Strona 1 z 1

Dwie sprawy, układ chłodzenia i tłumik.

: pt kwie 06, 2007 18:10
autor: chosen
Otóz juz keidys pisalem ze mi płyn wywala, o po kolei wszysstko było sprawdze, czujnik wentylatora wymieniony, pompa tez, uszczelka pod głowica 100% ok, zbiorniczek i korek nowy a płyn jak wskazówka przekroczy połowe, czyli chyba 3 kreske mi wywala. Wentylator się załączał, ale chyba tlko jeden bieg...i chyba teraz wiem dlaczego..Otóz podpatrzylem u brejdaka w mk3 ze wtyczka do wentylatora jest na 3 piny, a u mnie tez jest na trzy piny, ale nie podpieta do wentylatora, tylko wisi, a do niej z wentylatora podciągnięte tylko 2 kabelki do 2 pinów w tej wtyczce....
Moje pytanie brzmi: moze sie drugi bieg nie załączac??? czy poporstu mam nie ten silniczek albo caly wentylator w samochodzie ??


Drugie moje zagadnienie dotyczy tłumika, a raczej tego ze pierdzi mi z pod maski :)
Chodzi o to ze chce miec czysty dzwiek, a cos z pod maski pierdzi, mysle ze albo uszczelka pod kolektorem wydechowym, albo czy mogla sie zrobic dziura w kolektorze wydechowym...
A i jak sie do tego dostac, bo ja tam podejsca nie widze za bardzo zeby cokolwiek wymienic...

Wiem ze pisze jak łamaga ale na szybko zdanie relacji to tak sie odbywa :=]

[ Dodano: 06 Kwi 2007 19:25 ]
Oto fotki:
Obrazek Obrazek

: pt kwie 06, 2007 20:21
autor: mmaarriiaann
Witam!
U mnie tez cos pierdzialo jakby spod kolektota lub tych okolic ale okazalo sie ze to tzw grucha(takie łączenie ruchome z siatki metalowej zaraz za kończącąa sie dwururka) byla walnieta i przepuszczala :panna: a ja juz myslalem ze to cos przy kolektorze.
Nie wiem jaki masz wydech ale jak masz takie cos w miejscu oznaczonym na foto (na tym foto zaznaczylem tylko gdzie to sie znajduje, bo na nim tej czesci nie ma ) upewnij sie czy to czasem ta czesc


Obrazek

Pozdrawiam

: pt kwie 06, 2007 20:42
autor: mtworus
niue zawdziłeś przypadkiem w krawężnik przy zjeździe zchodnika na przykład.rozgrzany wydech łatwo się wtedy poddaje siłą natury ;)----i lubi sie rozszczelnić..nie sądzę aby była to dziura w kolektorze...najpewniej to łączenie kolektora z rurą...są tam dwa klipsy metalowe-sprężyste...czasem się ruszy wydech i one słabo trzymają....najlepiej od spodu oblukać.jakiś najazd czy kanał...

: pt kwie 06, 2007 21:17
autor: chosen
ok dzieki chłopaki, punkciki za wydech lecą, sprawdze na dniach :)

A ma ktos jakis pomysl na to chłodzenie?

: pt kwie 06, 2007 22:09
autor: Paweł Marek
Zapewne masz zmieniony silnik wentylatora na taki jednobiegowy bo były przynajmniej w dwójkach czasem takie. Ale co do tego drugiego biegu to ja nie wiem jak by trzeba jechać żeby się włączył, mnie się raz zdarzyło jak mi się uklad nie odpowietrzył i się przegrzało ponad 105 stopni. Chyba na upale stromo pod gorę, wolno i pełny gaz.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 10:10 pm ]
Jak ktoś ma klimę to drugi bieg często chodzi.

: pt kwie 06, 2007 22:32
autor: chosen
no ale do czegos ten trzeci pin jest, a mi po przekroczeniu pewnej kreski, o 1-2mm wyrzuca płyn az sie nie ostudzi troszke.

