Strona 1 z 2
[mk 3] diezelek 1,9
: śr mar 16, 2005 20:06
autor: baklazan
od jakiegos czasu mysle nad kupnem g3 w dizlelku i nurtuje mnie pytanie jak spalanie ma sie do mocy tego silnika tzn czy sa jakies spore roznice miedzy 64,75,90 km i jak sie to ma do dynamiki jazdy
a w ogole jesli ktos by mial ciekawe g3 w dizlu to prosze o kontakt w rozliczeniu chetnie zostawie g2 w beznynce 1,3
gg 3899451
slaf@tlen.pl
: śr mar 16, 2005 20:29
autor: Corvax
W spalaniu róznice niewielki, natomiast w osiągach juz tak - polecam tendencyjnie TDI

: śr mar 16, 2005 20:38
autor: baklazan
jakos boje sie tej literki T ...turbina to zawsze wiecej do zepsucia i jak wleje gorsze paliwo to mogila moze byc....
: śr mar 16, 2005 21:09
autor: ignac
nie bój się literki T,to nie jest takie straszne,polecam Ci przejażdżke autem z takim silnikiem,może ktoś z Twoich znajomych posiada takowego,a potem wyrusz na poszukiwania (zakładam ,ze Ci sie bedzie podobało)
: śr mar 16, 2005 21:13
autor: baklazan
poki co smigam g2 coprawda silniczek 1,3 ale VW ponad wszytko ale T zawsze T....
: śr mar 16, 2005 21:21
autor: Unicron
TDI jest najmocniejsze (90 lub 110KM) i najmniej pali bo katalogowo cos koło 5,6 /100km w mieście - mi się zamyka w 6,5.

: śr mar 16, 2005 22:03
autor: Corvax
baklazan pisze:jakos boje sie tej literki T ...turbina to zawsze wiecej do zepsucia i jak wleje gorsze paliwo to mogila moze byc....
Jesli z założenia chcesz lać opał, to odradzam TDI, w tym wypadku zastanów się nad TD lub samo D ;P. Turbina do jakości paliwa nie ma nic, cała reszta już tak. Idąc dalej tym tokiem rozumowania - czyli jak najtaniej najlepiej będzie kupić MK2 1.6D - śmiało bedzie jeździł na opale, w zakupie tani, a jak nalejesz syfu i wysrają się wtryski lub pompa to na złom i następny

: śr mar 16, 2005 22:12
autor: TYQS
jak chcesz wstawiac w sfojego diesla z mk3 to jak jusz radze wstawić 1.9 TD niczym sie nie ruzni oprucz poj i wydechem ;] ten silnik nie posiada elektroniki

jak TDI czyli zwykła linka napięcie na zaworek i miodzio super elegancko ;] szukam takiego do siebie ale chyba zrezygnuje i se kupie mk3 z takim jusz silnikiem

: śr mar 16, 2005 22:13
autor: Krzylu
mk3 1.9D tym nie poszalejesz osiagi gorsze niz w twoim 1.3 i to sporo
1.9TD juz lepiej sie zbiera a i latwo mozna go podkrecic do 90km i bedzie sie ladnie zbierac
turbine łatwo sprawdzic zapalasz silnik najlepiej zeby byl rozgrzany i bierzesz dodajesz gazu tak zeby bylo gdzies 2500obr przytrzymujesz gaz tak przez chwile i powinnien sie silnik SAM wkrecic do wysokich obrotow bez dodawania gazu!!!
tylko ze tak sprawdzisz tylko w autach na linke w TDi nie da rady tak sprawdzic
wtedy widzisz co jest grane z Turbawka
jak to działa ?
: śr mar 16, 2005 22:19
autor: wujko
a mozesz wytłumaczyć dlaczego ma sie tak dziac, tzn jak co pokolei ??
tzn ze dodajesz gazu do 2500 rpm i po malutkiej chwili turbinka natłoczonym powietrzem ma sama podnieśc obroty ==> moc silnika?
dobrze rozumuję ??
: śr mar 16, 2005 22:37
autor: baklazan
nie zamierzam go zalewac opalem poprostu chce lac gnojowke to neigo
: śr mar 16, 2005 23:43
autor: gabitrin
witam, jesteś posiadaczem goferka 1.9TDI 1Zetorka i powiem wam że jest to dynamiczny silniczek po wzdledem jazdy jak zarazem spalania,
polecam jak najbardziej zakup TDI
pozdro....
Re: jak to działa ?
: czw mar 17, 2005 00:19
autor: Krzylu
wujko pisze:a mozesz wytłumaczyć dlaczego ma sie tak dziac, tzn jak co pokolei ??
tzn ze dodajesz gazu do 2500 rpm i po malutkiej chwili turbinka natłoczonym powietrzem ma sama podnieśc obroty ==> moc silnika?
dobrze rozumuję ??
dobrze rozumujesz
tylko niejest to regula ze 2500obrt musi byc moze byc mniej
poprostu musi miec troche wyzsze obroty aby turbina nadmuchala w kolektor dosc cisnienia zeby przyspieszyc obroty
turbina jesli jest dobra to wkreci silnik na wyzsze obroty
jezeli bedzie sie co chwile coraz wiecej gazu dodawac a efektow nie bedzie widac tzn ze turbina jest cienka albo juz do wymiany
warto tez scisnac weze od turbo do kolektora bedzie slychac wyraznie ze silnikowi cos brakuje(powietrza)nawet na jałowych obrotach przy wyzszych bedzie to jeszcze bardziej czuc czy turbina jest sprawna
mozna tez sie przejechac autem i np na 3biegu tak gdzies 60km/h przytrzymac go chwile i depnac pozadnie jesli dosc zwawo pojdzie to znaczy ze jescze ciagnie jesli nie to wiadomo co jest grane
to sa chyba takie najprostrze sposoby sprawdzenie turbo diesla jakie znam i przewaznie skutkuja przy osadzaniu stanu silnika
pozdroo
: czw mar 17, 2005 00:42
autor: marcinvw
dokladnie tak jest od 2500 obr powinien sam wejsc na obroty jak wariat,tylko ze krzylu pamietak ze jak niema gruszki na pompie to wyglada to toche gorzej TD bez tej gruszeczki na pompie jest strasznie dretwy...to ona zwieksza dawke paliwa,w zaleznosci od stopnia doładowania turbiny,jak nie ma tej gruszki to nie bardzo chce wchodzic na obroty sam

:D:D,juz to testowalem w takich rumpach...sa dretwe strasznie,a co do lania opały do TDI to kupa prawda ze niewolno czy co,jakos ja juz zrobiłem 65 tys ponad na tym i wszytsko jest ok mam silnik AHU 90ps,wiem ze pewnie niekturzy zaraz powiedza ze pwenie niedlugo mi cos siadzie,ale moj kuzyn ma passata B4 i zrobił na opale ponad 200 tys silnik 1Z i tez chodzi bez zazutu,teraz ma jeszcze paska B5 110 ps ale nie wiem jakie oznaczenie i tez leje gnojówe i fura smiga bez problemu...pozatym TDI bardzo polecam,moj jak nie jade wiecej niz 120 to z 4 litrow nie wychodzi,pali przerazajaco mało,dodam ze to wersja variant...pozdrawiam...