Koncowka drazka, lozyska, tlumik, spawanie miski olejowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotrunia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 18:59

Koncowka drazka, lozyska, tlumik, spawanie miski olejowej

Post autor: Piotrunia » sob kwie 07, 2007 16:47

Witam serdecznie jestetm tutaj nowy. Nie dość ze nowy to totalny laik z motoryzacji. tydzien temu zakupilem golfa mk3 95r 1.6 Golf_cl.
mechanik obejrzal go i powiedzial
do roboty masz
koncowke drazka
lozyska z tylu
srodkowy tlumik
miska olejowa (alu) pekniecie ok 1,5cm|
wyciek z tylu miedzy silnikiem a skrzynia (podejrzewa Zimering)
nie rowna praca tloku 2 i 3
przebieg auta 167tys

to mi powiedzial mechanik chcialbym sie dowiedziec jaki moze byc koszt calkowity naprawy co najpierw robic czy jak rozbierze mi silnik to zrobic sredni remont (cos tam mowil pierscienie etc.)
czy warto spawac miske czy poszukac uzywki?
pozdrawiam Piotrunia
wrazie jakis dodatkowych informacji dopisze ;) :okej:
Ostatnio zmieniony sob kwie 07, 2007 18:01 przez Piotrunia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 07, 2007 17:01

Pierwsze cztery rzeczy to mały problem jakieś 300 400 złotych z częściami, głownie zależy od tłumika jaki wybierzesz (najtańsze z nienjagorszych jakieś 120 zeta) i ceny robocizny.
Simering między silnikiem a skrzynką jest tani, ale kupa roboty z wymianą bo trzeba skrzynię odłączyć od silnika - tu głównie wchodzą w grę koszty robocizny, a sa bardzo różne.
Nierówna praca tłoka 2 i 3 to bardzo niekonkretny opis usterki. Czy ciśnienie sprężania jest na nich niskie czy o co tu chodzi. Nierówno pracuje caly silnik jeśliu już a nie dwa cylindry - więc tu jest niemożliwe określenie ceny naprawy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob kwie 07, 2007 17:02

no nieźle kolego kupiłeś Golfa do remontu
wiedziałeś że tyle roboty będzie przy nim???
może lepiej było przed kupnem pokazać mechanikowi
pare 100 nie twoich
Ostatnio zmieniony sob kwie 07, 2007 17:06 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » sob kwie 07, 2007 17:04

Za spawanie zapłacisz pewnie więcej jak za drugą miche,czemu chce pierścienie zmieniać ,kompresji nie ma? Końcówki drązków , tłumik to groszowe sprawy..



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob kwie 07, 2007 17:04

końcówka drążka 31,50zł http://www.automotosklep.pl/witryna_ie.htm
Łozyska na tylne koła 2x SKF to pewnie coś koło 100zł
Miska oleju to nie wiem czy później musi być alu, nowa stalowa kosztuje w granicach 70zł
Tłumik środkowy w granicach napewno ponad 100zł

[ Dodano: 2007-04-07, 17:06 ]
Paweł Marek pisze:Nierówna praca tłoka 2 i 3 to bardzo niekonkretny opis usterki.
Zgadzam się... a może to wina przewodów, świec...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Piotrunia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 18:59

Post autor: Piotrunia » sob kwie 07, 2007 17:22

Nierówna praca tłoka 2 i 3 to bardzo niekonkretny opis usterki. Czy ciśnienie sprężania jest na nich niskie czy o co tu chodzi. Nierówno pracuje caly silnik jeśliu już a nie dwa cylindry - więc tu jest niemożliwe określenie ceny naprawy.
chodzi o to ze lekko buja nim a ponoc tak byc nei powinno a obroty sa wporzadku ladnie sie wkreca, jest dynamiczny
o nieźle kolego kupiłeś Golfa do remontu
wiedziałeś że tyle roboty będzie przy nim???
kupujac auto wiedzialem ze bede musial wlozyc do niego cos przeznaczylem na to ok 1500zl jak to sie mowi czlowiek uczy sie na bledach!
Za spawanie zapłacisz pewnie więcej jak za drugą miche,czemu chce pierścienie zmieniać ,kompresji nie ma? Końcówki drązków , tłumik to groszowe sprawy..
spaw dowiadywalem sie koszt ok 90zl jest to pekniecie po stronie pasazera i kapie tylko dlatego ze ciezar oleju jest naprawde niewielki wyciek ale trzeba robic;)
mam jechac po swietach sprawdzic kompresje a czy tlumik konieczne jest na gwalt teraz robienie?

