Strona 1 z 1

Autko nie pali - silnik 1.3 NZ

: wt kwie 10, 2007 20:11
autor: exklusive
Witam, od pewnego czasu miewalem problemy z odpaleniem golfika bo po przekreceniu stacyjki nie slychac bylo pracujachy pomp po kilku krotnych probach i ruszaniu elektryka (tam gdzie sa bezpieczniki) wlaczly sie , lecz pewnego dnia golfik postanowil nie zapalic, jednak pompy dzialaly, zdiagnozowalem brak iskry, kable sa dobre bo nowki, kopulke przeczyscilem, byc moze jest to cewka lub cos wczesniej lecz nie wiem jak mozna sprawdzic ta cewke. Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu zepsutego elementu. Czy jest jakis przekaznik za to odpowiedzialny lub modul. Nie mam pojecia koncza mi sie nerwy ( a tak lubie niemieckie auta).

: wt kwie 10, 2007 21:25
autor: Q.bak
sprawdź czy kręci Ci sie palec rozdzielacza bo może to coś z paskiem rozrządu.

: wt kwie 10, 2007 21:38
autor: exklusive
ok, sprawdze to jeszcze ale watpie w to zeby to byl palec rozdzielacza bo przylozylem swiece do tego kabla z cewki i tam juz nie bylo iskry

: wt kwie 10, 2007 21:42
autor: Q.bak
no nie było, bo iskra wyzwalana jest przez czujnik halla który jest na rozdzielaczu. jeśli on sie nie kręci to iskry nie będzie

: wt kwie 10, 2007 22:54
autor: exklusive
o wlasnie calekiem mozliwe ze uszkodzil sie ten czujnik halla - jak go mozna sprawdzic??

: śr kwie 11, 2007 08:19
autor: silent_rob
exklusive pisze:o wlasnie calekiem mozliwe ze uszkodzil sie ten czujnik halla - jak go mozna sprawdzic??
obraz oscyloskopowy daje obraz sprawnosci cuznika halla , radze dac do elektyrka ktory zna temat

: śr kwie 11, 2007 11:07
autor: Q.bak
Sprawdzenie działania halla polega na stwierdzeniu występującego na przemian stanu niskiego (ok0.7V) i wysokiego (ok4.5V) na środkowym przewodzie wtyku (3przewody) przy aparacie zapłonowym (z boku) .Odzywiście w trakcie obracania wałem korbowym przy włączonym zapłonie. Czyli najlepiej podpiąć oscyloskop i sprawdzić co sie dzieje. Przy braku oscyloskopu możesz spróbować zwykłym miernikiem ale lepiej wskazówkowym bo na elektronicznym może nie byc tego zbyt dobrze widać.

: czw kwie 12, 2007 19:37
autor: GENE
exklusive czujnik halla sprawdz. A przyczyną braku iskry może być padnięty moduł zapłonowy, oczywiście jeśli czujnik, aparat i przewody ze świecami będą sprawne. Moduł zapłonowy znajdziesz z prawej strony, stojąc przodem do komory silnika, pod plastikową osłoną przy podszybiu. Zamocowany jest on na metalowym stelażu od góry (7 pinów- zazwyczaj Telefunkena), a od dołu masz cpu zamocowane. Przy padniętym module może grzać ci się cewka wn po przekręceniu stacyjki w 1 pozycję (uszkodzony moduł podaje cały czas napięcie na cewkę). Na 100% musi być sprawny czujnik halla, aby mógł prawidłowo pracować moduł zapłonowy, póżniej cewka wn i rozdzielacz itd. :okej: :rotfl: :okej: