Strona 1 z 1

Wycieraczki

: czw kwie 12, 2007 18:31
autor: el Kopyto
Czy ktoś wie w jaki sposób działa przerywany bieg wycieraczek przednich? Czasami jest tak że pracują szybciej a czasami wolniej i nie ma znaczenia czy jade czy stoje. Golf jest z 95 roku silnik 1,9D 1Y. Czy jest tam jakieś ustrojstwo elektroniczne? Bo w peugeocie 206 spotkałem się z tym że jak zatrzymywałem się to wycieraczki pracowały wolniej lub żadziej, czy tu też coś takiego jest i jeśli tak to gdzie się znajduje i od czego zależy?

: czw kwie 12, 2007 18:53
autor: Mis
el Kopyto, Za sterowanie wycieraczkami odpowiada przekaznik. Sa to takiem kostki plastikowe. W mk2 zanjduja sie one na bezpiecznikami. I nei ma takiej opcji, ze pracuja roznie. W golfach pracuja ze stala predkoscia.

Co do numeru przekaznika, niecj sie wypowie ten co ma mk3 :)


tak to wyglada z boku :)

Obrazek

: czw kwie 12, 2007 19:13
autor: twingo
Dzięki przekaźnikowi nr 99 możliwe jest ustalanie długości przerwy podczas pracy przerywanej wycieraczek. Włączasz na chwilę pracę przerywaną, cofasz na zero. Czekasz tyle czasu ile uznasz za stosowne i włączasz znowu pracę przerywaną. Przekaźnik zapamięta czas który czekałeś i wycieraczki będą pracowały z taką przerwą jaką czekałeś.

: czw kwie 12, 2007 19:14
autor: el Kopyto
To może ktoś ma jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje że na biegu przerywanym mam róźne prędkości? Wiem że Skoda felicja miała takie ustrojstwo że pchało się dzwignie od wycieraczek do przodu (ale włącznik tylnej wycieraczki był osobny) i to był impuls do jednego machnięcia wycieraczkami, za chwile pchało się drugi raz i sterownik włączał wycieraczki z przerwą która rozdzielała pojedyncze impulsy. Zastanawiam się czy ktoś nie zrobił tu jakiegoś patentu, było coś takiego czy może przekaźnik zaczyna siadać.

Re: Wycieraczki

: czw kwie 12, 2007 19:19
autor: klekocix
U mnie jest tak samo, raz machają się częściej wycieraczki a raz wolniej...
ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy :pub:

: czw kwie 12, 2007 19:19
autor: el Kopyto
twingo o coś takiego mi właśnie chodziło, jak jutro sprawdze i będzie działało to dostaniesz plus

: czw kwie 12, 2007 19:26
autor: inek01
klekocix pisze:ale może dzięki twingo wszystko wróci do normy
To jest norma. Tak przewidzial VW. Ot takie udogodnienie, dla nie znajacych tematu utrudnienie ;)

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 19:28 ]
BTW ktos ma 19, a nie 99 to regulacji nie ma.

: ndz kwie 15, 2007 19:28
autor: Ziibii
Dzwignia przełącznika może zajmować 5 położeń:
-spoczynkowe(wyłączona)
-górne 1 (bez pokonywania oporu-pojedyńczy ruch ramienia)
-górne2(praca normalna)
-górne 3-skrajne(praca przyspieszona)
-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.

: ndz kwie 15, 2007 20:05
autor: inek01
Ziibii pisze:-dolne(praca przerywana-pojedynczy ruch ramienia co 10 sekund).
W niektórych wersjach istnieje możliwość regulacji długości przerw pomiędzy kolejnymi wychyleniami ramienia w zakresie od 2 do 22 sekund.
Chyba cytat z ksiazki WKL co ?
No i jak zwykle norma - bledy.

Nie 10s, tylko 6s.
1,5s - 22s - tu sie pomylili tylko o 0,5s ;)

http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?56,0

: ndz kwie 15, 2007 20:11
autor: twingo
U mnie i tak wychodzi 8 sekund :)
WKŁ mało kiedy się myli. Gorzej z wydawnictwem AUTO. Doświadczyłem na Renaultach. Książki AUTO to porażka.

: ndz kwie 15, 2007 20:45
autor: inek01
twingo pisze:WKŁ mało kiedy się myli
Jakos bardzo czesto sie nie myli, ale "malo kiedy" to delikatnie powiedziane...