jak ustawić zapłon w 1,8 aam

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

jak ustawić zapłon w 1,8 aam

Post autor: szymko2000 » czw kwie 12, 2007 07:55

jak ustawić prawidłowo zapłon w 1,8 aam
mam proźbę aby ktoś napisał pkt po pkt
oraz proszę o wszelkie rady na co muszę zwrócić szczególną uwage itp itd
dodam że mam instalacje lpg 2 generacji



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 12, 2007 08:00

Masz lampę (stroboskopową)?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw kwie 12, 2007 08:37

A dlaczego chcesz ustawiiac zapłon???

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 08:38 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1050856



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 12, 2007 08:49

dziejo pisze:A dlaczego chcesz ustawiiac zapłon???

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 08:38 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1050856
Ale kolega pytał jak to łopatologicznie zrobić (pod tym linkiem jest tylko dyskusja nt efektów/ew. ich braku/ )


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: szymko2000 » czw kwie 12, 2007 08:51

Amanda pisze:Masz lampę (stroboskopową)?
własnej nie mam ale moge załatwić że będzie



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 12, 2007 09:09

szymko2000 pisze:
Amanda pisze:Masz lampę (stroboskopową)?
własnej nie mam ale moge załatwić że będzie
No, to juz lepiej :grin:
Podłączasz lampę, luzujesz śrubke mocowania aparatu zapłonowego, wyjmujesz zaslepkę w obudowie sprzęgła/skrzyni (okienko w którym widać kolo zamachowe),uruchamiasz silnik i błyskając lampą w okienko pomału obracasz aparatem zapłonowym do momentu w którym w okienku pośrodku na kole zamachowym bedziesz widział znak (u mnie to było kreska/naciecie) - to nie może byc "0"!
Znak na kole to znak 6st przed GMP (nie mylic z GMT :grin: )- czyli tyle ile ma być wyprzedzony zapłon.
Dokręcasz śrubke mocującą aparat zapłonowy - TYLE!
Powyższy opis dotyczy użycia lampy zwykłej bez regulacji kąta (choc tą z regulacją też można).

Lampy z regulacją kąta nigdy nie używałem, ale przypuszczam, że wtedy na lampie ustawia sie wymagany dla danego silnika kąt wyprzedzenia i błyskając ustawia sie aparat na znak "0"

Ponoć można tez regulować na podstawie znaków na oslonie paska rozrządu i znaku na kole pasowym wału - osobiscie nie stosowałem.

Niech mnie ktos poprawi jeśli coś nie tak napisałem :bigok:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
szymko2000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 16:07
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: szymko2000 » czw kwie 12, 2007 12:06

Amanda pisze:
szymko2000 pisze:
Amanda pisze:Masz lampę (stroboskopową)?
własnej nie mam ale moge załatwić że będzie
No, to juz lepiej :grin:
Podłączasz lampę, luzujesz śrubke mocowania aparatu zapłonowego, wyjmujesz zaslepkę w obudowie sprzęgła/skrzyni (okienko w którym widać kolo zamachowe),uruchamiasz silnik i błyskając lampą w okienko pomału obracasz aparatem zapłonowym do momentu w którym w okienku pośrodku na kole zamachowym bedziesz widział znak (u mnie to było kreska/naciecie) - to nie może byc "0"!
Znak na kole to znak 6st przed GMP (nie mylic z GMT :grin: )- czyli tyle ile ma być wyprzedzony zapłon.
Dokręcasz śrubke mocującą aparat zapłonowy - TYLE!
Powyższy opis dotyczy użycia lampy zwykłej bez regulacji kąta (choc tą z regulacją też można).
Lampy z regulacją kąta nigdy nie używałem, ale przypuszczam, że wtedy na lampie ustawia sie wymagany dla danego silnika kąt wyprzedzenia i błyskając ustawia sie aparat na znak "0"

Ponoć można tez regulować na podstawie znaków na oslonie paska rozrządu i znaku na kole pasowym wału - osobiscie nie stosowałem.

Niech mnie ktos poprawi jeśli coś nie tak napisałem :bigok:
a jak można wyregulować zapłon na podstawie wyżej opoisanych znaków ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości