Strona 1 z 1

Problemy z uszczelka

: czw kwie 12, 2007 09:16
autor: browar19
Witam!!
Mam problem z uszczelką pod pokrywa zrobie z 500KM i zaczyna znowu zniej leciec juz wymieniłem 3 i zakarzdym razem to samo jak nie leci to olej jest, jak zaczyna przeciekac to w 500KM nie ma oleju na miarce. Co z tym mozna zrobic??

: czw kwie 12, 2007 09:46
autor: krzylo
browar19 sam zakladasz ta uszczelke ???
wedlug mnie sa dwie mozliwosci ... albo jest zle zakladana albo masz zwichrowana powierzchnie pod uszczelka....chyba ze zakladasz nie ta uszczelke co trzeba :bigok:

: czw kwie 12, 2007 18:27
autor: KrzychoKa
PO PIERWSZE: ZAWSZE PISZ JAKI MASZ TYP SILNIKA - REGULAMIN
Po drugie: Jeśli (jak piszesz) po 500km znika Ci ponad litr oleju (pomiędzy min a max= 1litr) chyba nie jest tylko uszczelka! Przy takim ubytku to głowica wyglądała by jak oblana olejem! Jak wyglądają i pachną spaliny? Nie ma w nich oleju? Jaki jest stan świec, czy nie są okopcone? Może część oleju przepalasz?
Olej może też wyciekać przez zimmering na wałku rozrządu - zajrzyj pod osłonę paska,
A co do porady dotyczącej uszczelki, to zakładając że używasz właściwej, przed wymianą posmaruj silikonem (uprzednio odtłuściwszy np. acetonem techn.) pokrywę zaworów i głowicę. Silikon odporny na temperaturę (czerwony lub czarny) dostaniesz w sklepach moto lub żeglarskich. Jedna tubka w zupełności Ci wystarczy, a reszta też pewnie się do czegoś przyda :mrgreen:. Metoda jest sprawdzona i działa - mam nadzieję że to Ci pomoże. Powodzenia

: czw kwie 12, 2007 19:12
autor: robal264
dodatkowo jak kolega krzylo wczesniej napisal sprawdz stan powierzchni ktora do niej przylega moze jak potrzeba to przepiluj jakims pilnikiem zadziory i krzywizny, zerknij na pokrywe, a moze po prostu zle ja skrecasz? tam trzeba jakos najpierw konce lekko zlapac pozniej srodek po przekatnej i dopiero skrecasz wszystko po przekatnych na gotowo, nie powinno sie dawac silikony ma sama w sobie trzymac ale zrob jak wspomnial wyzej kolega KrzychoKa kup czrwnoy silikon wysokotemperaturowy, nanies na powierzchnie rozmaruj lekko palcem i skrec.

A jezeli ubywa ci ponad litr oleju po 500km to musialbys miec spore nieszczelnosci pod ta pokrywa, moze wykrec swiece i zobacz czy nie sa czarne albo czy gdzies do ukladu chlodzenia nie leci oliwa

: czw kwie 12, 2007 19:25
autor: daniel2505
Montowałem ostatnio uszczelke korkową bo już bardzo lało olejem. Silnik był bardzo zalany ale na pewno nie ubywało litr oleju na 500km to musi być przy okazji coś innego. Jak pisał poprzednik dobrze jest przykręcać śruby od środka po przekatnej i na końcu brzegi (tak jak głowicę) NIe jest to chyba zalecane ale dzięki temu na pewno uszczelka lepiej się ułoży. Nie zaszkodzi też posmarować uszczelkę olejem żeby lepiej się układała. Wymieniałem to kilka tysięcy km temu i do teraz silnik jest suchutki.

: czw kwie 12, 2007 22:20
autor: RobertP
krzylo pisze:albo masz zwichrowana powierzchnie pod uszczelka
zwichrowana to napewno jest blaszana pokrywa od wałka rozrzadu
i stąd po jakimś czasie mogą pojawiać się wycieki, proponuję delikatnie z góry
na prostym stole obstukać pokrywę gumowym młoteczkiem tak kilka razy między
otworami, nic sie nie zepsuje a moze pomóc i dopiero nową uszczelkę :bigok:
jasne że można też i silikonikiem wysokotemperaturowym (są czerwone, szare,
grafitowe i niebieskie do kupienia w małych tubkach np. na stacjach cpn Orlenu) :bigok: