Strona 1 z 2

Amory, zawieszenie.

: czw mar 17, 2005 12:24
autor: Aronix
Witam! Mam Golfa III ze sportowym zawieszeniem! Założyłem 15 alufelgi i teraz na nierównej nawierzchni koła trą o nadkola z tyłu! Mozna przy tego rodzaju zawieszeniu podwyższyc je trochę, tzn. zwiększyć dystans pomiędzy oponą a nadkolem?

: czw mar 17, 2005 12:42
autor: igor002
napisz jakie masz opony, felga 15 nic ni emówi, moze masz zawysoki profil albo cos, napisz cos wiecej.

: czw mar 17, 2005 12:48
autor: Aronix
Opona to 205/50/15

: czw mar 17, 2005 13:12
autor: Strefa
zaloz 195/50/15 lub 195/45/15 , ewentualnie jesli tarcie opon jest niewielkie to sprawe zalatwi zagiecie rantow w nadkolach.rozumiem ze felg niechcez zmieniac ale jesli zmiana wchodzilaby w gre to felgi z wiekszym et tzn jesli teraz masz et np25 to zmiana na felgi z et np30 aby felga bardziej schowala sie w nadkolu, a co do zawieszenia jesli jest to KIT to mozliwosci zmiany wysokosci niema chyba ze zmienisz sprezynki na np centymetr lub dwa wyzsze a jesli jest to gwint to mozesz za pomoca klucza i nakretek regolowac do woli

: czw mar 17, 2005 13:13
autor: Mateusz_vw
Nie wiem czy coz zdzialasz regulujac zawieszeniem, najlepszym rozwiazaniem by bylo zaklepanie rantow i po sprawie.

: czw mar 17, 2005 13:17
autor: Strefa
Mateusz_vw pisze:Nie wiem czy coz zdzialasz regulujac zawieszeniem, najlepszym rozwiazaniem by bylo zaklepanie rantow i po sprawie.
jesli ma zawieszenie gwintowane to zdzialac moze bardzo wiele bo taki typ zawieszenia ma najczesciej mozliwsc regolacji w zakresie 100mm

: czw mar 17, 2005 13:38
autor: Mateusz_vw
Mateusz_vw napisał:
Nie wiem czy coz zdzialasz regulujac zawieszeniem, najlepszym rozwiazaniem by bylo zaklepanie rantow i po sprawie.

jesli ma zawieszenie gwintowane to zdzialac moze bardzo wiele bo taki typ zawieszenia ma najczesciej mozliwsc regolacji w zakresie 100mm
Zle sie wyrazilem, bo jasna sprawa ze jak ma gwint to ma duze pole regulacji ale napisalem tak bo podejrzewam ze kolega ma kit

: czw mar 17, 2005 14:09
autor: kacjen
czy zaklepanie rantów grozi uszkodzeniem lakieru??

: czw mar 17, 2005 16:12
autor: Mateusz_vw
Nie jesli podejdziesz do tego z głową.Podjedz do jakiegos blacharza to Ci pomoze w tym jesli sam nie dasz rady.

Re: Amory, zawieszenie.

: czw mar 17, 2005 16:48
autor: briano
Aronix pisze:Witam! Mam Golfa III ze sportowym zawieszeniem! Założyłem 15 alufelgi i teraz na nierównej nawierzchni koła trą o nadkola z tyłu! Mozna przy tego rodzaju zawieszeniu podwyższyc je trochę, tzn. zwiększyć dystans pomiędzy oponą a nadkolem?
Najlepiej to albo zmienić oponki na węższe o ile tarcie jest delikatne i tylko dotyka botnika lub podklepanie rantów od wewnątrz też sprawa nie skomplikowana o ile na błotniku nie ma za dużo betonu :chytry:

: pt mar 18, 2005 10:58
autor: Aronix
Dzięki wszystkim! Najpierw wymienie opony na 195 i zobacze jak bedzie! , potem jak da rady to podwyższe amory no a jak to nie pomoże to zobacze te ranty! Pozdrawiam

: pt mar 18, 2005 18:10
autor: TUTENHAMON
Masz jakieś zawiecha kiepskie ja miałem sporty z prawdziwego zdarzenia fele 16/40/215 samochodzik załadowany w sześć osób żadnego dobijania ani przycierania.

: pt mar 18, 2005 18:25
autor: h2o
Ja tam tez mam sportową zawiechę. Fele 15', gumki 195/50/15 i opony tarły mi o blachę z tyłu . Ale to jak jechałem załadowany oczywiście. Co do tego "et" to nawet nie wiem o co chodzi :helm: , ale sprawę załatwiło podgięcie rantów :bigok:
pozdro

: ndz mar 20, 2005 01:04
autor: orzel12
o co chodzi z tym zaklepywaniem rantow czy ktos moglby mi to wytlumaczyc o jakie ranty wogole tu chodzi bo troche zieloniutki w temacie jestem :jezor: