Strona 1 z 1

nie zawsze szarpie

: wt kwie 10, 2007 22:11
autor: kisiel wojtek
golfik jest z 1991 i ma silnik 1.3 na wielopukcie i nie zawsze ale dość często szarpiepodczas przyspieszania ale chodzi na wolnych obrotach zachowuje się tak jak by nie dostawał paliwa ale wymieniłem mu filtr paliw,świece przewody wys napięcia,kopułkę,palec.I ostatnio chciałem podłączyć go pod komputer ale nie mogłem znaleśc gniazd do podłączenia,szukałem w bezpiecznikach ,koło silnika.pod dzwignią zmiany biegów.Wsumie komputer powinien pokazać błąd,PROSZĘ O PORADĘ :crazy:

: śr kwie 11, 2007 11:58
autor: mtworus
komputer to raczej nie..może kody błyskowej prędzej ( obok cewki żółty kabel)

ale sprawdż układ dolotu (lewe powietrze ciągnie)
..a ja stawiam na odmę..to częsty przypadek w 1,3 NZ.pęknięty przewód domy między silnikiem a ścianą grodziową po stronie pasażera

: śr kwie 11, 2007 12:28
autor: krzys
popieram mtworus'a sprawdż czy nie ma lewego powietrza. Nawet nie musisz mieć dziurawego przewodu może któryś się po prostu wysunął jeśli nie miałes opaski

: czw kwie 12, 2007 19:04
autor: KrzychoKa
Zgadzam się całkowicie z przedmówcami. Komputer nic nie pokaże bo w tym modelu nie ma interfejsu. Diagnoza tylko w oparciu o kody błyskowe. Objawy wskazują na układ odmy, ewentualnie "padającą" sondę lambda. Odłącz ją i się przejedź lub sprawdź miernikiem napięcie na kablu sygnałowym Powinno oscylować pomiędzy 0,2V a 0,8V. Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku, wahnięcia są w przedziale 0,4-0,6. Białe kable sondy to grzałka. Kable sondy nie mogą mieć zwarcia do masy (za wyjątkiem przewodu "masowego"-oczywiście :D) Powodzenia i mam nadzieję że "cóś kolwiek" pomogłem :) Pozdrawiam