[NZ] Można jeździć z odłaczonym niebieskim czujnikiem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
[NZ] Można jeździć z odłaczonym niebieskim czujnikiem?
Samochodzik czasem porzygasa na jałowym i strasznie faluje Dziś przeglądałem silniczek przeszyciłemwszsytko co się da wymieniłem filtr powietrza, niby lepiej, ale jednak jeszcze faluje... Jednak jak odłącze niebieską wtyczke to silniczek dosaje troche wyższych obrotów i pracuje równo. Zaraz jade w doś daleką podróż i moje pytanie brzmi czy moge odłączyć tą wtyczke i tak jechać? Wtyczka ta chyba jest z czujnika temperatury jak dobrze się dopatrzyłem Si,nik to 1,3 NZ. Z góry dziękuje za odpowiedz
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Można jeździć, w ten sposób wzbogacasz mieszankę. Silnik będzie tylko więcej palił (coś w rodzaju ssania w gaźniku) o 1-2 litry. To tak działa na wypadek uszkodznia czuknika (żeby mógł zawsze odpalić przy uszkodzeniu czujnika na mrozie).
Pozdrawiam.
[ Dodano: 07 Kwi 2007 12:17 ]
Jeśli nie przygasa, nie gaśnie to lepiej jeździć na falującym. Szkoda paliwa i dawać mu bogatą mieszankę bez potrzeby, zapycha się katalizator i bardziej śmierdzi, spalanie jest nieprawidłowe, więc i tak połowa nadwyżki paliwa idzie w wydech.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 07 Kwi 2007 12:17 ]
Jeśli nie przygasa, nie gaśnie to lepiej jeździć na falującym. Szkoda paliwa i dawać mu bogatą mieszankę bez potrzeby, zapycha się katalizator i bardziej śmierdzi, spalanie jest nieprawidłowe, więc i tak połowa nadwyżki paliwa idzie w wydech.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Grzesiekk1982, maker, Dziekuje panowie! Chodziło mi tylko czy można, czy nie można, bo jeśli by gasł co sekunde to poprostu odłącze i dalej pojade spokojnie tylko drożej Myślicie że to bedzie wina własnie tego czujnika,i jeśłigowymienie to wszsytko wróci do normy? Jaki koszt zakupu tego wynalazku?
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Zdecydowanie nie. Jeśli by był padnięty ten czujnik, to sterownik cały czas by trzymał wysokie oboty, tak, jakby nie było sugnału (analogicznie jak po wyjęciu czujnika).wojtek_sari pisze:Myślicie że to bedzie wina własnie tego czujnika,i jeśłigowymienie to wszsytko wróci do normy? Jaki koszt zakupu tego wynalazku?
Sprawdź układ zapłonowy, skład mieszanki i czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Wymień jak trzeba świece i kable.
Pozdrawiam.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W NZ wtrysk ma raegulację składu mieszanki, może po prostu jest za uboga. Ale przed regulacją muszą być pewne kable i czujniki, oraz pewność co do szczelności dolotu od przepływki do silnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Czujnik zostaw raczej w spokoju, uszkodzenie nie powoduje falowania, odłączenie podwyższy Ci spalanie. Niebieski czujnik to temperat. płynu (czyli silnika) czarny to sygnał na wskaźnik na tablicy. Możliwe przyczyny falowania to: sonda Lambda-odłączenie uśrednia wartość mieszanki + podwyższa spalanie (mniej niż odłączenie czujnika), następnie sprawdź świece i przewody (ale raczej to nie wpływa na falowanie, prędzej na spadek obr.) później sprawdź drożność układu odmy - może być przytkana po zimie.Następne zjawisko to rozwalony lub zapchany katalizator, przytkany układ wydechowy buja obrotami. Potem pozostaje tylko wyczyszczenie przepustnicy, kontrola wężyków podciśnienia, czujnik Halla na aparacie zapłonowym. Osobiście stawiam na sondę lub odmę z czego to drugie jest trudniejsze do wyczyszczenia. Cena nowej sondy ok 270PLN/ używka schrott ok 50PLN - nie polecam. Zamiast katalizatora można kombinować ze strumienicą. Powodzenia, mam nadzieję że coś Ci pomogłem. Pozdrawiam
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1229
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
profilaktycznei wymieniłem i u mnie 12,50 zlBuniek85 pisze:koszt to 36 zl czyli wsumie nie wielki,
A przyczyną falowania i gaśnięcia była dziura na dolocie z przepływki Nawet była spora bo dało się palec włożyć Czyli wnioskujemy że przyczyną był ząb czasu poprostu sparciała guma i dostawał lewe powietrze
Jeszcze raz dziekuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie Bardzo mi pomogliście !!
Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 264 gości