Strona 1 z 1

Prawidłowa temperatura pracy silnika 1.6 AEA

: pt kwie 06, 2007 09:13
autor: krzysiek82
Witam
Wymieniłem termostat ponieważ silnik sie dochodził do temperatury wyższej niż 70c, wymieniłem także czujnik przy termostacie tak profilaktycznie, uszkodzony był także czujnik w chłodnicy bo nie załączał wentylatora. I tutaj jest moje pytanie, czy temp 95-100 stopni podczas jazdy na trasie to prawidłowa temperatura, podczas postoju w korku temp dochodzi do 110 i wtedy załącza się wolny bieg wentylatora chłodnicy. Czy coś jest nie tak czy po prostu golf tak ma :)? Z góry dzięki za odpowiedzi.

: pt kwie 06, 2007 09:16
autor: Bąku
no siemka no niewiem czy tak ma u mnie wskazówka stoi na baczność przy 90st, ale skoro wentylator się włącza płyn sie nie gotuje to spoko, no chyba że lipny termostat zapodałeś

: pt kwie 06, 2007 09:17
autor: krzysiupl
mysle ze jest cos nietak.chyba normalna temp. to 87-90 stopni
a 110 to zdecydowanie za duzo

: pt kwie 06, 2007 09:25
autor: marek2907
a 110 to zdecydowanie za duzo
faktycznie trochę za dużo
ale skoro wymieniałeś czujniki to któryś może przekłamywać (tak jest z zamiennikami)
prawidłowa temp to 90 stopni
sprawdź termometrem jaką jest temperatura płyny gdy załącza się wentylator (możesz w tym celu przykleić taśmą klejącą termometr do górnego węża idącego go chłodnicy lekkie przekłamanie będzie ale sprawdzisz czy naprawdę jest zła temperatura czy tylkoczujka przekłamuje)

: pt kwie 06, 2007 10:12
autor: krzysiek82
Dodam że czujnik który jest w chłodnicy ma temperaturę załączania na poziomie 80c a załącza jak jest 110. Nie wiem czy nie szukać winy w wskaźniku na desce rozdzielczej, ale nie wiem jak to sprawdzić.

: pt kwie 06, 2007 10:45
autor: Emix
Witam!!! właśnie wróciłem z trasy i Jak jechałem średnio 120km/h to temperatura oleju w silniku wahała się od 88 do 96 stopni (wskazania wyświetlacza) a temperatura cieczy chłodzącej 75-80 ,nie wiem czy to dobrze ?

: pt kwie 06, 2007 12:55
autor: krzysiek82
Nie mam dostępu do termometru którym mógłbym sprawdzić temp płynu chłodzącego aby zweryfikować wskazania zegarów, a nie chce uszkodzić silnika jeśli faktycznie temp jest za wysoka:(

: pt kwie 06, 2007 14:00
autor: dominik7
Krzeysiek sprawdz weze przy chlodnicy na dotyk.Gorny powinien byc dosyc goracy tak ze go nie utrzymasz reka dluzej niz 5 sek. Dolny przy 90st. powinien byc cieply.Nie letni a cieply... I sprawdz czy niue masz "masla" w zbiorniczku wyrownawczym ani na bagnecie lub pod korkiem wlewu oleju.Kole3dzy wyjasnia co to znaczy.Ja musze leciec.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 14:02 ]
Powiem jeszcze tak-lepiej miec za malo o 10st. niz za duzo o 10 st.

: pt kwie 06, 2007 16:37
autor: krzysiek82
Nie mam masła, uszczelka pod głowicą ok, termostat wymieniony na nowy :(