A to napiecie co miales na biegu jalowym to bylo rowne 0,5 V czy moze 0,47V(takie napiecie podaje komputer przy braku sygnalu z sondy), sprawdz mase sondy.
Ilu przewodowa masz sonde? jesli masz z grzalka sonde to musisz poczekac az sie rozgrzeje do 300 stopni i dopiero w tedy mozna mierzyc napiecie.
A to napiecie co miales na biegu jalowym to bylo rowne 0,5 V czy moze 0,47V(takie napiecie podaje komputer przy braku sygnalu z sondy), sprawdz mase sondy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 234 gości