Strona 1 z 2

Popychacze hydrauliczne

: śr kwie 11, 2007 19:43
autor: jeanks5t
Witam !!!
Mam 2 pytanka
1 )czy ktoś z was spotkał się z tymi popychaczami z alegro, czy to warto kupić ?
http://moto.allegro.pl/item182508824_po ... _inne.html
2) Co może się stać jak się będzie jeździć ze zużytymi popychaczami ?

: śr kwie 11, 2007 20:16
autor: stempel72
Głośna praca silnika, gorsze osiągi.

: śr kwie 11, 2007 20:51
autor: jeanks5t
A czy to prawda że moga się powypalać gniazda zaworowe ?

: śr kwie 11, 2007 21:29
autor: marek2907
Hans Pries robi chyba najtańsze zamienniki na rynku
sporo odstają one jakością od orginalnych części
ja np: kupiłem wentylator nagrzewnicy do MK3 (właśnie HP) i na pierwszym biegu chodzi głośniej nią oryginał na 3 biegu
jeanks5t pisze:A czy to prawda że moga się powypalać gniazda zaworowe ?
to raczej jakaś ściema

: śr kwie 11, 2007 21:44
autor: stempel72
Gniazda się nie powinny powypalać, bo zawór jest zamykany, a może być tylko słabiej (mniej) otwierany. Sprubuj zmienić olej na gęstszy to powinno pomóc, przynajmniej na jakiś czas.

: śr kwie 11, 2007 22:44
autor: jeanks5t
Panowie ostatnio zauważyłem że jak samochód jest zimny nie rozgrzany to ma lepsze kopyto, lepiej się zbiera, a jak jest rozgrzaqny to go troche zamula i silnik troche głosniej pracuje, czy to może być od tych popychaczy?

: śr kwie 11, 2007 23:41
autor: marek2907
jeanks5t pisze:samochód jest zimny nie rozgrzany to ma lepsze kopyto,
bo dostaje zimne powietrze
zimne powietrze jest gęstsze więc zawiera więcej tlenu , więcej tlenu dstarczone do cylindra oznacza że moze być spalone więcej paliwa a więcej paliwa oznacza większą moc.
na tej zasadzie działa intercooler (chłodnica powietrza doładowującego)

: czw kwie 12, 2007 00:05
autor: xiyal
Witam,
przy okazji się podepnę bo u mnie też coś ostatnio głośno popychacze chodzą, zwłaszcza po odpaleniu, po kilku, kilkunastu sekundach stukanie ustaje i jest już cicho :) Jakiej firmy popychacze polecacie? Znalazłem w intercarsie firmy RUVILLE, ale kompletnie nie wiem czy firma dobra czy nie.

: czw kwie 12, 2007 00:16
autor: Jacenty85
Popychacze mają prawo pukać nawet do około minuty lub dwóch a to, że pukają po odpalenia i cichnie to nie masz się czym martwić. Jeśli chodzi o części H.P. to mam podobne zdanie jak kolega. Jeśli kupować popychacze to tylko FEBI lub INA ( bo to właściwe to samo)

: czw kwie 12, 2007 06:32
autor: Bąku
no zgadzam się z przedmówacami ja zakupilem wczoraj popychacze INA 8szt dałem zanie 140zł i w piątek się biore za wymianę bo mi stukają cały czas nawet jak się nagrzeje w zasadzie jeden stuka ale wymienie komplecior i przy okazji zmienie olej chociaz mam prawie nowy zalany ale szkoda nowych popychaczy zalej nowy olej i zapodam nowy filter :grin:, małe pytanko odnośnie wymiany jak odkręce mostki wałka rozrządu to wałek się da zdjąć czy trzeba odkręcać koło zębate?? bo grzebałem na forum i jedni mówią że nitrzeba odkręcać tego koła a drudzy że się je odkręca bo wałek nie wylezie...

: czw kwie 12, 2007 09:34
autor: xiyal
Jacenty85, w takim razie na razie tego ruszał nie będę, skoro to normalne. To mój pierwszy samochód i nie do końca wiem co ma prawo się dziać mimo że jest ok :) Dzięki za info

: czw kwie 12, 2007 09:45
autor: RobertP
Bąku pisze:małe pytanko odnośnie wymiany jak odkręce mostki wałka rozrządu to wałek się da zdjąć czy trzeba odkręcać koło zębate?? bo grzebałem na forum i jedni mówią że nitrzeba odkręcać tego koła a drudzy że się je odkręca bo wałek nie wylezie...
a zdejmowałes pokrywe od wałka ?
jak zdejmiesz i zerkniesz to zobaczysz czy coś nie przeszkadza z lewej strony
może jakaś obudowa/osłona jak u mnie była,
jakby nie było pasek musisz ściągnąć to co Ci szkodzi zdjąć też koło inaczej
bez zdjęcia paska wałka nie wyjmiesz a tym samym nie dostaniesz się do
popychaczy, można je wtedy palcami wymacać czy chodzą leciutko, czy zacierają sie,
czy też stoją w miejscu i można wymienić tylko te które są kiepskie, bo po co tyle kasy
wydawać 8x ok.30zł za dobre popychacze a nie daj boże jak pęknie przy ponownym
skręcaniu mostek to dopiero kicha ... :( (o ile pamiętam dokręcamy je z siłą 20Nm) :smoke:

: czw kwie 12, 2007 11:48
autor: Bąku
jakby nie było pasek musisz ściągnąć to co Ci szkodzi zdjąć też koło inaczej
bez zdjęcia paska wałka nie wyjmiesz
a dlaczego niezdejme wałka bez demontażu paska?

: czw kwie 12, 2007 12:00
autor: RobertP
Bąku pisze:
jakby nie było pasek musisz ściągnąć to co Ci szkodzi zdjąć też koło inaczej
bez zdjęcia paska wałka nie wyjmiesz
a dlaczego niezdejme wałka bez demontażu paska?
bo na wałku jest koło, jest wkręcona śruba w wałek
a na nim na tym kółku pasek od rozrządu, weź zerknij po ściągnięciu
pokrywy zaworów czy z lewej strony nie będzie żadnej osłony blaszanej
przez którą przechodzi czop wałka na którym dopiero to siedzi te kółko
inaczej wałka nie podniesiesz do góry, tak mi się wydaje
musiałbym zerknąć na Twój silnik z góry
zobacz na rysunkach poniżej znalazłem góry silników w obu przypadkach
są wewnętrzne osłony (14 i 15), stąd jest tak jak mówiłem
i raczej nie patrz że nie ma tam silnika AEA, bo osłony wewnętrzne są we wszystkich typach silników

Obrazek