Zabezpieczenie przegubu zewnętrznego.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pjoter78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:48
Lokalizacja: Reszel

Zabezpieczenie przegubu zewnętrznego.

Post autor: pjoter78 » czw kwie 05, 2007 17:07

Chciałbym zmienić przegub zewnętrzny w moim mk1 1.6td, jedna książka podaje, że należy uwolnić pierścień rozprężny i wybić przegub, inna zaś podaje,że trzeba tylko wybić przegub ,a pierścien zabezpieczający znajduje się na końcu półosi i go się nie rusza.
Czy to oznacza ,że są różne rodzaje przegubów?
Kupiłem przegub bez zabezpieczenia. Będzie mi pasował do półosi na której siedzi przegub z pierścieniem rozprężnym?



Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » czw kwie 05, 2007 18:07

jezeli kupiles nowy prze3gub do golfa to bedzie pasowac.Ja tez w tym tygodnie zmioenialem przeguby ale moje byly juz z opaskami ochrona gumowa i smarem... sama zmiana nie jest taka skomplikowana ale zeby wybic przegub trzeba troszke sily i jakiegos łoma:P najlepiej poszukaj jakiegos mechanika jezeli nigdy tego nie robiles albo niej jakis kumpel ktory sie zna zrobito za ciebie! a i ile zaplaciles za przegub? i jakie firmy?



pjoter78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:48
Lokalizacja: Reszel

Post autor: pjoter78 » czw kwie 05, 2007 18:55

Przegub kupiłem używany, w bardzo dobrym stanie, ponoć oryginał 50zł no i dokupiłem gume i całą resztę nową.
Wiem, ze trzeba wybijać, ale u mnie ponoć siedzi przegub z pierścieniem rozprężnym, który trzeba nagiąć i wtedy wybijać przegub. A ja kupuiłem ten nowszy który się tylko wybija. Czy on będzie pasował na półoś?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 05, 2007 18:58

nie będzie pasował , ja miałem w swoim Mk1 to samo , bo okazało sie ze gośc założył jedną półośke z pierścieniem zewnętrzym a drugą z wewnętrznym , tak sie nazywają te zabezpieczenia ,

[ Dodano: 05 Kwi 2007 19:00 ]
i rowki na półośkach są w innych miejscach



pjoter78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:48
Lokalizacja: Reszel

Post autor: pjoter78 » czw kwie 05, 2007 19:04

To oznacza,że muszę zmienić półoś? Bo wewnętrzne przeguby są chyba takie same...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 05, 2007 19:06

tak takie same , ale nie lepiej kupić inny przegób ?



pjoter78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:48
Lokalizacja: Reszel

Post autor: pjoter78 » czw kwie 05, 2007 19:10

Jak już ten kupiłem, a połoś jest lewa ta krótsza. Z prawej strony ma m już wszystko po nowemu. Pierscień wewnętrzny.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 05, 2007 19:15

no to kupuj półoske , tylko pamiętaj ze ten z pierścieniem starego typu trudno zobaczyc , dokładnie wytrzyj smar i zobaczysz go w takim specjalnym nawierceniu , tylko musisz mieć kleszczyki do pierscieni segera ,



pjoter78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob mar 04, 2006 11:48
Lokalizacja: Reszel

Post autor: pjoter78 » czw kwie 05, 2007 19:17

Wiem o tym, dzięki serdeczne za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości