Strona 1 z 1
jak ustawić zapłon w 1,8 aam
: czw kwie 12, 2007 07:55
autor: szymko2000
jak ustawić prawidłowo zapłon w 1,8 aam
mam proźbę aby ktoś napisał pkt po pkt
oraz proszę o wszelkie rady na co muszę zwrócić szczególną uwage itp itd
dodam że mam instalacje lpg 2 generacji
: czw kwie 12, 2007 08:00
autor: Amanda
Masz lampę (stroboskopową)?
: czw kwie 12, 2007 08:37
autor: dziejo
A dlaczego chcesz ustawiiac zapłon???
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 08:38 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1050856
: czw kwie 12, 2007 08:49
autor: Amanda
Ale kolega pytał jak to łopatologicznie zrobić (pod tym linkiem jest tylko dyskusja nt efektów/ew. ich braku/ )
: czw kwie 12, 2007 08:51
autor: szymko2000
Amanda pisze:Masz lampę (stroboskopową)?
własnej nie mam ale moge załatwić że będzie
: czw kwie 12, 2007 09:09
autor: Amanda
szymko2000 pisze:Amanda pisze:Masz lampę (stroboskopową)?
własnej nie mam ale moge załatwić że będzie
No, to juz lepiej
Podłączasz lampę, luzujesz śrubke mocowania aparatu zapłonowego, wyjmujesz zaslepkę w obudowie sprzęgła/skrzyni (okienko w którym widać kolo zamachowe),uruchamiasz silnik i błyskając lampą w okienko pomału obracasz aparatem zapłonowym do momentu w którym w okienku pośrodku na kole zamachowym bedziesz widział znak (u mnie to było kreska/naciecie) - to nie może byc "0"!
Znak na kole to znak 6st przed GMP (nie mylic z GMT
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
)- czyli tyle ile ma być wyprzedzony zapłon.
Dokręcasz śrubke mocującą aparat zapłonowy - TYLE!
Powyższy opis dotyczy użycia lampy zwykłej bez regulacji kąta (choc tą z regulacją też można).
Lampy z regulacją kąta nigdy nie używałem, ale przypuszczam, że wtedy na lampie ustawia sie wymagany dla danego silnika kąt wyprzedzenia i błyskając ustawia sie aparat na znak "0"
Ponoć można tez regulować na podstawie znaków na oslonie paska rozrządu i znaku na kole pasowym wału - osobiscie nie stosowałem.
Niech mnie ktos poprawi jeśli coś nie tak napisałem
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: czw kwie 12, 2007 12:06
autor: szymko2000
Amanda pisze:szymko2000 pisze:Amanda pisze:Masz lampę (stroboskopową)?
własnej nie mam ale moge załatwić że będzie
No, to juz lepiej
Podłączasz lampę, luzujesz śrubke mocowania aparatu zapłonowego, wyjmujesz zaslepkę w obudowie sprzęgła/skrzyni (okienko w którym widać kolo zamachowe),uruchamiasz silnik i błyskając lampą w okienko pomału obracasz aparatem zapłonowym do momentu w którym w okienku pośrodku na kole zamachowym bedziesz widział znak (u mnie to było kreska/naciecie) - to nie może byc "0"!
Znak na kole to znak 6st przed GMP (nie mylic z GMT
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
)- czyli tyle ile ma być wyprzedzony zapłon.
Dokręcasz śrubke mocującą aparat zapłonowy - TYLE!
Powyższy opis dotyczy użycia lampy zwykłej bez regulacji kąta (choc tą z regulacją też można).
Lampy z regulacją kąta nigdy nie używałem, ale przypuszczam, że wtedy na lampie ustawia sie wymagany dla danego silnika kąt wyprzedzenia i błyskając ustawia sie aparat na znak "0"
Ponoć można tez regulować na podstawie znaków na oslonie paska rozrządu i znaku na kole pasowym wału - osobiscie nie stosowałem.
Niech mnie ktos poprawi jeśli coś nie tak napisałem
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
a jak można wyregulować zapłon na podstawie wyżej opoisanych znaków ?