Strona 1 z 1

strasznie wysokie obroty mk2 1.8 RP

: śr mar 16, 2005 17:36
autor: tomek49
Witam, mam nastepujacy problem: silnik mi samoczynnie wchodzi na wysokie obroty (nie mam obrotomierza, ale kreci sie tak szybko ze juz szybciej chyba nie moze), podczas jazdy natomiast zdarza mu sie samoczynnie przyspieszac, ale problem pojawia sie glownie podczas postoju np. na swiatlach.
Wczoraj na parkingu sprawdzilem, ze jak tak zasówa to przepustnica jest zamknieta.
Problem pojawia sie zarowno na gazie jak i na benzynie.
Co to moze byc?? Czy ssie lewe powietrze?? Czy moze cos innego jeszcze??
Z gory dziekuje za porady i pozdrawiam.

Nic to pewnie nie ma do rzeczy, ale mam nowe swiece, przewody, kopulke i plec.

: śr mar 16, 2005 17:43
autor: alepka
w moim mk3 mialem podobny problem. na postoju nie chciał zejść z obrotów. musiałem zdusiać silnik żeby było ok. ale w czase jazdy to mi nie przyspieszał. winny temy był mikser od gazu. po wymianie wszystko było ok.

: śr mar 16, 2005 17:50
autor: Pzwmichu
Njaprawdopodobniej poszedł silniczek krokowy.

A gdyby łapał lewe powietrze to wydaje mi się, że by gasł a nie podnosił obroty. ;)

: śr mar 16, 2005 22:46
autor: dychsm
silnik krokowy do wyczyszczenia/wymiany albo nastawnik przespustnicy do wymiany

: śr mar 16, 2005 22:53
autor: qra
to samo - IDENTYCZNE mialem w swoim mk2 tez 1.8 RP. Tak wiec mialem pomieszane kabelki podcisnienia i strasznie zabrudzony gaznik... wyjelem go, wymienilem podstawe gaznika i pozadnie przeczyscilem sprezonym powietrzem - teraz chodzi jak marzenie :)

: czw mar 17, 2005 00:43
autor: kwiatekm
Pytanie czy to zaczelo ci sie dziac po założeniu gazu? Jesli tak to gazownik spapral robote przy podłączeniu TPS. Natomiast jak na gazie chodzil ok i stało ci sie to samoczynnie to sprawdz przewody dochodzące do potencjometru przepustnicy. U mnie po prostu sie przerwał w srodku wtyczki(pod gumą). Spójrz. Jesli jest ok to spróbuj reset kompa.

: czw mar 17, 2005 00:43
autor: kwiatekm
Pytanie czy to zaczelo ci sie dziac po założeniu gazu? Jesli tak to gazownik spapral robote przy podłączeniu TPS. Natomiast jak na gazie chodzil ok i stało ci sie to samoczynnie to sprawdz przewody dochodzące do potencjometru przepustnicy. U mnie po prostu sie przerwał w srodku wtyczki(pod gumą). Spójrz. Jesli jest ok to spróbuj reset kompa.

: czw mar 17, 2005 12:13
autor: tomek49
Jakies szesc miesiecy po zalozeniu gazu wszystko chodzilo super, pierwszy raz te obroty mi sie podniosly na swietach Bozego Narodzenia, od tamtego czasu od czasu do czasu ten problem wystepowal, ale w ostatnim czasie praktycznie caly czas sie z tym mecze. Nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale dopiero na rozgrzanym silniku zaczyna sie pie.....ć, jak jest zimny to jest ok.

Dzieki za dotychczasuwe opinie!!!
Przy okazji, ile kosztuje silniczek krokowy do 1.8 RP??

: czw mar 17, 2005 13:37
autor: kwiatekm
Najpierw sprawdz czy to napewno silniczek krokowy zanim go kupisz. Koszt siega do około 300 zl. Czesto gdy komputer zlapie blad tak sie dzieje ze obroty szaleja. Zresetuj kompa(odłącz kleme z aku, wypija kawe i podlacz z powrotem). Jak bedzie to samo to wykrec silniczek krokowy i go przeczysc. Nieraz to pomaga. Po prostu pracuje on w pewnym zakresach i one sie wycieraja. Uzyj WD-40. Jak nie pomoże to trzeba sprobowac go wymienic. Najlepiej jakbys mial na probe jakis inny miec 100% pewnosci. Moze tez byc potencjometr przepustnicy. To juz trzeba wymienia razem z podstawka. Sprawdzales czy nie masz przerwanych przewodow dochodzacych do potencjometru. Zobacz jak ci gazownicy podlaczyli przewod od TPS. Powinien on byc dolaczony do przewodu na ktorym jest 5V dopiero po wcisnieciu pedalu gazu do oporu. Niektorzy przylaczaja go do przewodu na ktorym jest 5V bez wcisnietego gazu. To jest bledne i dlatego silnik moze lapac bledy.

: czw mar 17, 2005 15:25
autor: tomek49
Serdeczne dzieki KWIATEKM!!!!!!!!!

Narazie przeczyslilem wszystkie te wtyczki przy wtrysku, poniewaz jedna byla dos mocno zaolejona, zobacze jak teraz bedzie chodzil.

Zaraz sie wybieram na przejazdzke i wieczorem napisze czy dalej to samo czy moze cos lepiej.

Pozdrawiam

: pt mar 18, 2005 00:15
autor: kwiatekm
Przyszło mi do głowy jeszcze jedna mysl. Moze jest walniety czujnik temperatury. Tylko teraz nie pamietam ktory to jest z tych dwóch co sa blisko bloku(miedzy blokiem a chlodnica)czerwony i niebieski. U znajomego wlasnie to bylo ze czujnik po prostu sie zepsul i mial wysokie obroty.

: pt mar 18, 2005 10:04
autor: tomek49
Jak narazie wszystko gra!!! Chyba delikatne przeczyszczenie mu pomogło.
Zobaczymy jak dlugo :)
Jeszcze raz dzieki!!