Strona 1 z 1
Problemik z centralnym zamkiem - zamykanie
: sob kwie 07, 2007 12:35
autor: MACS
Serdeczne Witam!
Od trzech tygodni jestem posiadaczem GOLFA III 93r. i juz mam problem z zamkiem centalnym. Mianowicie chodzi oto, że czasami sie zamyka wszystko a czasami nie jest to zjawisko losowo. Pompka zamka jest sprawna. Proszę o pomoc Pozdrawiam Wszystkich
: sob kwie 07, 2007 13:06
autor: Przemo440
sprawdz połączenia w drzwiach może węzyk gdzieś pekł albo sie rozłączył
: sob kwie 07, 2007 13:16
autor: MACS
Przemo440 pisze:sprawdz połączenia w drzwiach może węzyk gdzieś pekł albo sie rozłączył
Sprawdzalem wężyk w dzwiach kierowcy i tan jest wszystko ok najbardziej zastanawia mnie jeszcze fakt, że jak kilka razy przekrece kluczykiem to wszystko dziala. odpalam samochód, pożniej go gasze chce zamknąć i nic. I jak jest to nic to nie ma napięcia na zasilaniu pompki.
Czy w dźwiach jest może jakiś przekaźnik, który może nawalić.
dziekuje i pozdrawiam
: sob kwie 07, 2007 13:20
autor: Przemo440
w zamku znajduje sie sterowanie centralnym moze tam jest problem
: sob kwie 07, 2007 16:45
autor: Paweł Marek
Próbuj z drzwi pasażera czy działa. Jeśli działa to przynajmniej mniej więcej wiesz po kótrej stronie jest problem.
: sob kwie 07, 2007 17:26
autor: greg
obejrzeć przewody od drzwi do słupka A po stroni ekierowcy (skoro brak zasilania dla popmki w takim przypadku)
: sob kwie 07, 2007 18:00
autor: Stroosiu
Witam:) U mnie objawy były podobne. Raz działała, raz nie. Okazało się, że elektronika przy pompce była cała zaśniedziała i przepalił się jeden z rezystorów. Powód - dostała się tam woda. Jeżeli sama pompka i wężyki są ok to tak jak chłopaki piszą: sterowanie przy zamku nie chce prawidłowo działać. A najlepiej by było jakbyś miał kogoś do pomocy, co by Ci przekręcony kluczyk w drzwiach trzymał i wówczas można sprawdzać czy są sygnały sterujące na pompce.
Pozdr
elektromagnesy są zbyt słabe
: pt lut 27, 2009 01:01
autor: MACS
Znalazłem problem i okazuje się, że na drukowanej płytce znajdują sie dwa elektromagnesy jak zamek przestaje działać trzeba i pomóc się załączyć i jest spokój na jakiś czas. Przewody są ok. i co dziwne w tym pudełku też jest sucho. być może starość i troszkę wilgoci daje o sobie znać. Najgorsze jest jednak to, że jak przestaje on działać kiedy klapa jest zamknięta to trzeba się włamywać przez tylną klapę.
: pn kwie 06, 2009 17:48
autor: LASOT-A
MACS pisze:Znalazłem problem i okazuje się, że na drukowanej płytce znajdują sie dwa elektromagnesy jak zamek przestaje działać trzeba i pomóc się załączyć i jest spokój na jakiś czas. Przewody są ok. i co dziwne w tym pudełku też jest sucho. być może starość i troszkę wilgoci daje o sobie znać. Najgorsze jest jednak to, że jak przestaje on działać kiedy klapa jest zamknięta to trzeba się włamywać przez tylną klapę.
Widzisz proszę powiedz jak te elektromagnesy wyglądają bo mam podobny problem pomka sucha a nie działa. Rozebrałem i podłączyłem na krótko 12V= do silniczka(pompki) i kręci i dmucha, ale jak już podłączyłem z elektroniką (płytką) do auta to nic się nie odzywa.
: pn kwie 06, 2009 22:15
autor: MACS
lasot pisze:MACS pisze:Znalazłem problem i okazuje się, że na drukowanej płytce znajdują sie dwa elektromagnesy jak zamek przestaje działać trzeba i pomóc się załączyć i jest spokój na jakiś czas. Przewody są ok. i co dziwne w tym pudełku też jest sucho. być może starość i troszkę wilgoci daje o sobie znać. Najgorsze jest jednak to, że jak przestaje on działać kiedy klapa jest zamknięta to trzeba się włamywać przez tylną klapę.
Widzisz proszę powiedz jak te elektromagnesy wyglądają bo mam podobny problem pomka sucha a nie działa. Rozebrałem i podłączyłem na krótko 12V= do silniczka(pompki) i kręci i dmucha, ale jak już podłączyłem z elektroniką (płytką) do auta to nic się nie odzywa.
Te elektromagnesy wyglądają jak cewki są obok siebie i wyglądają dość charakterystycznie jest na nich nawinięty cienki drucik miedziany, po ich wewnętrznej stronie jest styk, który jak wszystko jest ok to zwiera układ. Musisz wyjąć płytkę drukowaną, znajdują się one po jej drugiej stronie.(strona z urządzeniami nie ze ścieżkami)) Jak będziesz ją miał na zewnątrz podłącz kostkę z przewodami zewrzyj na próbę śrubokrętem styk przy cewce jednej lub drugiej(jedna jest od otwierania druga od zamykania), powinien załączyć sie silniczek i otworzyć lub zamknąć zamek. Czasami taki zabieg wystarcza i jest wszystko ok. Dodam tylko że problem z zamkiem występuje własnie w okresie dużej wilgotności powietrza
: pn kwie 06, 2009 22:30
autor: LASOT-A
To u mnie chyba ta płytka inaczej wygląda bo tam widać trzy jakby jakieś przekaźniczki czy coś ale trzy a nie dwa w czarnych obudowach a na środku tej płytki jest jakieś ustrojstwo białe - coś wrodzaju zaworka do powietrza i do tego wkłada się jeden tęzyk. Reszta to scalaki diody rezystory itp.itd. Pozdr.
[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Mam pompkę VDO. A nie Hella
[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Podłączałem z drugiego golfa i działa więc instalacja w porządeczku.
: wt kwie 07, 2009 09:22
autor: MACS
lasot pisze:To u mnie chyba ta płytka inaczej wygląda bo tam widać trzy jakby jakieś przekaźniczki czy coś ale trzy a nie dwa w czarnych obudowach a na środku tej płytki jest jakieś ustrojstwo białe - coś wrodzaju zaworka do powietrza i do tego wkłada się jeden tęzyk. Reszta to scalaki diody rezystory itp.itd. Pozdr.
[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Mam pompkę VDO. A nie Hella
[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2009 ]
Podłączałem z drugiego golfa i działa więc instalacja w porządeczku.
Być może to w tych czarnych obudowach to właśnie te elektromagnesy. u mnie nie były niczym przykryte i też mam coś białego na środku i też są trzy cewki tylko, że te dwie odpowiadają za otwieranie tak jak pisałem wyżej
: wt kwie 07, 2009 10:56
autor: LASOT-A
MACS pisze:też są trzy cewki tylko, że te dwie odpowiadają
To może te dwie zewnętrzne? I jak tak to które nóżki trzeba zewrzeć. Pozdr.