Strona 1 z 1

[mk2] Halogeny w atrapie gdzie podłączyć??

: śr mar 16, 2005 11:15
autor: sopel
Witam,
Jestem laikiem a mój problem to taki że mam golfa z dwoma lampami z przodu i chciałbym sobie kupić atrapę z na 4 światła z halogenami. I nie wiem czy te dodatkowe światła halogenów to mają być podłączone pod światła drogowe czy przeciwmgielne??

od Quatro7: uprzejmie prosi sie o precyzowanie tematów

: śr mar 16, 2005 11:21
autor: carrot
Równolegle z normalnymi światłami drogowymi, czyli do bocznych styków kostek żarówek H4
Pzd

: śr mar 16, 2005 20:00
autor: Slawo80
Zalezy jakie bedziesz mial te halogeny (bo podobno sa tez przeciwmgielne) ale najprawdopodobniej bedziesz mial normalne - wtedy podlaczasz je tak jaj dlugie ale najlepiej przez przekaznik, czyli bierzesz przekaznik i podlaczasz do niego z aku 12V wyjscie podlaczasz na halogen a na zacisk sterujacy dajesz napiecie z zacisku od dlugich swiatel z leflektora. Przy zalaczeniu dlugich swiatel zalaczasz przekaznik a on zalacza halogen ;)

Pozdro:

Slawek.

: śr mar 16, 2005 22:59
autor: Michael G60
Dokłądnie!! Jeśli nie zapodasz przekaxnika to przełącznik świateł do wymiany - 40 PLN !!

: śr mar 16, 2005 23:44
autor: lukaszww
carrot pisze:Równolegle z normalnymi światłami drogowymi, czyli do bocznych styków kostek żarówek H4
Pzd
Mam tak podłączone halogeny, jednak niechcą świecić, jaka może być przyczyna?
- żarówki są sprawne
- pozostałe światła działają
- z tyłu przeciwmgielne świeci

: czw mar 17, 2005 11:00
autor: guli
lukaszww pisze:
carrot pisze:Równolegle z normalnymi światłami drogowymi, czyli do bocznych styków kostek żarówek H4
Pzd
Mam tak podłączone halogeny, jednak niechcą świecić, jaka może być przyczyna?
- żarówki są sprawne
- pozostałe światła działają
- z tyłu przeciwmgielne świeci
To podłączenie powoduje, że wewnętrzne lampy zapalają się razem z "długimi" jako wspomagające i działanie tylnego przeciwmgielnego nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli chcesz, żeby to działało jako przednie przeciwmgielne to poszukaj kostki pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego, powinny być dwie i jedna jest do halogenów właśnie.

: czw mar 17, 2005 11:01
autor: chrzancio
Tu macie prawidłowy, najprostrzy (prościej nie umiałem) schemat podłączenia halogenów na 2 sposoby. Element zaznaczony linia przerywaną to przekaźnk w obudowie. Z nastepujących wyjść (opisanych na przekaźniku) trzeba go podłączyć do akumulatora (wyjścia 86 i 30); do halogenów (wyjścia 86 i 87) oraz jego sterowanie (wyj.85) na 2 z możliwych sposobów(nigdy 2 sposoby razem).
Możemy zrobić aby halogeny załączały się ze świateł drogowych przez podłączenia wyjścia 85 do kostki żarówki H4 lub (na czerwono) doprowadzenie kabla do kabiny kierowcy i umieszczenie w niej przełącznika po którego naciśnięciu puszczany jest + na przekaźnik.
Nic nie ma prawa nie działać jeżeli jest tak podłączone i przekaźnik jest sprawny! Elementy potrzebne to: Przekaźnik (np.PS-561 lub inny tego typu) ok 10zł; ok.4m kabla (minimum 1,5 mm kwadrat); oraz konektory (żeńskie do podłączenia przekaźnika).
MAM NADZIEJE , ŻE POMOGŁEM!

: czw mar 17, 2005 13:08
autor: guli
schemat jest OK ale uważam, że przy podłączeniu jako wspomaganie długich lepiej dać przekaźnik na obydwa reflektory tzn mały i duży :)

: czw mar 17, 2005 16:21
autor: Slawo80
guli pisze:schemat jest OK ale uważam, że przy podłączeniu jako wspomaganie długich lepiej dać przekaźnik na obydwa reflektory tzn mały i duży :)
Wszystko sie zgadza ;) i schemat jest oki ;)
Ale widzisz chodzi o to ze przy podlaczasniu halogenow jest to wrecz zalecane ;) Zwykle bez przekaznikow przezyja - tyle ze beda slabsze niz te z przekaznikami :(
I masz racje najlepiej jest miec przekazniki na halogeny i na leflektory (o wiele lepiej swieca) ;)

Pozdro:

Slawek.

: pt mar 18, 2005 02:45
autor: chrzancio
PO CO 2 przekaźniki?????????
Lepiej poprostu przeciąć kabel doprowadzający + drogowych do żarówek i od strony elektryki przecięty kabel podłączyć do wejścia/sterowania przekaźnika(wej.85). A kabel od strony żarówek razem z halogenami do wyjścia przekaźnika (wej.87)! Tym sposobem prąd z Aku bedzie doprowadzany bezpośrednio do hallogenów i DROGOWYCH!
Przekaźnik puszcza przez siebie przy 12V 30A!!!
Co prosto obliczając 12*30 daje nam 360W !!!!!!!!!
Możesz sobie śmiało podłączyć drogowe (2*60W=120W) i halogeny (ja mam chyba 40W*2=80W)
Łącznie daje nam 200W!!
Zostaje ci jeszcze 160...śmiało starczy na sporą choinkę ;)

: pt mar 18, 2005 14:04
autor: 1 6 D
Ja mam oryginalnie podłączone bez przekaźnika do długich.