Strona 1 z 4
Niskoprofilowe opony
: śr mar 16, 2005 00:28
autor: Dariusz1985
Powiedzcie czy niskoprofilowe opony sa dobre jaie sa zalety i wady takihc opon
: śr mar 16, 2005 01:01
autor: radziu102
niski profil czesto sie laczy z tym ze oponki sa szerokie- zaleta jest to ze dobrze sie auto trzyma drogi a wada ze strasznie telepie w czasie jazdy szczegolnie na naszych drogach a co wazniejsze moim zdaniem to to, ze szybko wybij sie zawieszenie na niskim profilu ( lozyska, amortyzatory, sworznie itd itd.)opona nie ma na tyle duzego balona zeby to wszystko zamortyzowac i dostaje zawieszonko. takie jest moje przynajmniej zdanie,. sam jezdze na oponach 195/ 50 /15.
: śr mar 16, 2005 02:10
autor: vszywiec
poza tym na niskich kapciach latwiutko pogiac fele....
: czw mar 17, 2005 00:13
autor: Dariusz1985
Tak tez myslalem ze lipa jest na naszych drogach szczegolenie tych "REMONTOWANYCH" polskich. dzieki
: czw mar 17, 2005 11:26
autor: arkop
niskoprofilwoe ni ena nasze drogi
1. telepie
2. na dziurach opony sie tnal
3. krzywisz felgi
4. drogie
mysle ze ci wybilem je z glowy
: czw mar 17, 2005 12:00
autor: dukem
Mysle ze mi tez...a tak sie wlasnie zastanawialem
: czw mar 17, 2005 12:52
autor: igor002
napiszcie jeszcze co rozumiecie przez niski profil, bo dla mnie to juz felga 15" z oponką 195/50 jest niskim profilem, i sie zastanawiałem nad kpnem takich na lato, ale mysle jeszcze nad 14" i oponkami 185/65.
Jak mi doradzacie, co bedzie lepsze, bo 13" odpadaja, za duzy profil i nieładnie to wyglada. takie 14" to chyba jakiś złoty srodek tego wszystkiego, ale 15" fajnie wygladaja juz, fajniej niz 14"
: czw mar 17, 2005 13:13
autor: calvin77
A ja nie mogę doczekać się, kiedy zmienię zimówki 185/60/14 na alusy z oponami 205/45/16, wtedy to moje auto zaczyna jakos wygladac
: pt mar 18, 2005 18:23
autor: TUTENHAMON
Zalety super tzrymanie drogi, na ładnych felgach zmienia diametralnie wygląd auta
Wady zużycie paliwa nieco zwiększone twardsze autko
: pt mar 18, 2005 19:15
autor: daniellw
i niezle rzuca na koleinach, szczegolnie jesli krawędzie opon są malo zaokrąglone- trzeba trzymac dobrze kierownice, ale wyglad jest super
: pt mar 18, 2005 21:02
autor: pw524
Dariusz1985 pisze:Tak tez myslalem ze lipa jest na naszych drogach szczegolenie tych "REMONTOWANYCH" polskich. dzieki
Są plusy są minusy autko troszkę myszkuje,na złycz gumach(Michelin)ślizga się na wodzie i jest troszkę twardsze,ale
1 pięknie wygląda
2 na suchej szosie świetne trzymanie
3 dobre markowe felgi się nie pogną
4gorąco polecam warto!!!
: pt mar 18, 2005 21:45
autor: -oli-
Witam;-) ja miałem w mom Golfie na alumach założone zimowe opony
195/50/15 -> na zime niskoprofilowych opon nie polecam! Ostatnio wjechałem w dziure i 2 opony poszły się je..... i jestem 500 zł w plecy ;-( Pozdro
: pt mar 18, 2005 22:35
autor: wojteks
Witam, też mam 195/50/15 na stalowych felgach od VR6 (tak to nazywają) więc jak najbardziej "markowe" i w ciągu miesiąca pogiąłem 2, obydwie po prawej stronie. Przed zimą chciałem kupić 14" felgi ale okazało się, że MK3 2.0 GTI ma duże tarcze i zaciski oraz jest na 5 śrub (Sprawdzałem felgę 14" od MK4 ale chodziła za blisko zacisku) więc wybór skurczył się do aluminiowych lub stalowych "VR6". Za prostowanie płacę 40pln. Opony jakoś to wytrzymały ale co będzie dalej?, jeździłem tylko jakieś 5k km.
Nie wyobrażam sobie normalnej jazdy na niższym niż 50 profilu a i to jest troszkę mało. Chyba że to ma być na pokaz, tor, parking to wtedy nawet 17" czy 18" i profil 35 czy 30 będzie dobry.
W drugim autku mam 195/65/15, zrobiłem nim 220k km i żadnych problemów z felgami i oponami (tylko jeden komplet stalowych felg).
Pozdrawiam
: pt mar 18, 2005 22:47
autor: igor002
słuchajcie a jak sie ma samo auto do takich kułek z kapciem 195/50 r15??
chodzi mi szczegulnie to wytelepanie wnetrza na takich podeszfach i jak np pracuje układ kierowniczy, ja wspomagania niemam, i zastanawiam sie czy duzo ciezej bedzie chodzic kierownica? jak tez z rozpedzaniem wuzka o pojemnosci 1.6 i 70 kucach zaledwie do takich kułek iczy do modelu takiego jak ja cl to nie bdzie za szeroko na kapciu? tzn bedzie ocierać albo coś?, planowałem w przyszłości też obniżyć o 4cm przód i tył, ale niewiem jak takie kułko sie chowa w nadkolu i czy nie trze przy skrentach albo cos, zeby sie też przy gwałtownym skrecie nie przyblowowało albo czegos nie urwało? jak łożyska drązki? tuleje??
sporo pytań:)
dodam ze mam w planie takie felgi, tzn rozmiar 7J x 15H2 E12 niewiem czy to e w opisie to ma być et czy jak ale tak jest opisane w gazecie i tak facet mówi.
podejdą bez tarcia o ranty i błotniki itp??