Strona 1 z 1

Klima i jej sprzeglo oraz pasek i napinacz

: pt kwie 13, 2007 19:08
autor: krakol
Witam mam taki problem


Wymienilem w ubieglym tygodniu pasek alternatora oraz rolke na napinaczu. Stara swiszczala po zalozeniu nowej super cisza...Zadowolony jezdze sobie az tu nagle uruchamiam silnik a tu jakies takie jakgdyby trzepanie. Rozumiem przez to ze jakgdyby rolka sie kreci i z jej okolic w cyklicznych odstepach czasu cos mocneij cyka jak gdyby jakies lozysko. A wiec wsiadam w auto no i do mechanika a on mi mowi niech pan zalaczy kilme uruchamiam przegazowal i wykryl ze gdy przegazuje i pusci gaz sprzeglo pusza i klima na sekundke sie zatrzymuje i znowu sprzeglo sie zalacza??? ale dziwne... pominmy to stwierdzil wlasnie ze to przez to tak cos mi klepie a ja sie upieram ze nie przez to co moze byc z tym paskiem no i co z tym sprzeglem klimy bo faktycznie u kumpla sie tak nie robi porady jakies prosze.... a co do tego shitowego kolka nap-inacza on czy cos obok niego cyka to nie ejstem pewien wiec co robic....


Pozdrawiam i czekam na rady....

[ Dodano: 13 Kwi 2007 21:32 ]
no i niby nikt nie umie pomoc...... :panna:

: ndz kwie 15, 2007 23:13
autor: opał
sprzęgło klimy nie chodzi non stop tylko tyle ile musi, w jednym dłużej w innym krócej,zależy od temperatury,stany klimy itd. Cykanie w momencie sprzęgania jest normalne

: pt maja 11, 2007 02:49
autor: PIANKA
Witam

przerabiałem ten temat rok temu, wracając z Chorwacji , facet powiedział mi że mam nie włączać klimy bo to że sprzęgło staje to może spowodować uszkodzenie paska - guzik prawda.

Nasz silnik (AAZ), inne chyba też, jest tak skonstruowany, że podczas zmiany obrotów-przyspieszania, sprzęgło klimy odłącza się (wtedy słychać cyknięcie) po to, żeby
nie obciążać nadmiernie silnika(łatwiejsze przyspieszenie). po ustabilizowaniu się obrotów (znów cyknięcie) i sprężarka znów działa:)

Może też być coś innego - jeśli obroty są stabilne a sprężarka staje to może oznaczać zbyt dużo albo mało środka chłodzącego - jego musi być w sam raz.

Pozdrawiam