: pt kwie 06, 2007 23:41
autor: dlugi_
Ja w swojej golfinie miałem wentylator na padnieciu- jak sie włanczał to wył okropnie i trzesło całym autem. Wykreciłem wentylator szwagrowi z audi 80 bo szła na złomowanie. Sa tam tylko 2 piny zamiast trzech ale wszystko działa ok nie widać żadnej zmiany. Nie tak dawno wymieniałem uszczelke pod głowica, nastepnego dnia przejechałem 2 km temperatura byla taka jak zawsze aż tu nagle wskoczyla na sama góre... Zatrzymałem sie poogladałem wszystko było ok odpaliłem temp. poszła do góry po czym spadła. Możliwe że któraś wtyczka od termostatu nie stykała lub do czego doszedłem później- ze zbiorniczka wyrównawczego schodzi rółka na dół do takiej metalowej rólki która łaczy wszystkie do kupy. Rosłacz to i popatrz czy nie jest zaśniedziała. U mnie tak było i układ sie nie odpowietrzał robiła sie że tak to nazwe dziura i temperatura rosła.

: sob kwie 07, 2007 16:20
autor: mtworus
przeczyść cały układ...i korek na noc do octu..lecz nie zawsze to pomaga.czasem korek trzeba wymienić na nowy.co do pinów ---nie sądzę żeby to miało związek, po prostu instalacja jest identyczna z tą pod klimę....

: sob kwie 07, 2007 16:48
autor: chosen
korek mam nowy, ale te silniczek od wentylatora mnie bardzo ciekawi...napewno nie mzoe byc tak, zeby był połączone do dwoch kabelków a jeden pin free ....One powinny wchodzic w orginalny silniczek, i moze wtedy by załączał sie drugi bieg i nie dopuszczał do dostawania takiej temperatury?

: sob kwie 07, 2007 16:54
autor: Paweł Marek
Tylko jeszcze napisz - bo przejrzałem twoje posty i nie napisałeś wyraźni- czy trzy piny sa i we wtyczce i w silniku czy tylko w silniku czy tylko we wtyczce.

: sob kwie 07, 2007 16:56
autor: mtworus
a może furka lekko bita i chłodnica z innego modelu.... :bajer:

: sob kwie 07, 2007 17:02
autor: chosen
Paweł Marek pisze:Tylko jeszcze napisz - bo przejrzałem twoje posty i nie napisałeś wyraźni- czy trzy piny sa i we wtyczce i w silniku czy tylko w silniku czy tylko we wtyczce.
Wiec tak, we wtyczce mam 3 piny - jak widac zreszta na zdjeciu zobacz sobie, jest wtyczka i w srodku wejscia na 3 piny, a do niej są tylko podciagnięte 2 kabelki w 2 wejscia i na zakonczeniach tych kabelkow dorobiione są takie wtyczki zeby weszły jak pin we wtyczkę.

: sob kwie 07, 2007 17:06
autor: Paweł Marek
chosen pisze:w srodku wejscia na 3 piny
czyli w silniku są 3 piny? Bo we wtyczce kapuję że są. Na fotkach nie widać.

: sob kwie 07, 2007 17:10
autor: chosen
Paweł Marek pisze:
chosen pisze:w srodku wejscia na 3 piny
czyli w silniku są 3 piny? Bo we wtyczce kapuję że są. Na fotkach nie widać.
Znaczy, powinni byc w silniku 3 piny, a wtyczka ma WEJSCIA na 3 piny, dokaldnie tak.

A ze niema tych pinow w tym silniku, tylko sa jakiej kable 2 pociagniete od niego.

[ Dodano: 07 Kwi 2007 17:30 ]
wlasnei zobaczyłem to:
http://moto.allegro.pl/item182848673_v_ ... z_sil.html

i tam napisane, ze jak 2 styki to jedno biegowy...a ja mam wtyczke na 3 piny, wiec moze mialem wlasnie 2 biegowy, a jest zmieniony wentylator ?? Moj samochod jest z 91 roku, i to gti, wiec pewnie bardziej sie troszke grzeje ...