Strona 1 z 1

Przekładnia kierownicza?

: sob kwie 07, 2007 00:27
autor: lluukkaasss
Pytanie moje brzmi :

Mam mk3 1.6 ABu 75 Km 1994 rok

Felgi proste wywazone
Zbieznosc ustawiona, katy ustawione,wszystko zrobione jak byc powinno.

Dzieje sie tak iz jak jade jest ok, ale jak skrece kierownice na maksa w lewo do oporu ( mam wspomaganie), to pozniej jak wyprostuje kierownica, to przy jezdzie na wprost sciaga mi ale to strasnzie w lewa strone, natomiast jak stane na chwile i przekrece kola na maksa w prawo, wszystko sie normalizuje i znowu auto trzyma sie prosto drogi, pozniej natomiast znowu wieksyz zakret w lewo, i znowu przy prostej jezdzie ucieka mi strasznie kierownica na lewoo....

i to do czasu az jej porzadnie nie skontruje w prrawo tzn do oporuw prawo , pozniej prosto i jest ok. Co to moze byc, moja przekladnia kierownicza umarla ? jest krzywa ?

dlaczego dzieje sie to tlyko jak do konca w lewo skrece, no prawie do konca...

co wymieniac za co sie zabrac ?

: sob kwie 07, 2007 07:18
autor: Przemo440
A sprawdzałeś czy cała przekładnie jest dobrze przykręcona?? moze śruby są zbyt luzne i przy max skręcie leko przesuwa całą przekładnie.

: sob kwie 07, 2007 08:38
autor: MZiobro
sprawdz ile razy mozesz przekrecic kierownica w prawo oraz w lewo...ilosc obrotów musi sie zgadzac jesli nie bedzie to masz przestawiona przekładnie i moze sie dziac tak jak piszesz......

: sob kwie 07, 2007 08:53
autor: Paweł Marek
MZiobro pisze:ilosc obrotów musi sie zgadzac j
nie wiem czy jest auto w którym się zgadza.
Musi tu dochodzić do jakichś przesunięć przy maksymalnym skręcie. Albo faktycznie źle dokręcona przekładnia, ale jakieś potężne wybicie tulei na wachaczu.Jakby pojechać na kanał i kręcić kołami przy zapalnym silnku to od spodu powinno się dać zobaczyć co się przesuwa.

: sob kwie 07, 2007 09:47
autor: MZiobro
Paweł Marek pisze:
MZiobro pisze:ilosc obrotów musi sie zgadzac j
nie wiem czy jest auto w którym się zgadza.
Musi tu dochodzić do jakichś przesunięć przy maksymalnym skręcie. Albo faktycznie źle dokręcona przekładnia, ale jakieś potężne wybicie tulei na wachaczu.Jakby pojechać na kanał i kręcić kołami przy zapalnym silnku to od spodu powinno się dać zobaczyć co się przesuwa.
uwierz sa auta w ktorym sie zgadza...oczywiscie patrzac na kierownice...
Sprawdz jeszcze gorne lozyska na kolumnach...

: sob kwie 07, 2007 09:55
autor: damcio151
MZiobro pisze:Sprawdz jeszcze gorne lozyska na kolumnach...
Dokładnie !!!! Miałem to samo napisać , u mnie było tak jak opisujesz , kiedy rozebrałem mcperson , aby wymienić łożyska , moim oczom ukazało się coś :P nie wiem jak to opisać , ale łożyska to już nie były :P, po wymianie jest OK

pozdrawiam
damcio151

: sob kwie 07, 2007 15:59
autor: lluukkaasss
obydwa gorne mocowania z lozyskami zmieniane 3 tyg temu ...