Dwie sprawy, układ chłodzenia i tłumik.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dwie sprawy, układ chłodzenia i tłumik.

Post autor: chosen » pt kwie 06, 2007 18:10

Otóz juz keidys pisalem ze mi płyn wywala, o po kolei wszysstko było sprawdze, czujnik wentylatora wymieniony, pompa tez, uszczelka pod głowica 100% ok, zbiorniczek i korek nowy a płyn jak wskazówka przekroczy połowe, czyli chyba 3 kreske mi wywala. Wentylator się załączał, ale chyba tlko jeden bieg...i chyba teraz wiem dlaczego..Otóz podpatrzylem u brejdaka w mk3 ze wtyczka do wentylatora jest na 3 piny, a u mnie tez jest na trzy piny, ale nie podpieta do wentylatora, tylko wisi, a do niej z wentylatora podciągnięte tylko 2 kabelki do 2 pinów w tej wtyczce....
Moje pytanie brzmi: moze sie drugi bieg nie załączac??? czy poporstu mam nie ten silniczek albo caly wentylator w samochodzie ??


Drugie moje zagadnienie dotyczy tłumika, a raczej tego ze pierdzi mi z pod maski :)
Chodzi o to ze chce miec czysty dzwiek, a cos z pod maski pierdzi, mysle ze albo uszczelka pod kolektorem wydechowym, albo czy mogla sie zrobic dziura w kolektorze wydechowym...
A i jak sie do tego dostac, bo ja tam podejsca nie widze za bardzo zeby cokolwiek wymienic...

Wiem ze pisze jak łamaga ale na szybko zdanie relacji to tak sie odbywa :=]

[ Dodano: 06 Kwi 2007 19:25 ]
Oto fotki:
Obrazek Obrazek


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

mmaarriiaann
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr lut 28, 2007 02:53
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: mmaarriiaann » pt kwie 06, 2007 20:21

Witam!
U mnie tez cos pierdzialo jakby spod kolektota lub tych okolic ale okazalo sie ze to tzw grucha(takie łączenie ruchome z siatki metalowej zaraz za kończącąa sie dwururka) byla walnieta i przepuszczala :panna: a ja juz myslalem ze to cos przy kolektorze.
Nie wiem jaki masz wydech ale jak masz takie cos w miejscu oznaczonym na foto (na tym foto zaznaczylem tylko gdzie to sie znajduje, bo na nim tej czesci nie ma ) upewnij sie czy to czasem ta czesc


Obrazek

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » pt kwie 06, 2007 20:42

niue zawdziłeś przypadkiem w krawężnik przy zjeździe zchodnika na przykład.rozgrzany wydech łatwo się wtedy poddaje siłą natury ;)----i lubi sie rozszczelnić..nie sądzę aby była to dziura w kolektorze...najpewniej to łączenie kolektora z rurą...są tam dwa klipsy metalowe-sprężyste...czasem się ruszy wydech i one słabo trzymają....najlepiej od spodu oblukać.jakiś najazd czy kanał...


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pt kwie 06, 2007 21:17

ok dzieki chłopaki, punkciki za wydech lecą, sprawdze na dniach :)

A ma ktos jakis pomysl na to chłodzenie?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 06, 2007 22:09

Zapewne masz zmieniony silnik wentylatora na taki jednobiegowy bo były przynajmniej w dwójkach czasem takie. Ale co do tego drugiego biegu to ja nie wiem jak by trzeba jechać żeby się włączył, mnie się raz zdarzyło jak mi się uklad nie odpowietrzył i się przegrzało ponad 105 stopni. Chyba na upale stromo pod gorę, wolno i pełny gaz.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 10:10 pm ]
Jak ktoś ma klimę to drugi bieg często chodzi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pt kwie 06, 2007 22:32

no ale do czegos ten trzeci pin jest, a mi po przekroczeniu pewnej kreski, o 1-2mm wyrzuca płyn az sie nie ostudzi troszke.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

dlugi_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr paź 04, 2006 22:53
Lokalizacja: Cz - Dz