[pozdrawiam Piotrunia a i Weslołych Świąt



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 07, 2007 17:50

Piotrunia pisze:chodzi o to ze lekko buja nim
to żaden dowód na uszkodzenie silnika, jeśli na odstawie bujania ci wmówił że coś nie tak z 2 i 3 cylindrem to nie pozwól mu tego robić. Czymś to pachnie nieciekawym.
Piotrunia pisze:czy tlumik konieczne jest na gwalt teraz robienie?
nigdy nie jest to natychmiastowa konieczność, możesz nawet jeździć bez, póki gliniarze za hałas nie wlepią mandatu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » sob kwie 07, 2007 18:01

najgorsa sprawa z tym simeringiem nie dosc ze troche roboty to moze sie okazac ze tarcza i docisk oraz lozysko tez nie sa w super stanie a bez sesnu skladac na starych czesciach a za polroku sprzeglo sie skonczy i znowu placic 150zl za robocizne...Ostatnio mialem taki sam przypadek jak TY..przyjechal klient escortem tylko wymienic simering...ale okazalo sie ze sprzeglo moze sie skonczyc za miesiac....chcial wydac na naprawe 200zl a wynioslo go to okolo 500.....wiec licz sie z ty,m ze sprzeglo tez moze byc juz mocno zajechane....



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » sob kwie 07, 2007 18:03

Myślę, że dasz radę wygrzebać się z tych usterek. Ja też jak kupiłem golfika, to miałem troszkę problemów (moze je kiedyś opiszę), ale z pomocą m.in. tego forum udało mi się praktycznie wszystko naprawić. Zaś co do naprawy Twojego to zacząłbym chyba od końcówki drążka. Ostatnio na trasie Tarnów - Kraków spotkałem takiego co to mu w trakcie jazdy lewe przednie koło dosłownie wbiło się w próg i część błotnika.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » sob kwie 07, 2007 18:07

To masz dwie wersje: pesymistyczną - sprzęgło, simering, miska , szlif wału ,pierścienie , docieranie zaworów,uszczelniacze ,(jak buja to może jakaś poducha pod silnikiem) tłumik itp..
i optymistyczną: wymienić simering , miskę , tłumik i jeździć dalej :bigok:



Awatar użytkownika
Piotrunia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 18:59

Post autor: Piotrunia » sob kwie 07, 2007 19:33

To masz dwie wersje: pesymistyczną - sprzęgło, simering, miska , szlif wału ,pierścienie , docieranie zaworów,uszczelniacze ,(jak buja to może jakaś poducha pod silnikiem) tłumik itp..
wersja pesymistyczna ile moze mnie kosztowac?
i optymistyczną: wymienić simering , miskę , tłumik i jeździć dalej :bigok:
a optymistyczna? pozdro Piotrunia

a i z ta miska? spawac czy szukac uzywki? czy da rade stalowka?



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » sob kwie 07, 2007 19:54

Jak na początku napisałeś - masz 1500zł przeznaczone na wydatki to jest już jakieś zaplecze. Ja bym się nie gorączkował ,jedź do innego mechanika i skonfrontuj to.. na temat miski to sam wiesz ile spawanie kosztuje - poszukaj używki i porównaj..



Awatar użytkownika
Piotrunia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 18:59

Post autor: Piotrunia » ndz kwie 08, 2007 15:51

a mam takie pytanko czy mozna uzyc blaszanej miski? bo co sie kazdje osoby pytam to jeden mowi tak drugi nie:/
chodzi o to ze lekko buja nim
to żaden dowód na uszkodzenie silnika, jeśli na odstawie bujania ci wmówił że coś nie tak z 2 i 3 cylindrem to nie pozwól mu tego robić. Czymś to pachnie nieciekawym.
o co mzoe chodzic? czy chodzi mu o to ze sie nie znam i chce ze mnie zedrzec?
a jezeli chodzi o kompresje to do czego ona sluzy? i moze jestescie cos polecic w czestochowie



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz kwie 08, 2007 16:09

Piotrunia pisze:czy chodzi mu o to ze sie nie znam i chce ze mnie zedrzec?
Całkiem możliwe. Mechanicy często jak się okazuje próbuja wykożystać to że człowiek się nie zna i chcą naciągnąć.
Piotrunia pisze:a jezeli chodzi o kompresje to do czego ona sluzy?
kompresja jest to ciśnienie na cylindrach. Zmierzyć ją można wkładając specjalny miernik zamiasrt świecy zapłonowej.
Kompresja będzie słaba w przypadku kiedy pierścienie są zużyte lub jest uszkodzona ścianka cylindra.

[ Dodano: 2007-04-08, 16:10 ]
Piotrunia, Jak masz możliwość to podjedź do innego mechanika niech sprawdzi kompresję. Takie sprawdzenie to groszowy temat... nie wiem może ze 20 złotych...

[ Dodano: 2007-04-08, 16:12 ]
Piotrunia pisze:a mam takie pytanko czy mozna uzyc blaszanej miski?
Myślę że jeśli nie różni sie budową to dlaczego nie, w końcu po coś je robią... Chodzi pewnie o to że alu nie zardzewieje a stalowa po iluś tam latach pewnie poddaje sie korozji i trzeba ją wymienić.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 220 gości