Strona 1 z 2

Jak się dostać do uszczelniacza?

: czw kwie 12, 2007 19:21
autor: Darayavahus
Generalnie są dwie drogi. Nie wiem tylko którą wybrać. Wyjąłem całą półoś. Chcę się dostać głębiej, do uszczelniacza. Stoi mi na przeszkodzie (nie wiem jak to się nazywa) kielich(?) do którego była przykręcona półoś od strony skrzyni. Jak go wyjąć? W środku ma jakąś gumową zaślepkę, nie chcę jej męczyć śrubokrętem bo nie wiadomo co z niej może wylecieć lub wylatywać regularnie jeśli ją uszkodzę, a drugiej nie mam. On powinien wyjść sam odpowiednio długo nękany podważaniem czy pod tą tajemniczą zaślepką jest jednak jakaś śruba?

Służę punktem. Troche mi się śpieszy bo chciałbym to ustrojstwo dzisiaj wyjąć i w domu jeszcze przeszlifować, już nie mówiąc o zmianie przegubu na półosi.

: czw kwie 12, 2007 19:30
autor: Duber
tak musisz ja wywalic nowa 1 zl kosztuje i jest raczej jednorazowa.a pod spodem bedzie sruba lub pierscien zegera od kielicha

: czw kwie 12, 2007 20:01
autor: Darayavahus
hmmm. Coś mi tu nie tak. Ta zaślepka okazała się raczej jakimś kawałkiem plastiku przyklejonym do żywej stali. Zdrapałem ją całą a pod spodem nic.

: czw kwie 12, 2007 20:15
autor: Duber
ta zaslepka jest jagby blaszana w oslonie plastykowej.i jest wciskana sam to rozbieralem.chyba musisz ja mocniej wydlubac.tylko niepamietam czy jest tam nakredka czy pierscien.jak wywalisz ten plastyk wyleci ci olej.pod kielichem jest mocna sprezyna,problem przy skladaniu chyba ze w 2 osoby.

: czw kwie 12, 2007 20:28
autor: Darayavahus
Acha. To już jutro zobacze. Dzisiaj sobie przegub zmienie.

: czw kwie 12, 2007 21:34
autor: ronuch
dokladnie tak jak pisze piotr2 musisz ja wydlubac i pod spodem jest sroba na imbusa gwiazdkowego (chyba sie nazywa torkx czy cos w tym stylu) odkrecisz ja i wtedy zejdzie ci ten kielich. oczywiscie wyleje ci sie olej ze skrzyni. jeseli poszly ci uszczelniacze to sprawdz sobie jak wykrecisz te kielichy i wyrwiesz stare uszczelnienia czy nie masz luzu na takiej duzej zembatce (mechanizm roznicowy) w srodku skrzyni widac ja przez te dziury bo jesli tak to mozliwe ze poszedl ci taki koszyk plastiowy i wtedy jak zalozysz nowe uszczelnienia znowu je szlak trafi

: czw kwie 12, 2007 22:01
autor: Darayavahus
A ten koszyk da się wymienić nie wyciągając skrzyni? Dlaczego mam wrażenie, że znam odpowiedź...?

: czw kwie 12, 2007 22:14
autor: ronuch
zeby go wymienic muszisz wymontowac skrzynie i ja rozebrac. nie jest powiedziane ze jest pekniety uszczelniacze czasem puszczaja tez ze starosci. dopuki nie sprawdzis to nie masz sie co bac na zapas :)

: czw kwie 12, 2007 22:15
autor: Duber
ja zmienialem uszczelniaczeale do koszyka sie nie dobieralem i jest odpukac ok.

: czw kwie 12, 2007 23:49
autor: kosmot
blachę (jednorazowa) wydłubać /jak wyżej koledzy napisali/ u mnie był pierścień zabezpieczjący jak dobrze pamiętam, problem tylko w złożeniu sprężyna bardzo mocna jeden musi wciskać drugi załapywać w jedną osobę napewno nie złożysz

: sob kwie 14, 2007 14:36
autor: Darayavahus
Sprawa juz nie jest taka nagła bo złożyłem samochód do kupy. Problem tylko z tym co mam kupić. Na rysunkach jest tak:

Obrazek

Tak na chłopski rozum to chodzi tu o części nr 20 i 21. Pojechałem w celu ich nabycia do pobliskiego salonu Seata co by nie mieć daleko. Powiedzieli, że mogą ściągnąć na środe. Troche słabo ale przynajmniej dostałem jakie to są numery części. 113 517 279 i 113 501 327A. Dzwoniłem do Skody i do Volkswagena. Wszędzie to samo. W zasadzie już bym to nawet zamówił ale jest jeden problem. Te 2 części wyglądają tak:

Obrazek

Obrazek

Mało przypominają blaszkę z plastikową zaślepką. Jak się domyślam to nie o to chodzi. Czy ktoś mógłby może jakimś numerem katalogowym wspomóc albo czymś pomocnym w znalezieniu odpowiedniego elementu? No chybaże to jednak to.

: sob kwie 14, 2007 14:57
autor: koonrad
słuchaj, sa w sklepach całe zestawy naprawcze (wiem bo sam kupowałem) w skład tego zestawu wchodzi Simmering, ten pierścień i kapsel) za całośc dawałem 16zł.
i praktycznie poza tym nie potrzebujesz nic wiecej poza cierpliwością i jeszcze raz cierpliwością, bo ten pierścień to jeszcze jakoś idzie zdiąć ale wbić jest gorzej.
faky faktem warunki ja tez miałem gorsze, bo skrzyni nie wyjmowałem a wody w kanale miałem po same jaj*a :)

: sob kwie 14, 2007 15:31
autor: Darayavahus
Mhm. Simeringi już mam. Szkoda, że nie pomyślałem o tym jak je kupowałem. No trudno. Podjadę w pon do sklepu i albo je wymienię na zestaw naprawczy albo coś innego dokombinuję.

: sob kwie 14, 2007 15:49
autor: Rutazz
numer katalogowy zaślepki w mk3 (podejrzewam że to jeden .....) to :

020409289B

w gdąńsku w autopartnerze ok 3 zeta stoi

020409289B HP 3.20 zł jest conajmniej 5 szt.
ZAŚLEPKA SIMERINGU PÓŁOSI : VW 1,4-
VW GOLF 1974/05->2003/09i
pozdro