Strona 1 z 1

Uszkodzony wal, problem z cisnieniem

: ndz kwie 08, 2007 12:41
autor: lemkat
Witam

Jestem nowym posiadaczem Golfa 3. Samochod jest z 1992r. Niestety nie dlugo trwalo moje szczescie. Oddalem go do mechanika ktory stwierdzil skrzywiony wal w silniku, prawdopodobnie na skutek pekniecia paska rozrzadu. Samochod caly czas sie grzal do 110 stopni a po wymianie oleju na nowy ( mineralny ) sygnalizuje problem z cisnieniem po przejechaniu ok 10km. Mechanik osrzegal ze takie moga byc konsekwencje uszkodzonego walu i niestety sa, ocenil ze naprawa moze byc nie oplacalna wiec wyglada na to ze wymiana silnika jest nieunikniona. Z uwagi na to iz jest to moje pierwsze auto prosze o jakies komentarze co do naprawy samochodu. Mam jeszcze dodatkowe pytanie dotyczace wspomagania, strasznie piszczy gdy kierownica jest skrecona do oporu np podczas parkowania. Czy da sie tego pozbyc ?, czy te modele juz tak maja.

: ndz kwie 08, 2007 13:03
autor: anthrax00001
Radze wymienić silnik na drugi (np. z anglika zapłacisz 800 PLN)
tylko jak szrociarz ściągnie auto to najpierw sprawdź jeszcze w samochodzie ten silnik.

albo jeździć tym aż zarżniesz do końca

wspomaganie piszczy bo pewnie pasek jest luźny, trzeba zrobić ogólny przegląd wspomagania

: ndz kwie 08, 2007 13:31
autor: TAZ
Goły silnik idzie kupić już za 500zł jak się poszuka. Ważne jest abyś miał na ten silnik fakturę opłaconą w skarbówce lub jakąś umowę kupna również opłaconą. Zmiany silnika nigdzie nie musisz już zgłaszać ale dowód zakupu silnika musisz mieć w aucie w razie nadgorliwej kontroli.

: ndz kwie 08, 2007 13:45
autor: lemkat
Witam

Dzieki za wypowiedzi, dam znac jak juz bedzie po "operacji". Mam nadzieje ze wszystko sie uda bo mimo ze autko mam od niedawna to mozna powiedziec ze sie do niego przywiazalismy ;)

urok golfa ;)

: ndz kwie 08, 2007 14:42
autor: Adamtd
lemkat pisze:do mechanika ktory stwierdzil skrzywiony wal w silniku
Wał korbowy???? Skrzywiony??? Ile skrzywiony, że auto odpala i wał bokiem nie wychodzi??? To, że masz problem z silnikiem nie ulega wątpliwości. Natomiast mam duże wątpliwości co do diagnozy. Nie twierdzę, że tam może nie być, ąle jest to mało prawdopodobne. Czy mechanik rozbierał silnik? Bo może się okazać, że zakup nowego nie jest tak bardzo niezbędny

: ndz kwie 08, 2007 19:03
autor: lemkat
nie znam sie na tym zbytnio ale mechanik zauwazyl bicie na kole pasujacym czy jakos tak i myslal ze to kolo jest uszkodzone ale po jego zdjeciu okazalo sie ze to nie kolo a wal w silniku jest skrzywiony i stad bicie, silnik mial nowa uszczelke pod glowica wiec ktos przy nim grzebal. zobaczymy po wymianie.

: wt kwie 10, 2007 03:29
autor: RobertP
lemkat pisze:mechanik zauwazyl bicie na kole pasujacym czy jakos tak i myslal ze to kolo jest uszkodzone ale po jego zdjeciu okazalo sie ze to nie kolo a wal w silniku jest skrzywiony i stad bicie, silnik mial nowa uszczelke pod glowica wiec ktos przy nim grzebal. zobaczymy po wymianie.
może sam czop wału ma bicie ale nie caly wał
jakoś mi diagnoza podpada,
lemkat pisze:problem z cisnieniem po przejechaniu ok 10km
może kiepskiej jakości filtr oleju ? lub czujnik ?
to że jest problem ciśnienia jak napisałeś wcześniej to też
nie wina "krzywego" wału bo silnik już dawno by Ci się
rozpadł na kawałki a wał bokiem wyszedł miałem w swoim
życiu takie coś jak kupiłem bmw widziałem jak mi wał wyszedł
bokiem z silnika :grin: :grin:
nie trzyma ciśnienia bo zwalone pierścienie i panewki a dodatkowo
może jeszcze pompa olejowa

trochę sie rozbazgrałem zamiast spać czy możesz bardziej wyjaśnić w czym rzecz z tym problemem ciśnienia ?