Post autor: dlugi_ » pt kwie 06, 2007 23:41

Ja w swojej golfinie miałem wentylator na padnieciu- jak sie włanczał to wył okropnie i trzesło całym autem. Wykreciłem wentylator szwagrowi z audi 80 bo szła na złomowanie. Sa tam tylko 2 piny zamiast trzech ale wszystko działa ok nie widać żadnej zmiany. Nie tak dawno wymieniałem uszczelke pod głowica, nastepnego dnia przejechałem 2 km temperatura byla taka jak zawsze aż tu nagle wskoczyla na sama góre... Zatrzymałem sie poogladałem wszystko było ok odpaliłem temp. poszła do góry po czym spadła. Możliwe że któraś wtyczka od termostatu nie stykała lub do czego doszedłem później- ze zbiorniczka wyrównawczego schodzi rółka na dół do takiej metalowej rólki która łaczy wszystkie do kupy. Rosłacz to i popatrz czy nie jest zaśniedziała. U mnie tak było i układ sie nie odpowietrzał robiła sie że tak to nazwe dziura i temperatura rosła.



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » sob kwie 07, 2007 16:20

przeczyść cały układ...i korek na noc do octu..lecz nie zawsze to pomaga.czasem korek trzeba wymienić na nowy.co do pinów ---nie sądzę żeby to miało związek, po prostu instalacja jest identyczna z tą pod klimę....


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob kwie 07, 2007 16:48

korek mam nowy, ale te silniczek od wentylatora mnie bardzo ciekawi...napewno nie mzoe byc tak, zeby był połączone do dwoch kabelków a jeden pin free ....One powinny wchodzic w orginalny silniczek, i moze wtedy by załączał sie drugi bieg i nie dopuszczał do dostawania takiej temperatury?


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 07, 2007 16:54

Tylko jeszcze napisz - bo przejrzałem twoje posty i nie napisałeś wyraźni- czy trzy piny sa i we wtyczce i w silniku czy tylko w silniku czy tylko we wtyczce.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » sob kwie 07, 2007 16:56

a może furka lekko bita i chłodnica z innego modelu.... :bajer:


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob kwie 07, 2007 17:02

Paweł Marek pisze:Tylko jeszcze napisz - bo przejrzałem twoje posty i nie napisałeś wyraźni- czy trzy piny sa i we wtyczce i w silniku czy tylko w silniku czy tylko we wtyczce.
Wiec tak, we wtyczce mam 3 piny - jak widac zreszta na zdjeciu zobacz sobie, jest wtyczka i w srodku wejscia na 3 piny, a do niej są tylko podciagnięte 2 kabelki w 2 wejscia i na zakonczeniach tych kabelkow dorobiione są takie wtyczki zeby weszły jak pin we wtyczkę.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 07, 2007 17:06

chosen pisze:w srodku wejscia na 3 piny
czyli w silniku są 3 piny? Bo we wtyczce kapuję że są. Na fotkach nie widać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob kwie 07, 2007 17:10

Paweł Marek pisze:
chosen pisze:w srodku wejscia na 3 piny
czyli w silniku są 3 piny? Bo we wtyczce kapuję że są. Na fotkach nie widać.
Znaczy, powinni byc w silniku 3 piny, a wtyczka ma WEJSCIA na 3 piny, dokaldnie tak.

A ze niema tych pinow w tym silniku, tylko sa jakiej kable 2 pociagniete od niego.

[ Dodano: 07 Kwi 2007 17:30 ]
wlasnei zobaczyłem to:
http://moto.allegro.pl/item182848673_v_ ... z_sil.html

i tam napisane, ze jak 2 styki to jedno biegowy...a ja mam wtyczke na 3 piny, wiec moze mialem wlasnie 2 biegowy, a jest zmieniony wentylator ?? Moj samochod jest z 91 roku, i to gti, wiec pewnie bardziej sie troszke grzeje ...


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 208 gości