Odpalanie na popych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
starysatyr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
Lokalizacja: Polkowice

Odpalanie na popych

Post autor: starysatyr » wt kwie 10, 2007 14:26

Musiałem go zapalić na popych, bo zostawiłem na noc na światłach, a wkoło żywej duszy, żeby na kable. Po odpaleniu okaqzało się , że tylko radio nie działa i zegar godzinowy jest wyzerowany. Jak zgasiłem silnik i zapaliłem znowu - radio działało a zegar sam ustawiłem. Czytałem w archiwum forum, że na popych nie ryzykować bo pasek przeskoczyc może etc. czy poza tym paskiem musze jeszcze coś sprawdzić?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt kwie 10, 2007 14:39

starysatyr pisze:czy poza tym paskiem musze jeszcze coś sprawdzić?
Jak silnik pracuje normalnie to już nic nie musisz sprawdzać. Poprostu się udało. Jakby przeskoczył albo się zerwał to wtedy pewnie już musiałbyś go naprawiać (silnik) :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
starysatyr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw lut 08, 2007 15:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: starysatyr » wt kwie 10, 2007 14:45

Adamtd, - wracasz mi wiare w ludzi i samochody \:D/



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » wt kwie 10, 2007 14:49

starysatyr,
jak auto chodzi normalnie to o nic się nie martw.
ale na przyszłość nie polecam odpalać z popychu auta.

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Fugi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fugi » wt kwie 10, 2007 15:01

To glupie zabobony... Jak umiesz odpalac na pycha to jak musisz. np w takiej sytulacji jak Twoja to odpalasz i nic sie nie dzieje.... Ale nie robisz np tak ze rozpedzasz do 50km/h i z 1 ruszasz .bo wtedy to zreczywiscie moze sie pasek zerwac.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt kwie 10, 2007 16:24

Następnym razem pal na poych z wysokiego biegu lecz to i tak ryzyko no ale jak sytuacja wymusza!!!!



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz kwie 15, 2007 20:34

Fugi pisze:To glupie zabobony... J
Niestety nie zabobony i trzeba trzymać się zasady przezorny zawsze ubezpieczony :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz kwie 15, 2007 20:41

mnie to zawsze zastanawiało czemu nie mozna? domyslame ze ze wytwartza sie jakis bardzo duzy moment obrotowy co stwarza mozliwosc przskoczenia paska, ale czemu? czy momenty podczas hamowania silnikiem/redukcji nie są wieksze?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz kwie 15, 2007 20:56

sas_gti pisze:mnie to zawsze zastanawiało czemu nie mozna? domyslame ze ze wytwartza sie jakis bardzo duzy moment obrotowy co stwarza mozliwosc przskoczenia paska, ale czemu? czy momenty podczas hamowania silnikiem/redukcji nie są wieksze?
sas_gti, bardzo dobrze kombinujesz z tym momentem, ale widzisz jest taka róznica pomiędzy hamowaniem silnikiem a odpalaniem na pych, że robisz strzał ze sprzęgła i moment narasta bardzo gwałtownie a nie stopniowo. To samo na upartego można zrobić z paskiem ruszając z zapalonym silnikiem i strzałem ze sprzęgła (jak kiedyś miałem daewoo to pracujący w ASO mechanik zrobił sobie tak w lanosie - na szczęście własnym a nie klienta...)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz kwie 15, 2007 21:33

no wlasnie tylko ze po montazu kłówki , w której jak wiadomo biegi wbija sie bez sprzęgła, nie wymaga sie zadnej modyfikacji mechanizmu rozrządu i pomimo nieużywania sprzęgła czyli elelemntu wytwarzjaćego ten chwilowy pośłizg, rzekomo potrzebny, a rorządy sie nie urywają, nie przeskakują, a w sporcie sie jescze na slicku lata, ktory trzyma ze dwa razy lepiej niz seria ...A takie hamowanie na slicku i redukcje bez sprzegła nie zrywaja rozrzadów...hmmm....moze to takie "dmuchanie na gorące" zeby jakaś niemota nie wsiadła i nie strzelała ze sprzegła podczas odpalania na pych, a nie daj boze zeby wymiana paska była blisko to faktycznie moze strzelic, szczególnie jesli jest to dajewo...Mysle ze takie odpalanie na pych z powolnym puszczaniem sprzęgłą nie ma prawa zaszkodzic rozzrządowi przy zalożeniu że wiemy co mamy...



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » ndz kwie 15, 2007 22:14

nie wiem czy jest duża różnica między momentem jaki wytwarza rozrusznik np. przy -20 st. C z gęstym olejem w wyniku temp. (wiem że extremalne warunki ale przeciez tak jest) a strzałem ze sprzęgła. Ok-zgodze się że 50 km/h i pierwszy bieg-musi coś strzelić bo to nawet podczas zwykłej jazdy już czerwone pole, ale przy normalnym zapalaniu na pych-mnie uczono zawsze 2 bieg- nic sie nie stanie o ile rozrząd jest napięty jak powinien.


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn kwie 16, 2007 12:07

sas_gti, no wiesz sport sportem, a sedno sprawy ująłeś bardzo ładnie:
sas_gti pisze:"dmuchanie na gorące"
z tym że ja bym to nazwał "dmuchaniem na zimne" :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn kwie 16, 2007 18:20

haha pozno juz było, oczywiscie ze dmucha sie na zimne, na gorące to juz by za późno było przewaznie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 193 gości