Strona 1 z 2

jak mozna sprawdzic poduszki pod silnikiem

: śr kwie 04, 2007 20:50
autor: ronuch
mialem problem bo cos mi stuka w podloge ale tego nie slychac wiec dorawdzono mi zeby pojechal se sprawdzic zawiedzenie. gosciu na stacji nic nie stwierdzil ale powiedzial ze to moga byc drgania przenoszone z silnika. te drgania tylko wystepuja na nierownej drodze. doradzcie jak sprawdzic te poduszki?

: śr kwie 04, 2007 20:55
autor: Duber
hmmm,wez podnies maske i niech ktos w miare gwaltownie rusza ty musisz chyba siedziec przed silnikiem i patrzec czy sie nie za bardzo unosi i stuka w momencie ruszania.taki ekstremalny sposob.

: śr kwie 04, 2007 21:22
autor: ronuch
ale w ten sposob to sprawdze tylko ta przednia ale tylnych chyba nie - chociarz moze na wstecznym bo wtedy sila dziala odwrotnie. jutro sproboje ale oczywiscie czekam na propozycje

: śr kwie 04, 2007 21:40
autor: Duber
a moze breszka podnos i opuszczaj i zobaczysz luz.

: czw kwie 05, 2007 00:27
autor: sas_gti
tora jest wywalonato ciezko sprawdzic ale ze ktoras jest mozna sprwadzic na kilka sposobow:
wystarczy ze na odpalonym silniku złapiesz za linkę gazu i bardzo gwałtownie bedizeswz dodawał gazu...widac jak motor chodzi
drugi sposob to złapać motor porządnie oburacz, (na luzie) reczny zaciagniety, najlepiej pod kraweznik tez podjedzi bardzo mocno szarp silnikiem...ale faktycznie tak wyczujesz glwonei luz na rpzedniej ale zawse amsz pewnosc ze ona jest do wymiany, ją mzna wymienic bez odkrecania sanek , potem mozesz znowu srpawdzic i jak nadal beidze tłukło to wymienisz kolejne...

: czw kwie 05, 2007 01:15
autor: soookolq
poduszki najczesciej daja o sobie znac przy gwaltownym znianie biegu z 1 na 2 i tak dalej a jesli cos stuka na nierownosciach ja tak mialem z prawej strony i byla to galka - drazek stabilizujacy wybita tuleja przy okazji urwana jedna sruba z mocowania najprosciej sprawdzic poszarpac kolem i tymi wszystkimi stabilizatorami

: czw kwie 05, 2007 10:56
autor: GENE
ronuch a przypadkiem przy zmianie biegów nie szarpie ci drążkiem od zmiany biegów? Przednią poduszkę można sprawdzić następująco. Wystarczy chwycić z górną część przedniej poduszki z łapą podtrzymującą silnik i szarpnąć ku górze. Jeżeli poduszka poddaje się sile rąk i daję się unieśc silnik, tzn. do wymiany. Jeżeli będziesz maiał wywaloną poduszkę pod skrzynią, to będzie szarpać podczas jazdy drążkiem zmainy biegów i czasem będą ciężej wchodzić biegi w zależnoiści jak się ustawi skrzynia z silnikiem. Miałem tak. Wymiana przedniej poduszki i pod łapą od skrzyni i musi być oki. :bigok: :bigok: :bigok:

: czw kwie 05, 2007 11:41
autor: Ross
no tak koledzay mają rację, przednią można bardzo łatwo sprawdzić, własciwie to nawet nie koniecznie trzeba pod auto wchodzic. Wystarczy troszke agresywniej ruszyć, jesli bedzie słychac takie walnięcie, mocny stuk to prawdopodobnie poduszka przednia. Co do tych tylnich niemam zabardzo pomysłu, mozna oczywiście próbować targać motorem. może jakąś brechą podwadzić, ale raczej cięzko to zdjagnozować, przecież motor swoje waży :]. A co twoich stuków to sprawdz układ wydechowy czy są wszystkie gumy i czy np. najnormalniej na dołach nie ładuje wydech w podłoge.

: czw kwie 05, 2007 14:02
autor: simens
przylacze sie do powyzszej odpowiedzi kolegi, ale zobacz czy na laczeniach tłumikow takie metalowe U laczace je tzw cybant nie bije w miejscach przykrecania srob o podloge. na postoju tego nie wykryjesz chyba ze potrzesiesz tlumikiem np z kanalu

: czw kwie 05, 2007 15:20
autor: Paweł Marek
Tylna poduszka podskakuje przy cofaniu, dobrze widać jak silnik podskakuje z tułu

: czw kwie 05, 2007 15:24
autor: ronuch
gosciu na przegladzie probowal wszystkiego oprocz poduszek silnika bo mam przykrecona oslone pod nim i nie chcialo mu sie jej odkrecac. przednia jest dobra ale co do tych tylnich to niewiem. bo jest tak czasem nie da sie wrzucic jedynki jesli auto sie calkiem nie zatrzyma pozostale biegi ok czasem zgrzytnie mi 3. mam takie cos ze jak zapalam auto i gasze to dosyc mocno szarpnie mi deska rozdzielcza. a druga rzecz to jak jade i nagle puszcze i dodam gazu to wtedy takjakby slychac jakis stukot i tez szarpnie mi deska

: czw kwie 05, 2007 15:31
autor: adi87
U mnie jest tak że jak jade np przez progi zwalniajace to przejezdzam przez nie na 2 ale czasem jak auto sie powoli kula to nie moge wrzucic 2 musze sie prawie zatrzymac i wrzucic 1... Czy to jest wina poduchy pod skrzynia?

[ Dodano: 05 Kwi 2007 15:33 ]
a co do sprawdzania tylnych poduszek to najlepiej wrzucic wsteczny i sprobowac cofnac powoli bez gazu i jak bedzie telepac mocno motorem to wiadomo ze poducha do wymiany...

[ Dodano: 05 Kwi 2007 15:36 ]
aha i oprocz tej dwojki wsteczny czasem lubi zgrzytnac przy wrzucaniu... i jak zmieniam bieg na wyzszy to jak troche za pozno wcisne gaz to czuc taki szarpniecie silnikiem

: czw kwie 05, 2007 15:46
autor: Paweł Marek
adi87 pisze:sprobowac cofnac powoli bez gazu
z gazem do dechy, jak poduszka padnięta to ją wyrwie do końca i koniec problemów z diagnozą.

: czw kwie 05, 2007 15:53
autor: danielvw1
Sprawdź sobie simerblocki na wachaczach.Miałem ten sam problem i też podejżewałem poduszki.W momencie ruszania,hamowania i zmiany biegu szarpało silnikiem i stukało.Przy jeździe na prostej drodze auto tak dziwnie wodziło na boki.Okazało się że simerblocki były już kompletnie rozwalone.Wymiana ich pomogła w 100%!!:)) PZDR