Strona 1 z 1

Dziwna praca sprzegla

: śr kwie 04, 2007 18:18
autor: Tynek
Cześć,
Panowie mam problem ze sprzęgłem. Tzn. na pewnym etapie wciskania pedału pojawia się opór i dziwny dzwięk dochodzący z komory silnika... Co to może być?? Czy to łóżysko w skrzyni czy coś innego??Pozdrawiam.

: śr kwie 04, 2007 18:23
autor: miś fazi
albo łożysko wyciskowe , albo pęknięta sprężyna , tzw słoneczko

: śr kwie 04, 2007 18:34
autor: łyssy
ja mam też coś podobnego juz od roku - znaczy czuć opór w połowie skoku perału i taki zgrzyt-wszystko na zewnątrz (linki , ciegna)posmarowałem-chodzi lużno, perał też - to jest kwik ewidentnie ze środka skrzyni, sprzęgło oczywiście działa jak należy-da się regulować i skrzynia chodzi jak marzenie, a i jeszcze jedno - jak silnik zimny to nic nie skrzypi ale po przejechaniu np 10 km zaczyna sie -kwik,kwik przy zmianie biegu :blush:

: śr kwie 04, 2007 18:37
autor: -pawlo111
ja sie podepne pod temat. U mnie bylo sprzeglo bylo oki i lapalo u gory. Nagle cos sie stalo i lapie mi tylko przy podlodze...
Mam tez czasem problem zeby wbic bieg nr 2

: śr kwie 04, 2007 19:06
autor: łyssy
-pawlo111 pisze:ja sie podepne pod temat. U mnie bylo sprzeglo bylo oki i lapalo u gory. Nagle cos sie stalo i lapie mi tylko przy podlodze...
Mam tez czasem problem zeby wbic bieg nr 2
sprawdż mocowanie linki do pedału - może coś się przestawiło, jeśli masz linką bez samoregulacji to podciagnij trochę na śrubach które mociją linkę to tego ramienia od sprzęgła

: czw kwie 05, 2007 14:45
autor: chaczyk
łyssy pisze:ja mam też coś podobnego juz od roku - znaczy czuć opór w połowie skoku perału i taki zgrzyt-wszystko na zewnątrz (linki , ciegna)posmarowałem-chodzi lużno, perał też - to jest kwik ewidentnie ze środka skrzyni, sprzęgło oczywiście działa jak należy-da się regulować i skrzynia chodzi jak marzenie, a i jeszcze jedno - jak silnik zimny to nic nie skrzypi ale po przejechaniu np 10 km zaczyna sie -kwik,kwik przy zmianie biegu :blush:
No panowie to widzę jakaś epidemia bo ja mam dokładnie to samo. Niby wysprzegla dobrze, linka posmarowana, a pedał bardzo ciężko chodzi zgrzyt słychać przy wciskaniu i faktycznie przy zimnym silniku nie ma żadnych odłosów, ale ciężko chodzi cały czas.

: czw kwie 05, 2007 16:56
autor: arturo222
to witajcie w klubie ja ma tak samo jak dopiero co odpale to chgodi ladnie a pozniej skrzypi nie do wyrzymania, mechanik mi powiedzial ze sprzeglo lub linka do wymiana ale ja jezdze dopoki nie padnie

: czw kwie 05, 2007 17:12
autor: Jurak
No to Panowie teraz ja dołączę do tematu gdyż miałem identyczny problem

Podciąganie linki faktycznie pomaga ale na krótko...
Wymiana kompletnego sprzęgła wyniosła 600zł (z częściami) i teraz chodzi jak mażenie.
Życzę powodzenia w usuwaniu usterek.

: czw kwie 05, 2007 17:43
autor: Fugi
Mnie wymiana calego sprzegla wyszla 300 za sprzeglo luka + fajki za robocizne:P bo robilem z kumplem hehe:) babka ktora jezdzila zanim kupilem tego golfa miala bardzo podobnie ale potem przestaly biegi wchodzi,c wyciagnelismy sprzeglo i okazalo sie ze docisk zjechany, a na tarczy sprzegla sama blacha bez okladzin i nawet blacha juz byla zjechana:P:P

: ndz kwie 08, 2007 22:34
autor: Bartosz_J
Hej
Podłącze sie do tematu:

Mam Golfa III 1.4 i jak auto jest na luzie słychać dziwny dźwięk jakby tarcza się ślizgała, ale dźwięk odchodzi przy wciśnietym pedale sprzęgła. A dzisiaj zauważyłem ze jak nacisne i puszcze ten pedał to słychać stuk. Co to moze być ??

: śr kwie 25, 2007 00:08
autor: mw76
Jurak pisze:Wymiana kompletnego sprzęgła wyniosła 600zł (z częściami) i teraz chodzi jak mażenie.
No u mnie niestety wymiana kompletnego sprzęgla (luk) i linki nie pomogla. Sprzegło nadal ciężko chodzi. Wymienialem ok. 1,5 roku temu (~50 tys. km).
5 dni temu golfik padl. Nie mozna wrzucic wstecznego. 1 i 2 z wielkim trudem.

Nie wiem co moze byc powodem tych oporów sprzęgła.

Radze nie bagatelizowac sprawy, bo moze przytrafic sie to samo co mojemu golfikowi.