Jakie olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomaz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:17
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Jakie olej

Post autor: tomaz » pn kwie 09, 2007 13:14

:goof: jaki olej lać golf mk3 94 przbieg 250 tys 15W/40 czy 10W/40
Obrazek



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » pn kwie 09, 2007 13:29

a wiesz co było wcześniej zalane?? jeśli nie to zalej 15W/40 tylko dobrej jakości - np Mobila a nie jakiegoś Lotosa czy Orlena



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » pn kwie 09, 2007 13:42

jezeli auto jezdzilo ciagle na mineralnym to tylko taki nalej np shell albo castrol,w przeciwnym wypadku jezeli wlejesz syntetyk to wyplucze ci za dokladnie silnik i mozesz miec klopot pozniej
jezeli np bierze ci oliwe lub podejrzewasz ze ma takie zapedy to castrol highmileage (czy jakos tak) jest bardzo dobry w takich przypadkach.


pozdro


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » pn kwie 09, 2007 13:55

Potwierdzam,zalej 15W40 jak nie wiesz co było wcześniej lane,a co do marki to nic nie sugeruję,ale tak przez niektórych krytykowany Lotos ma te same parametry jakościowe co Mobil (możesz sprawdzić na opakowaniu) i jest akceptowany przez Mercedesa i Volkswagena. To już nie te czasy co były u nas tylko oleje rodzaju Selektol. A Mobil, no cóż uznana marka za nazwę której też trzeba zapłacić,a i rozlewany jest w Polsce......Nic oczywiście nie sugeruję,każdy robi jak uważa i leje co uważa. Ja osobiście jeżdziłem 4 sezony na Mobilu mineralnym i było wszystko ok,ale w międzyczasie przeszedłem właśnie na Lotosa i od 2lat jeżdżę właśnie na nim. W międzyczasie zmieniałem uszczelkę pod głowicą więc miałem wgląd w stan poszczególnych części pracujących właśnie na Lotosie i....również wszystko jest ok,całość czyściutka jakby to nowe było. Ale tak jak wspomniałem wyżej to moja opinia i można się z nią nie zgadzać. Po prostu piszę to co stwierdziłem,może komuś da do myślenia i bardziej zaufa polskim wyrobom,które są coraz lepsze.


Andrzej

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn kwie 09, 2007 14:16

Osobiście polecam Shell lub Texaco(tak sie chyba pisze) a sam leje Lotosa :)!



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn kwie 09, 2007 14:30

a ja bym poleciłp pół syntetyk poniewaz po 89- czy 88 roku zalecane przez VW bylo lanie pół syntetyka. Ja sam mam mk2 GTI 8v poprzedni własciciel lał jakiejs neiznanej firmy minerała, (nie dbali o samochod i lali taki bo był tani), a ja osoboscie mam olej sprowadzony z niemiec, castrol 10W40 z beczki, i zalałem takiego. silnik ciszej chodzi, lepiej pali i jezdze na tym olejeu juz 3 tys. km ;]
Polecam.

A i przebieg mojego samochodu to 232 tys.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pn kwie 09, 2007 15:52

Ja leje Mobil 1 5W50 rally formula :hmm:



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » pn kwie 09, 2007 18:23

Ja swojego przy licznikowych 150 tys ( bo ile ma tak naprawde to nigdy nie wiadomo) zalałem mobilem 15w 40 ale do dzisiaj nie wiem czy dobrze zrobiłem :otepienie:
Jak na razie nie zauważyłem jakiś złych skutków od tego oleju. Zima jaka była taka była ale zawsze na "dotyk palił", kontrolka oleju sie jeszcze nigdy nie zapaliła wiec chyba raczej nie ma powodów do zmartwień



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pn kwie 09, 2007 18:44

Ten co napisalem jest naprawde dobry(jesli Cie stac) a w szczegolnosci do DOHC

[ Dodano: 09 Kwi 2007 18:45 ]
Bo w sumie do ósemki co bys nie zalal to bedzie dobrze :jezor:



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » pn kwie 09, 2007 19:07

tomaz pisze:jaki olej lać golf mk3 94 przbieg 250 tys 15W/40 czy 10W/40
producent zaleca dla WSZYSTKICH temperatur oleje pólsynt. i syntetyczne , natomiast oleje mineralne TYLKO dla temperatur >-15'C.. Tyle teorii.. W praktyce ,w silnikach zużytych lub silnikach których stanu nie znamy lepiej zalać olej mineralny ,to ,że ktoś wlał pół/syntetyk i po paru tyś km jest szczęśliwy to jeszcze nic nie znaczy. W poprzednim moim aucie po zmianie z kiepskiego mineralnego przejechałem niecałe 30 tyś km i panewki zaczęły grechotać jak w traktorze..
Co innego jeśli ktoś zna swój silnik , od początku jeździ na syntetyku itd...



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt kwie 10, 2007 03:56

Matador pisze:
tomaz pisze:jaki olej lać golf mk3 94 przbieg 250 tys 15W/40 czy 10W/40
producent zaleca dla WSZYSTKICH temperatur oleje pólsynt. i syntetyczne , natomiast oleje mineralne TYLKO dla temperatur >-15'C.. Tyle teorii.. W praktyce ,w silnikach zużytych lub silnikach których stanu nie znamy lepiej zalać olej mineralny ,to ,że ktoś wlał pół/syntetyk i po paru tyś km jest szczęśliwy to jeszcze nic nie znaczy. W poprzednim moim aucie po zmianie z kiepskiego mineralnego przejechałem niecałe 30 tyś km i panewki zaczęły grechotać jak w traktorze..
Co innego jeśli ktoś zna swój silnik , od początku jeździ na syntetyku itd...
no tak...ale to myslenie mnie osłabia, to chyba lepiej lepszy olej zalac, iz robic te panewki, albo jakas tma uszczelke wymienic i jezdzic na lepszym i wiedziec w jakim stanie jest silnik, a nie lac coraz gestszy jak to robi moj sasiad...


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » wt kwie 10, 2007 08:20

chosen pisze:no tak...ale to myslenie mnie osłabia, to chyba lepiej lepszy olej zalac, iz robic te panewki, albo jakas tma uszczelke wymienic i jezdzic na lepszym i wiedziec w jakim stanie jest silnik, a nie lac coraz gestszy jak to robi moj sasiad...
To zależy jaką przyszłość wiążesz z konkretnym samohodem i jaka gotówka wchodzi w grę.. bywa że ktoś chce pojeździć dwa, trzy lata jak najmniej inwestując ,a później zmienić auto..



Awatar użytkownika
tomaz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:17
Lokalizacja: Ryki
Kontakt:

Post autor: tomaz » wt kwie 10, 2007 12:04

z góry za wypoeiwdz i dziękuje. chyba sie zasegurej i kupie 15/40 mobilka myśle że to będzie dobry wybór a jak nie to się okaże.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 396 gości